XTZ 750 Super Ténéré - Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
De kogel is door de kerk en de knoop doorgehakt. Na een aantal jaren plezierig XTZ gereden te hebben gaat de kameel in de verkoop.

full


Bouwjaar: 1989
Km-stand: 70.000
Banden: Michelin Anakee
Uitlaat: RVS bochten met Laser Pro Duro demper

RVS beugels.

Vraagprijs: E 2.000,-

Mocht iemand geintereseerd zijn, mick AT vandermostvanspijk.nl
 
Foto-IVKDOQBK.jpg


Ik heb ook geen idee waar dat veertje nou vandaan komt.

:?
 
Laatst bewerkt:
heyy

nokkenasketting heeft normaal 2 veertje en olie terugslag ventiel heeft er ook eentje.

mvg gerke
waar bevinden deze veertjes zich dan precies in het blok en zijn het dezelfde als die op de foto? tis namelijk nogal een slap veertje dus zou niet kunnen bedenken dat het een nokkenas ketting onder spanning zou kunnen houden ofzo...
 
waar bevinden deze veertjes zich dan precies in het blok en zijn het dezelfde als die op de foto? tis namelijk nogal een slap veertje dus zou niet kunnen bedenken dat het een nokkenas ketting onder spanning zou kunnen houden ofzo...

edit:
als die olie terugslag in het carterpannetje zit dan klopt dat nog want die veer zit nog op zijn plek maar is wel een stukje groter dan dit dingetje,
net het werkplaatshandboek bestudeerd, de distributieketting veer is veel langer als ik het op het plaatje zo zie
 
Inderdaad heel leuk, en het ziet er ook zo bedriegelijk makkelijk uit zoals ze over die paden en het zand rijden! :}


Vooral dat zand.......de gewone ST schijnt nogal een bitch te zijn in zand, en dat heb ik zelf ook al ondervonden. Modder en ongelijk terrein wil wel, maar op zand ben ik al een paar keer onderuitgegaan. Het voorwiel is bijna niet te beheersen, dat wordt bevestigd door verhalen op het internet hier en daar.

Ik ben benieuwd of die race- ST's in het filmpje een andere framegeometrie hebben, of dat ze andere zaken aangepast hebben. (demping, vering lijkt me zeker aangepast) en ze hebben de banden er natuurlijk ook op uitgezocht. Maar toch , het is echt een kreng in het zand, en ik ben benieuwd of het alleen op genoemde zaken hangt, of dat ook de balhoofdshoek anders is ofzo.
 
Mooi filmpje 3ldre!

Ik denk, dat de ST's aan alle kanten lichter zijn gemaakt door al het overbodige materiaal te verwijderen. Ze zijn zeker niet gelijk afgesteld zoals ze aan ons stervelingen verkocht worden. Wat dacht je van dagelijks je bandenkeuze aan kunnen passen aan de omstandigheden? En dat team van techneuten dat erbij hoort zal een beetje oversturing best weten aan te pakken.
 
Hier ook nog een mooi filmpje, alle respect voor deze heren om met zulke zware motoren de duinen van Libie door te gaan, ikzelf heb gedeelten hiervan gereden in 2008 met een lichte BMW X-challenge, en er was al bijna geen doorkomen aan.


@1:34 leuke geintjes zijn dat. Dan zou je wel willen dat je zo'n lichte X-challenge meehad.
 
Laatst bewerkt:
En toch kan ik 't niet laten. Toch weer een ruit experiment:
full

Zoals je ziet, radicaal anders _O-
full

Wat ik tot dusver ervaren heb zijn redelijke geluidseffecten rond,
en veel geduw tegen m'n helm.
Toch valt het in 't geheel niet tegen, zolang de snelheid niet al te lang hoog ligt is 't wel OK. Wat wel wat "minder" O-) is, is dat dit ruitje op de één of andere manier uitnodigt tot een wat meer ehm hooligan rijgedrag. :? })
 
En toch kan ik 't niet laten. Toch weer een ruit experiment:
[afbeelding]
Zoals je ziet, radicaal anders _O-
[afbeelding]
Wat ik tot dusver ervaren heb zijn redelijke geluidseffecten rond,
en veel geduw tegen m'n helm.
Toch valt het in 't geheel niet tegen, zolang de snelheid niet al te lang hoog ligt is 't wel OK. Wat wel wat "minder" O-) is, is dat dit ruitje op de één of andere manier uitnodigt tot een wat meer ehm hooligan rijgedrag. :? })


Heb je een thermopane ruit al geprobeert?...lekker warm...
 
Hooligan rijgedrag is toch inherent aan zo'n fijn sturend apparaat als een ST?

:Y :Y :Y

Bij mij de laatste tijd wel ja....met al die verkeersellende in/rond Groningen. Ben de hele tijd bezig dat ding overal -legaal dan wel illegaal- tussendoor te prakken. En soms niet zo fijngevoelig. :P En 20 meter fietspad scheelt me 3 km filerijden.....daar hoef ik niet over na te denken.

Gaat geweldig met een ST. :9 :9 :9

Vanmorgen van het werk naar een zaak gereden, waar een collega al twee keer met de auto heen was geweest vlak daarvoor. kostte hem twee keer een half uur, ik was in 10 minuten terug. met de nodige improvisaties. O-)

Je hoeft geen SM te hebben als je hooligan wilt rijden, op een ST wil het ook opperbest :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi 3Ldre,

Wat ik al een paar keer heb willen vragen maar elke keer vergeet, wat jij rond je tellers hebt is dat carbon folie? Heb je dat zo passend gekocht of is dat het betere knip en plak werk?

Bij mij is dat nog het "originele" wit (wat er nog van over is) dus een velletje erop zal hem niet misstaan.
 
Beste kerels,

Maatje van me heeft laatst zn cat kapotgereden, nu ben ik m aan het overhalen eens te kijken naar een XTZ.

Heb Baffo trouwens al een hele tijd niet zien posten, leeftie nog? :+

Is er iemand in de buurt van Den Haag, waar we even de XTZ mogen bewonderen, + de "let op" puntjes... (zoals de korf en hoe je ookalweer olie moest peilen). Bij mij is dat nogal roestig geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan