XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ 3LDRE:
3LDré in "XTZ 750 Super Ténéré - Deel 6"

Zou je svp eens voor mij de weerstand over de primaire spoel willen meten op die XTZ bobine ?
Ik ben wel nieuwsgierig wat de weerstand is die jij meet.

Voor de rest weet niemand iets zinnigs te zeggen over de weerstand op de primaire spoel ?


Gaat ff niet lukken, heb m'n meter de laatste keer aan laten staan :(
Battreij leeg, en dat klereding is nog duurder als het apparaat zelf |(

Tijd voor een nieuw exemplaar denk ik zo.

Je mag de bobine wel uitproberen, als ie geen verbetering geeft geef je 'm gewoon weer terug. Doet ie 't wel beter kun je 'm overnemen.
 
Start hij niet meer met een uitgeklapt jiffy als hij in z`n vrij staat?
Slaat hij ook af als hij in z`n vrij staat?

edit post van Thug nog niet gelezen alvorens mijn post.

Op dta loopt zo`n zelfde draadje....

3LDré thanks

Hij start zeer moeilijk met de jiffy uitgeklapt, heb met startkabels gestart toen ging het wel.
Natuurlijk staat de motor dan in de vrij, neutraallampje werkt gewoon.

Zodra ik dan heb gereden en ik klap de jiffy weer uit dan houdt 'ie het voor gezien. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. :P
 
Hij start zeer moeilijk met de jiffy uitgeklapt, heb met startkabels gestart toen ging het wel.
Natuurlijk staat de motor dan in de vrij, neutraallampje werkt gewoon.

Zodra ik dan heb gereden en ik klap de jiffy weer uit dan houdt 'ie het voor gezien. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. :P
lijkt wel een ducati kwaaltje :+

zonder gekheid, dit is idd vreemd :? :?
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dus in eerste instantie aan een slechte accu, het was natuurlijk niet in me opgekomen dat de jiffy voor problemen kan zorgen.
Bij een BMW K zou ik het me dan wel voor kunnen stellen ivm dat dwarsgeplaatse blok. :P
 
Ik dacht dus in eerste instantie aan een slechte accu, het was natuurlijk niet in me opgekomen dat de jiffy voor problemen kan zorgen.
Bij een BMW K zou ik het me dan wel voor kunnen stellen ivm dat dwarsgeplaatse blok. :P
en het is echt alleen als je je jiffi uitklapt, je zou bv ook de motor eens schuin kunnen houden terwijl hij loopt zonder de jiffy uit te klappen. Vind het een raar verschijnsel :/

ook omdat je zegt dat hij slecht start als de jffi uitstaat MWA schuin op standaard toch?
 
Ik dacht dus in eerste instantie aan een slechte accu, het was natuurlijk niet in me opgekomen dat de jiffy voor problemen kan zorgen.
Bij een BMW K zou ik het me dan wel voor kunnen stellen ivm dat dwarsgeplaatse blok. :P
Op dta is er iemand met eenzelfde probleem.
Gek genoeg schijnt de oorzaak in het kleine massadraadje op de accu te zitten.
Wel toevallig dat er 2 dezelfde problemen binnen een week opduiken.




Ik heb mijn stroomaansluiting(en) erop zitten.
Mijn garmin doet het perfect.
100_2303.jpg

En omdat ik toch de hele klokkenwinkel eraf had heb ik meteen dat ubervieze cremekleurtje van de telleromlijsting in een mooi lentefris pierenbadjeblauw gekliederd.
Best wel een kloteklus waarvan het achteraf gezien beter was een stuk stickervel erover te plakken.
Maar ja, das achteraf.

De stroom voor de garmin heb ik van de voorremschakelaar afgetapt en netjes aangesloten net voor de tank.
Alleen moet ik nu de chokekabel even omleggen.
(@johanv, thanks voor de tip, zekering is idd overbodig)
100_2297.jpg



Echter voor de zware aansluiting in de zijkap (voor de mini-compressor) heb ik wel een zekering ertussen gezet.
100_2299.jpg

Deze komt dan ook rechtstreeks van de accu.

Hopelijk zijn de foto`s verkleint.
Heb dat wel gedaan maar photobucket laat mij de grote foto`s zien. :?
 
Laatst bewerkt:
@ thug, bij starten hield ik hem inderdaad schuin en op de jiffy zoals ik gewend ben. Dan wilt 'ie niet aan.

Vanochtend geprobeerd, met koude motor, om de motor recht te zetten + jiffy ingeklapt en hij startte meteen. Zonder choke oid, knop ingedruk en 1 sec later liep ie.

Klap je dan de jiffy weer uit, terwijl je er nog op zit en dus de motor rechtop staat.. dan valt ie uit. :? Snap er echt geen kloot van. _O-

@ raymond, da's wel bijzonder ja. Zal eens kijken of mijn massa goed vast zit, bij de accupolen zit het nog wel goed, daar had ik al naar gekeken. Bedankt voor de tip.
 
Hallo allemaal

Is er hier een bougie-goeroe? :} Ik heb rood kleurige bougies! |( Iemand enig idee waar dit op duid? Ik heb sinds het plaatsen van mijn Zwitserseset dat mijn motor bij constante belasting iets hapert, niet heel erg maar volgens mij zal het zonder moeten kunnen. In mijn zoektocht naar de oorzaak kwam ik de volgende bougies tegen;

full

full


Iemand een idee waar dit op duid, op Google kom ik niet echt veel zinvols tegen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet Jorrit
 
Laatst bewerkt:
@ thug, bij starten hield ik hem inderdaad schuin en op de jiffy zoals ik gewend ben. Dan wilt 'ie niet aan.

Vanochtend geprobeerd, met koude motor, om de motor recht te zetten + jiffy ingeklapt en hij startte meteen. Zonder choke oid, knop ingedruk en 1 sec later liep ie.

Klap je dan de jiffy weer uit, terwijl je er nog op zit en dus de motor rechtop staat.. dan valt ie uit. :? Snap er echt geen kloot van. _O-

@ raymond, da's wel bijzonder ja. Zal eens kijken of mijn massa goed vast zit, bij de accupolen zit het nog wel goed, daar had ik al naar gekeken. Bedankt voor de tip.

Misschien zit er toch in je schakelaar van de jiffy iets niet goed en krijg je sluiting waardoor je vonk er mee ophoudt.
Vroeger werden brommertjes altijd zo uitgezet, vonk naar de massa en dan sloeg die af.

Maargoed, daar zaten ook geen CDI's op. gemonteerd. _O-
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Is er hier een bougie-goeroe? :} Ik heb rood kleurige bougies! |( Iemand enig idee waar dit op duid? Ik heb sinds het plaatsen van mijn Zwitserseset dat mijn motor bij constante belasting iets hapert, niet heel erg maar volgens mij zal het zonder moeten kunnen. In mijn zoektocht naar de oorzaak kwam ik de volgende bougies tegen;

[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand een idee waar dit op duid, op Google kom ik niet echt veel zinvols tegen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet Jorrit

Rooie diesel getankt zeker. ;)
 
@ thug, bij starten hield ik hem inderdaad schuin en op de jiffy zoals ik gewend ben. Dan wilt 'ie niet aan.

Vanochtend geprobeerd, met koude motor, om de motor recht te zetten + jiffy ingeklapt en hij startte meteen. Zonder choke oid, knop ingedruk en 1 sec later liep ie.

Klap je dan de jiffy weer uit, terwijl je er nog op zit en dus de motor rechtop staat.. dan valt ie uit. :? Snap er echt geen kloot van. _O-

@ raymond, da's wel bijzonder ja. Zal eens kijken of mijn massa goed vast zit, bij de accupolen zit het nog wel goed, daar had ik al naar gekeken. Bedankt voor de tip.

is je 'vrij' -schakelaar niet stuk? brandt het lampje op je dashboard als ie in z'n vrij staat?
 
Hallo allemaal

Is er hier een bougie-goeroe? :} Ik heb rood kleurige bougies! |( Iemand enig idee waar dit op duid? Ik heb sinds het plaatsen van mijn Zwitserseset dat mijn motor bij constante belasting iets hapert, niet heel erg maar volgens mij zal het zonder moeten kunnen. In mijn zoektocht naar de oorzaak kwam ik de volgende bougies tegen;

[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand een idee waar dit op duid, op Google kom ik niet echt veel zinvols tegen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet Jorrit
Vreemde kleur.
Zat er ook even op te googlen en las iets over toevoegingen in de benzine.
Rij je allang met die zwitserse set?
 
Hallo allemaal

Is er hier een bougie-goeroe? :} Ik heb rood kleurige bougies! |( Iemand enig idee waar dit op duid? Ik heb sinds het plaatsen van mijn Zwitserseset dat mijn motor bij constante belasting iets hapert, niet heel erg maar volgens mij zal het zonder moeten kunnen. In mijn zoektocht naar de oorzaak kwam ik de volgende bougies tegen;

[afbeelding]
[afbeelding]

Iemand een idee waar dit op duid, op Google kom ik niet echt veel zinvols tegen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groet Jorrit


Met google kwam ik dit tegen:
The following is a comprehensive list of conditions which you may find when you pull spark plugs:

Signs
Normal: When the engine is running the way it should, normal-reading plugs will look pretty much the same way they did when they were new and first screwed into the engine block.


Normal, but with red coating: The red coating is a result of the additives in lower-quality unleaded fuel and will be visible on the plug's ceramic insulation. The red coating is not an indication of any engine problems.

Hele verhaaltje
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
nog even een vraagje op een antwoord uit topic deel 6 ;

wat zijn gasnaaldbuizen ?
gasnaalden die ken ik wel, maar wat moet ik me bij het " buis" gedeelte voorstellen?

ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een St carburateur uit elkaar heb gehaald, misschien wijst het zichzelf wel, maar tot die tijd ben ik graag op de hoogte voor ik hem uit elkaar trek.

iemand ?

oja, als ik dan toch (eventueel) mijn carb's uit elkaar ga halen, zijn er nog dingen die wat meer aandacht nodig hebben?
dingen die je eigenlijk het beste dan gelijk ook maar kan vervangen als ik toch het hele spul uit elkaar heb liggen ?
mijn St komt uit 97, dus ik kan me voorstellen dat er wat meer dingen zijn die aan het verouderen zijn geslagen ;)

p.s:
eens rongekeken op KEDO , is dit misschien wat er bedoeld word ?:
28768 Needle Jet (Stock Size), 1 Piece (required 2 times)

en wat word en bedoeld met dit dan :

30601 KEDO Anti-Cogging-Kit (against Load Change Reactions)

hetzelfde maar dan om het " aan/uit" gevoel bij gasreacties te reduceren ?
(zoja, dat zou mooi zijn, dat vind ik nl een klein minpuntje van St)
 
Laatst bewerkt:
Toevallig in Frankrijk getankt?
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/276435/Advies-ANWB-tank-geen-E10-in-frankrijk-1.html

Las trouwens in een motorblad (op de sportschool) iets over toevoegingen in benzine die de kunststoftanks aantasten.
Het ethanol percentage schijnt in sommige landen al op 10% te liggen.
Zal maandag dat bericht eens verder lezen, misschien moet ik (preventief) mijn acerbis tank aanpassen?

10% toegevoegd bio-ethanol. Daarom ook de naam E10 ;)

Gewoon E95 tanken lijkt me voldoende.
 
nog even een vraagje op een antwoord uit topic deel 6 ;

wat zijn gasnaaldbuizen ?
gasnaalden die ken ik wel, maar wat moet ik me bij het " buis" gedeelte voorstellen?

ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een St carburateur uit elkaar heb gehaald, misschien wijst het zichzelf wel, maar tot die tijd ben ik graag op de hoogte voor ik hem uit elkaar trek.

iemand ?

oja, als ik dan toch (eventueel) mijn carb's uit elkaar ga halen, zijn er nog dingen die wat meer aandacht nodig hebben?
dingen die je eigenlijk het beste dan gelijk ook maar kan vervangen als ik toch het hele spul uit elkaar heb liggen ?
mijn St komt uit 97, dus ik kan me voorstellen dat er wat meer dingen zijn die aan het verouderen zijn geslagen ;)

p.s:
eens rongekeken op KEDO , is dit misschien wat er bedoeld word ?:
28768 Needle Jet (Stock Size), 1 Piece (required 2 times)

en wat word en bedoeld met dit dan :

30601 KEDO Anti-Cogging-Kit (against Load Change Reactions)

hetzelfde maar dan om het " aan/uit" gevoel bij gasreacties te reduceren ?
(zoja, dat zou mooi zijn, dat vind ik nl een klein minpuntje van St)

Gasnaaldbuizen zijn de pijpjes waarin de naalden op en neer bewegen en zo meer of minder benzine vrijgeven.

Anti clogging is volgens mij alleen te koop voor de TRX maar misschien dat het op de S10 ook werkt. (Anti rückel kit)
 
Ik rijd gewoon om 98 (Ultimate) dus volgens mij moet daar niet veel bijzonders in zitten bougies zijn 2 maanden oud en de Zwitserseset ook.

Groet Jorrit (die vandaag de naalden maar eens een 1/2 stap hoger is aan het zetten.)

Ps iemand enig idee waarom die naalden schuin staan? Is de posting die recent is gedaan met allerlei info over onze carbs, staat er wel wat maar dit ie erg slecht te lezen.
 
gasnaalden staan wat schuin en kunnen zo jutteren in de buizen/ meer slijtage.
Er is een eenvoudige modificatie: (met dank aan Chris Waller van het duitse forum)



full

full


van die unterlagscheibe klein heb ik nog een paar (2) liggen, kunt ze gebruiken bij fijntuning om de naald een halve groef te verplaatsen. pm me met je adres als je interesse hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dit bestande bedoelde ik inderdaad, ik kan hier niet echt goed lezen wat er bij geschreven staat, of dit aan mijn pc, ogen of mijn beheersing van de duitse taal licht laat ik in het midden.

Maar ik vraag mij inderdaad af of het iets oplost om dat halve ringetje er onder te leggen.

wat ik wel heb geconcludeerd na dat ik vandaag de ijzere ringetjes onder de naald vandaag heb gehaald en de circlip een standje omlaag had gedaan dat dit super veel verschil maakt, de motor reed bijna niet meer alleen nog stationair of volgas. Daarna weer alles er af geschroefd en de nalde naast elkaar gelegd of ik niet misschien een omlaag en een omhoog had gedaan maar dit was zeer niet het geval. Wat mij toen wel op viel was dat , de kunstof witte schijfjes verschillend waren van dikte de een was 2,55 mm en de andere was 2,05 mm. Als een 1/2 standje van de sproeier naald zo veel verschil maakt dan kan dit verschil in dikte wel een het probleem zijn geweest. Heb bij MVDMVS 2 gelijke opgehaald (helaas wel allebij 1,98 mm). maar we gaan het zien, ik heb ze in de middelste stand met de ijzere ringetjes gemonteerd.

Helaas had ik andere verplichtingen en kon ik het dus niet afmaken morgen verder kijken!

Groet Jorrit
 
Ik ben ook nog maar zelden van die witte ringetjes tegen gekomen die nog de oorspronkelijke dikte hadden. Veelal slijten ze ook nog scheef vanwege de vertrapping in de gasschuif. Heb zelf ringetjes gemaakt waarin die vertrapping contra zit, dus de boel zit ook gelijk recht. Heb voor die ringetjes de zaag in een oude gasschuif gezet.

full


Met die ringetjes voor een halve stand moet je wel goed opletten dat er spanning op de veer blijft bij terugplaatsen van de naalden in de schuif. De ringetjes kunnen tussen een groef in de naald blijven hangen met als gevolg een heel andere naaldhoogte als bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan