XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit bestande bedoelde ik inderdaad, ik kan hier niet echt goed lezen wat er bij geschreven staat, of dit aan mijn pc, ogen of mijn beheersing van de duitse taal licht laat ik in het midden.

Maar ik vraag mij inderdaad af of het iets oplost om dat halve ringetje er onder te leggen.

wat ik wel heb geconcludeerd na dat ik vandaag de ijzere ringetjes onder de naald vandaag heb gehaald en de circlip een standje omlaag had gedaan dat dit super veel verschil maakt, de motor reed bijna niet meer alleen nog stationair of volgas. Daarna weer alles er af geschroefd en de nalde naast elkaar gelegd of ik niet misschien een omlaag en een omhoog had gedaan maar dit was zeer niet het geval. Wat mij toen wel op viel was dat , de kunstof witte schijfjes verschillend waren van dikte de een was 2,55 mm en de andere was 2,05 mm. Als een 1/2 standje van de sproeier naald zo veel verschil maakt dan kan dit verschil in dikte wel een het probleem zijn geweest. Heb bij MVDMVS 2 gelijke opgehaald (helaas wel allebij 1,98 mm). maar we gaan het zien, ik heb ze in de middelste stand met de ijzere ringetjes gemonteerd.

Helaas had ik andere verplichtingen en kon ik het dus niet afmaken morgen verder kijken!

Groet Jorrit

full


Het is een overzichtsplaatje, alleen van belang als je Dynojet hebt ingebouwd in je carbs.

de onderdeeltjes van links naar rechts:

+ Yamaha Stahlscheibe DM 11mm
+ Yamaha Kunststoffscheibe (weiss)
+ Dynojet Nadelclip
+ Dynojet Unterlagscheibe klein
+ Yamaha Federfassung (weiss)
+ Dynojet Feder


en misschien heb je hier nog wat aan:

afstellen:
> volgas: om de juiste sproeiermaat bepalen, motor blaast goed, geen haperen/inhouden
> als je de goede sproeiermaat hebt gevonden dan halfgas/middengebied: juiste naaldhoogte bepalen, motor pakt goed op
> en de finesse, weinig gas: mengselstelschroef

check de brandkleur van de bougies, daaruit kun je veel afleiden
synchroniseer de cylinders



o ja en ene probleemoplosser
 
Laatst bewerkt:
hmmzzz, als je nu de gasnaaldbuizen en evetueel de gasnaalden vervangt, en je zet alles in dezelfde stand terug, moet er dan nog steeds afgesteld worden ?
of zou de motor dan goed draaien?

ik vraag dit omdat ik eigenlijk weinig zin heb om de carberateurs 4 keer in en uit te moeten bouwen.
(nee niet lui, maar gewoon druk met andere dingen ;) )
 
nog even een vraagje op een antwoord uit topic deel 6 ;

wat zijn gasnaaldbuizen ?
gasnaalden die ken ik wel, maar wat moet ik me bij het " buis" gedeelte voorstellen?

ik moet wel zeggen dat ik nog nooit een St carburateur uit elkaar heb gehaald, misschien wijst het zichzelf wel, maar tot die tijd ben ik graag op de hoogte voor ik hem uit elkaar trek.

iemand ?

oja, als ik dan toch (eventueel) mijn carb's uit elkaar ga halen, zijn er nog dingen die wat meer aandacht nodig hebben?
dingen die je eigenlijk het beste dan gelijk ook maar kan vervangen als ik toch het hele spul uit elkaar heb liggen ?

mijn St komt uit 97, dus ik kan me voorstellen dat er wat meer dingen zijn die aan het verouderen zijn geslagen ;)

p.s:
eens rongekeken op KEDO , is dit misschien wat er bedoeld word ?:
28768 Needle Jet (Stock Size), 1 Piece (required 2 times)

en wat word en bedoeld met dit dan :

30601 KEDO Anti-Cogging-Kit (against Load Change Reactions)

hetzelfde maar dan om het " aan/uit" gevoel bij gasreacties te reduceren ?
(zoja, dat zou mooi zijn, dat vind ik nl een klein minpuntje van St)

kijk eens op de site van Gerke, choke-plunjer en bijna onderaan een opsomming van onderdelen om te vervangen als je de carbs toch open hebt.

carbs, there's never a fast way :)


o ja en de 30601 van kedo is voor trx 850.
 
Laatst bewerkt:
hmmzzz, als je nu de gasnaaldbuizen en evetueel de gasnaalden vervangt, en je zet alles in dezelfde stand terug, moet er dan nog steeds afgesteld worden ?
of zou de motor dan goed draaien?

ik vraag dit omdat ik eigenlijk weinig zin heb om de carberateurs 4 keer in en uit te moeten bouwen.
(nee niet lui, maar gewoon druk met andere dingen ;) )

Ik heb een paar maanden geleden de boel vervangen door buizen en naalden van Kedo.
Geen zwitserse set of dynojet o.i.d.
Alles weer gemonteerd zoals voorheen. Ringetjes weer in dezelfde stand.
Gaat prima, je zit er dan natuurlijk ook het dichts bij.
 
Hoe zit het met de draden van je koppelingsschakelaar, zijn deze nog goed? bij mij zijn deze door en maakte er een paar draden sluiting voor dat ze het helemaal begaven.

Sterkte!

Groet Jorrit

Als het ooit nog eens ophoudt met regenen zal ik er naar kijken. Claxon werkt ook ineens niet meer, wtf. 5 dagen geleden was er nog niets aan de hand.
 
@dré; ik heb net de boel uit elkaar gehaald en de inlaatrubbers waren inderdaad compleet verdroogd.

morgen ga ik even nieuwe halen en dan kijken of hij weer lekker loopt.

thnx!!

het heeft niets geholpen Dré, alles vernieuwd en hij wil niet stationair lopen. soms loopt hij door naar 4000 toeren en zakt zonder wat te doen terug naar 1000 en slaat af.

en voor de gene die mij de tip gaf van onderdelen bij Roukema; op de site waren de rubber 18 euro per set, maar in de winkel zelf kosten ze 36 euro........ lekker lokkertje dus :(
 
Even de hand opsteken die een Suup heeft zonder problemen. :+

vinger.jpg.275.jpg
 
Laatst bewerkt:
het heeft niets geholpen Dré, alles vernieuwd en hij wil niet stationair lopen. soms loopt hij door naar 4000 toeren en zakt zonder wat te doen terug naar 1000 en slaat af.

en voor de gene die mij de tip gaf van onderdelen bij Roukema; op de site waren de rubber 18 euro per set, maar in de winkel zelf kosten ze 36 euro........ lekker lokkertje dus :(

Dat laatste snap ik niet?
 
het heeft niets geholpen Dré, alles vernieuwd en hij wil niet stationair lopen. soms loopt hij door naar 4000 toeren en zakt zonder wat te doen terug naar 1000 en slaat af.

en voor de gene die mij de tip gaf van onderdelen bij Roukema; op de site waren de rubber 18 euro per set, maar in de winkel zelf kosten ze 36 euro........ lekker lokkertje dus :(

het klinkt echt als valse lucht. Hoe zit het met het dopje op het spruitstuk van de de linkercarb? is die lekdicht? En de slang naar de benzinepomp?
 
Dat laatste snap ik niet?

Op de site staat 18 euro per set, ik stond op het punt om ze te betstellen en belde ze voor de zekerheid maar even om te zien of ze ze op voorraad hadden. Aangezien ik er op de hoek woon besloot ik ze te gaan halen want dan kon ik meteen sleutelen. In de winkel moest ik 36 euro afrekenen.... Ik vertelde nog dat ze voor 16 op de site stonden maar dat was volgens hun niet waar.
 
het klinkt echt als valse lucht. Hoe zit het met het dopje op het spruitstuk van de de linkercarb? is die lekdicht? En de slang naar de benzinepomp?

Dopje is dicht en de slangen heb ik nagelopen en allemaal van nieuwe klemmen voorzien. Als hij loopt komt er soms ook een knal/ plof geluid onder de tank vandaan en ik kan niet terug vinden waar het vandaan komt.
 
Op de site staat 18 euro per set, ik stond op het punt om ze te betstellen en belde ze voor de zekerheid maar even om te zien of ze ze op voorraad hadden. Aangezien ik er op de hoek woon besloot ik ze te gaan halen want dan kon ik meteen sleutelen. In de winkel moest ik 36 euro afrekenen.... Ik vertelde nog dat ze voor 16 op de site stonden maar dat was volgens hun niet waar.

Wat een mafkezen. Nu heb je dus het dubbele betaald, was terug naar huis gelopen en bestel ze online en doe afleveren ophalen. :+
 
Hm, denk dat dit echt een misverstandje is.
http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_90_107_581&products_id=5684
Er staat inderdaad per set!!!!!

Wie heeft je geholpen?
Ik zou sowieso even nabellen want dit klopt echt niet.


overigens:
[afbeelding]
Mijn ST heeft geen problemen.
hooguit technische uitdagingen.


het was een jonge jongen die een heel hoop tatoo's had, ik weet niet hoe hij heet.
maar ze hebben nu gewoon een klant minder })
 
het heeft niets geholpen Dré, alles vernieuwd en hij wil niet stationair lopen. soms loopt hij door naar 4000 toeren en zakt zonder wat te doen terug naar 1000 en slaat af.

en voor de gene die mij de tip gaf van onderdelen bij Roukema; op de site waren de rubber 18 euro per set, maar in de winkel zelf kosten ze 36 euro........ lekker lokkertje dus :(

Ik heb zelf wel ooit 'ns iets gehad wat wel enigzins op jou beschrijving lijkt. Met eregen werd het erger. Bleek dat bij 1 carb het vacuum membraam in een plooitje te zitten, met droog weer valse lucht en dus een onregelmatige loop. Met regen kon er zelfs water door de plooi naar binnen met helemaal een weigerende motor tot gevolg.
Check dus nog eens of de rubbers goed in het randje zitten, en denk ook om het kleine O-ringetje dat onder het deksel zit, zonder die kan je ook problemen krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan