XTZ 750 Super Ténéré - Deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding]
Hier gingen we oversteken en een beetje oefenen in los zand. We hadden ons voorgenomen om eens goed te gaan crossen over een zwaar stuk terrein. Een maatje met een dr800 en ik op mijn suup.
Met zijn 2en toch een beetje tegen dit gebied aan staan hikken aangezien we de vorige keer echt stonden te slingeren over een zachte ondergrond.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier mooi in beweging. Lekker heuveltje af en op en af en op enz. Maat van me op zijn DR een stuk sneller en harder als mij en ik erachteraan ploegen, toch redelijke snelheden van 50 gehaald en maatje zelfs 60. Toch redelijk veel oude sporen van auto's ed maar de zware machines drukken zich er goed doorheen. Je merkt wel echt, stilstaan is dood gaan. Lekker gas erop houden en ploegen.
[afbeelding]
Dit was 1 van de 2 keer dat ik vast stond.
[afbeelding]
en hier ben ik gaan vliegen. Linkerpijl: point of no return. Rechterpijl: point of impact
Daarna zijn we nog even de bossen in gegaan en dan merk je echt dat het makkelijker gaat en minder angst hebt aangezien de motor op het zand veel meer slingert.


Respect hoor met je suup in het zand!
 
dit is de mooie DR van kantelaar die mij modder in het gezicht heeft gegooid :P
full
 
Jep heb ik, bevalt erg goed. Op asfalt in de regen is het glijden geblazen als je vroeg op het gas gaat, maar dat is eigenlijk wel tof :)
In de modder doet het volgens mij een stuk meer als een TKC80 hoewel dat m.i altijd lastig vergelijken is. Mocht je hem voor niet teveel kunnen vinden is het zeker een aanrader! Afgelopen zondag de Twentse blub in geweest en dan kan ik met wat moeite en een hoop 'doen alsof je gek bent' de jongens op de DR/XR/WR/TT's redelijk bijhouden :)
 
Jep heb ik, bevalt erg goed. Op asfalt in de regen is het glijden geblazen als je vroeg op het gas gaat, maar dat is eigenlijk wel tof :)
In de modder doet het volgens mij een stuk meer als een TKC80 hoewel dat m.i altijd lastig vergelijken is. Mocht je hem voor niet teveel kunnen vinden is het zeker een aanrader! Afgelopen zondag de Twentse blub in geweest en dan kan ik met wat moeite en een hoop 'doen alsof je gek bent' de jongens op de DR/XR/WR/TT's redelijk bijhouden :)
Zoals je ziet zit mijn band goed vol. De scouts zijn echt te weinig nop voor dit werk, daarom vroeg ik het. Een maat van mij heeft TKC's eronder liggen en is er erg tevreden over en mij lag iets bij van die mitas.
Maar hoe gebruik jij de motor? Ook als woon-werk?
 
Nee, louter voor plezier :)
Ik weet niet in hoeverre het aan mijn rijstijl ligt, maar een TKC rijd ik in pakweg 5k/6k helemaal op. Dat is dan wel met vrij veel asfalt. (Qua tijd denk ik 50% onverhard en 50% verhard, maar qua kilometers ligt dat natuurlijk heel anders)
Overigens heb ik ook eens een wat meer weg-georienteerd bandje geprobeerd, de Conti Escape, en die was minstens net zo snel op. Ik ben erg tevreden met die Mitas, hopen dat hij nog een paar km's meegaat :)

Overigens erg jammer van Peterhansel, die vent is wel echt een held. Wel een beetje een kazige manier om er uit gezet te worden...
 
Waar vind jij dat hij eruit is gezet? Ik lees het nergens.
Hoe lang heb je die mitas er nu onder liggen? en wat kosten ze?
 
Oh er stond: 'Een van de grootste motorrijders uit de Dakar'. Dat betekent natuurlijk niet dat hij er uitgezet is :)
Mitas is volgens iets van 90,- bij http://www.motorbandenmarkt.nl en ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoelang hij er onder ligt, niet meer dan 2000km geloof ik en hij ziet er nog goed uit :)
 
Ik ben op zoek naar een Dakar project, zoek al een uur op internet maar kan niets fatsoenlijks vinden. Ik bedoel dan gewoon iemand die een xtz heeft omgebouwd naar een "dakar" versie en dat stap voor stap heeft uitgelegd.
 
Ik ben op zoek naar een Dakar project, zoek al een uur op internet maar kan niets fatsoenlijks vinden. Ik bedoel dan gewoon iemand die een xtz heeft omgebouwd naar een "dakar" versie en dat stap voor stap heeft uitgelegd.

In ieder geval beginnen met die spatlap eraf te zagen aan de achterkant.
Kijk maar naar bijvoorbeeld die van peke:
Ik heb bhetzelfde, maar het idee is gejat van hem ;). Nummerplaatje heb ik ook tot tegen het achterlicht verplaatst. Ziet er gelijk een stuk meer offroady uit.
Mijne is overigens ook nog wat opgetilt van achteren dmv kortere dogbones en de achtervoetsteunen moeten eraf. Dan is de niet-uitlaat kant al een stuk vetter!

S10.jpg


Ok dan, die van mij er ook maar bij:
IMAG0038.jpg
 
Ik had al wat plannen voor de komende tijd maar moet even kijken in hoeverre de portemonnee het toelaat.
- acerbis handkappen
- de hoge mudgard zoals peke (sorry man vind het gewoon mooi.)
- progressieve vering
- verhogen
- scherm voor de koplampen.
en dan vergeet ik waarschijnlijk de helft

o ja
- uitlaat vervangen
- betere achterveer

scheelt het verhogen trouwens in off-road kwaliteiten? en wat heb je dan met de voorzijde gedaan?
 
Laatst bewerkt:
Ik had al wat plannen voor de komende tijd maar moet even kijken in hoeverre de portemonnee het toelaat.
- acerbis handkappen
- de hoge mudgard zoals peke (sorry man vind het gewoon mooi.)
- progressieve vering
- verhogen
- scherm voor de koplampen.
en dan vergeet ik waarschijnlijk de helft

o ja
- uitlaat vervangen
- betere achterveer

scheelt het verhogen trouwens in off-road kwaliteiten? en wat heb je dan met de voorzijde gedaan?

Ik heb nog zo'n verhogingsbeugel en een gebruikt WR spatbord liggen voor je. Alleen moet je dan nog iets verzinnen dat kan klemmen in je balhoofd. Mijn plastic knelplug doet het niet zo goed meer. Al deed hij het bij mijn ST prima. Ik denk een moertje met een randje dat je er ondersteboven indoet is al voldoende. Spatbord is blauw.

Ik heb alleen progressieve veren en W20 olie erin zitten (nog wel de voorgeschreven wp luchtkamer). Ik vind hem nu wel ok, maar ik weeg 100 kg. Achter heb ik Jan Droog aan het werk gezet. Als ik alles opnieuw zou doen zou ik een stevigere lineaire voor- en achterveer erin laten zetten en meer demping laten toepssen dmv shims. Ik ben niet zo kapot van de progressieve voor/achterkant. Oja, ik kan ook niet rijden, dat scheelt ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een idee voor een nieuwe kappenset? of een plek waar je ze kunt kopen of nabouwen of wat dan ook? Mijn kappen zijn nu echt te broos en scheuren en breken bijna vanzelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan