XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag mede suup liefhebbers, heb nu een poosje lekker rondgereden op de suup en het bevalt uitstekend! Binnenkort als het weer typisch nederlands weer is even de carburateurs nazien, heb het idee dat ik last heb van de naalden en buisjes issue. Ik heb 2 vraagjes die ik hier even wil dumpen.

Welke naaldenset raden jullie aan, in combinatie met laser produro, met rvs bochten?

En ik ben zonet tijdens het rijden delen van het slotje van het achterdeksel kwijt geraakt, gelukkig net niet het dekseltje, die lag los op de motor :) (ik rijd natuurlijk heel rustig als beginner)
Heeft iemand een idee waar ik een vervangend slotje kan vinden wat wel 1 een deel blijft zitten?

Mooie verhalen en foto's hier trouwens :)

Groeten!
 
quote:
patrickZ schreef op 30 juli 2012 @ 18:41:kijk even op het allroad maniacs forum en zoeken naar Krijn_jj
hij maakt alles wat je hebben wilt, evt van scan etc..

suc6!



of naar crazybond700 op datzelfde forum


Dank je beiden !
 
Laatst bewerkt:
Wie kan me vertellen waar ik ouderwetse routebeschrijvingen kan vinden ?
Dwz printbaar om daarna op de tank te plakken ?
En dan nog het liefste een combi van verhard en onverhard.....



Heb nl geen carmin oid, en de enige routes die ik kan vinden zijn downloadbare gps bestanden.....

Ook heb ik geen routerol... wellicht maar eens naar zoeken overigens, een soort van gps avant la lettre :P
 
Wellicht niet wat je als eerste in gedachte had, maar is het niet een idee om een gekozen routebeschrijving van Google Maps, Routenet of ANWB gewoon uit te printen ?
 
Ik heb nog een touratech rvs roadbookhouder liggen met groot venster. Maar Komkommer weet een goedkopere, nieuwere, plastiken roadbookhouder te vinden.
Mijne gaat je 45,- achteruit brengen, inlusief verzenden. Maar het is wel een echte touratech dus kan je posen bij je matties.
 
@ivokim; stuur me ff PM, dan mail ik je er een stuk of 50. Meest in NL en allemaal verhard, dat wel. Maar ook 20 doorgaande routes met alle grote Alpenpassen. Als je gewoon gaat zoeken via Google, dan kom je nog genoeg tegen. Meestal gewoon roadbooks als pdf. Sommige totaal profi, andere wat amateuristischer, maar goed te gebruiken, vooral als je nog een old school routerol hebt...............
Vriend van me kocht net voor 5 meier een Garmin. Niet aan de praat te krijgen dat pokkeding.

ps. die roadbookhouder van nomiis moet je gewoon overnemen. De lol van een roadbook is dat je er op vakantie ook heel makkelijk zelf een kunt maken met de kaart, een kladblok en een rolletje plakband.
 
Laatst bewerkt:
heb ook geen tom tom oid,koop gewoon hele gedetailleerde kaarten en daar rijd ik op,bij au pied in a'dam,gaat fantasties.
 
Welkom bij de club Dimitryk!
Wellicht kun je ook nog foto's en belevenissen hier aan toe voegen.
Geloof dat dynojet 3 de ultieme combinatie is, met K&N filters, maar verschilt van motor tot motor.
grtz
Iggy

Zwitserse set met deze uitlaat en standaard filter is geen goed idee?
Wat zal ik allemaal bestellen bij kedo, dingen die standaard uitdrogen bij de carb kan ik dan meteen vervangen.

Had iemand verder nog ideen voor zo'n slotje van dat klepje. Misschien vanavond even bij de bouwmarkt kijken..

Is er trouwens hier wel eens iemand op dat offroadterrein tussen Schiedam en Delft geweest?
 
Vrije ochtend goed besteed vind ik: nieuwe Heidenau''s voor en achter, nieuwe tandwielen en een verse ketting, en hij is nog niet eens jarig!
Hoe lang doen jullie trouwens met een kettingset? Bij mij waren het na 20.000 echte haaietanden geworden.
 
Vrije ochtend goed besteed vind ik: nieuwe Heidenau''s voor en achter, nieuwe tandwielen en een verse ketting, en hij is nog niet eens jarig!
Hoe lang doen jullie trouwens met een kettingset? Bij mij waren het na 20.000 echte haaietanden geworden.

Heb je goede ervaring met Heidenau ?

Ben binnenkort ook toe aan een nieuw setje.
'k Heb wel vaker gezien dat Heidenau over het algemeen vriendelijk geprijst is, maar ben benieuwd naar de ervaringen met dit merk.
 
Vrije ochtend goed besteed vind ik: nieuwe Heidenau''s voor en achter, nieuwe tandwielen en een verse ketting, en hij is nog niet eens jarig!
Hoe lang doen jullie trouwens met een kettingset? Bij mij waren het na 20.000 echte haaietanden geworden.


Zeul jij nog steeds met die bak rond? Dan zal de ketting wel wat zwaarder belast worden denk ik. 20.000km is niet eens zo slecht volgens mij.
 
Het is me trouwens opgevallen dat als je een antwoord geeft op iemand zijn vraag die hij heeft gesteld n.a.v. de marktplaats advertentie, daarna niets meer hoort. Is dat normaal? Ik heb het echt over 6 personen of zo.
Gewoon een: " ok, bedank" is eigenlijk al voldoende. Beetje jammer, omdat ik niet weet of mijn mails aankomen. Hebben jullie die ervaring ook?
 
Ik heb nog een touratech rvs roadbookhouder liggen met groot venster. Maar Komkommer weet een goedkopere, nieuwere, plastiken roadbookhouder te vinden.
Mijne gaat je 45,- achteruit brengen, inlusief verzenden. Maar het is wel een echte touratech dus kan je posen bij je matties.

Zou je even een foto oid kunnen mailen ?
En hoe past deze op de S10 (heb nl zelf een Renthal stuur...)

Kan je er met gewoon papier in werken of moet je ea aanpassen ?

En posen bij de matties ?? Tsja, klinkt sneu, maar heb meer respect voor de mannen die met een A4tje op de tank geplakt of met papierrol rijden dan met digitale navi.... That said, had vorige week een collega aan de lijn die al rijdende op z'n HD Electra aan het bellen was, ik was positief verrast van de geluidskwaliteit en verstaanbaarheid.
 
Het is me trouwens opgevallen dat als je een antwoord geeft op iemand zijn vraag die hij heeft gesteld n.a.v. de marktplaats advertentie, daarna niets meer hoort. Is dat normaal? Ik heb het echt over 6 personen of zo.
Gewoon een: " ok, bedank" is eigenlijk al voldoende. Beetje jammer, omdat ik niet weet of mijn mails aankomen. Hebben jullie die ervaring ook?

Klopt... allemaal eikels :P

Is het gevolg van anoniem vanachter een scherm kunnen reageren. Mensen worden met een keyboard onder de vingers in een keer een stuk onbeleefder. Stuur zelf meestal nog een herinnering erachteraan.
 
@ivokim; stuur me ff PM, dan mail ik je er een stuk of 50. Meest in NL en allemaal verhard, dat wel. Maar ook 20 doorgaande routes met alle grote Alpenpassen. Als je gewoon gaat zoeken via Google, dan kom je nog genoeg tegen. Meestal gewoon roadbooks als pdf. Sommige totaal profi, andere wat amateuristischer, maar goed te gebruiken, vooral als je nog een old school routerol hebt...............
Vriend van me kocht net voor 5 meier een Garmin. Niet aan de praat te krijgen dat pokkeding.

ps. die roadbookhouder van nomiis moet je gewoon overnemen. De lol van een roadbook is dat je er op vakantie ook heel makkelijk zelf een kunt maken met de kaart, een kladblok en een rolletje plakband.

PM gestuurd

Of het verhard is, is niet zo'n hele grote ramp. Ik ben geen offroad racer als bv Komkommer of Iggy. Zou het graag willen, maar tijdsgebrek en gebrek aan mogelijkheden in de buurt doet die vaardigheden ook niet echt groeien. Mag graag over bochtige wegen (al dan niet met (erg) slecht wegdek) rijden, en als er een zandpaadje bij zit is het een bonus.
Maar goed, bij gebrek aan kennis van voldoende leuke wegen rijdt ik meestal maar wat op goed geluk in de rondte, afhankelijk van de tijd kom ik eigenlijk dan niet zo ver van huis, en betrap mezelf erop toch vaak dezelfde weggetjes te rijden.
 
Heb je goede ervaring met Heidenau ?

Ben binnenkort ook toe aan een nieuw setje.
'k Heb wel vaker gezien dat Heidenau over het algemeen vriendelijk geprijst is, maar ben benieuwd naar de ervaringen met dit merk.

Eigenlijk alleen maar positief; ze zijn eindelijk kaal, ook zo''n 15.000km op asfalt en terrein. Joep (ik ben Jan) had ze op zijn Transalp en was verrast over de wegligging en de te maken hellingshoeken!
 
Zeul jij nog steeds met die bak rond? Dan zal de ketting wel wat zwaarder belast worden denk ik. 20.000km is niet eens zo slecht volgens mij.

Hallo, iets meer eerbied! Dat is een twee-eenheid én de uitvinding van het jaar (vind ik dan!)! Niks meer "waar laat ik mijn tent" of "ik krijg de haringen niet in de grond", maar gewoon op het span kamperen, dat is pas inventief!
En zijspan rijden geeft een extra dimensie aan motorrijden, dan is off-roadzijspanrijden pas echt kicken!
Moet me trouwens van het hart dat jij de jouwe wel erg goedkoop de deur uit wilt doen.... Da gadda gij geheid spijt van krijge jonge......
 
Klopt... allemaal eikels :P

Is het gevolg van anoniem vanachter een scherm kunnen reageren. Mensen worden met een keyboard onder de vingers in een keer een stuk onbeleefder. Stuur zelf meestal nog een herinnering erachteraan.

Eikels zullen het echt niets zijn hoor, anders waren ze niet geinteresseerd geweest in een suup *D .
herinnering kan wel eens helpn ja, na een weekje ofzo. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan