XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als de benzine bij de kraantjes eruit liep dan zou ik dat doen alleen de benzine loop bij de carbs ergens weg.
 
Laatst bewerkt:
Uhuh, mijn kranen waren ook lek. Net twee nieuwe rubbertjes in gestopt. De kraan liet benzine door terwijl hij dicht stond.
De kraan lekte dus niet bij de benzinekraan. Ik heb een ietwat lekke benzinepomp, daar lekte hij dus benzine, ondanks dat ik de benzinekranen dicht had.
 
Laatst bewerkt:
Check dan het rubbertje zoals komkommer zegt.
(kraantjes op off, slangetjes eraf.)

Van daaruit weer verder zoeken.
 
mijn kraantjes lekken sowieso. Alleen het loopt dus ook ergens bij de carbs weg(foto's volgen). Jouke, heb jij zo'n revisieset op je kraantjes gezet of gewoon normale rubbertjes?
full

het lijkt uit het gaatje in het midden te komen, daar zit toch een stelschroef of zo in? dan bedoel ik dat gaatje precies boven de rubbers.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ook nog de carberateur leeglaat schroefjes die ook dienen om slangetjes aan te maken als je de vlotters gaat stellen. Wellicht hoef je die alleen dicht te zetten?
 
Ik zit er aan te denken om voor de meeting op 20 mei, de deelnemers een paar euro van tevoren te laten betalen zodat de camping koffie en een broodje kan inslaan. (Plus een beetje opdaag-garantie ;) ).
Staan jullie daar voor open? Ik beloof je dat ik er zelf geen cent aan verdien.

Ook ben ik door Komkommer op het idee gekomen (het was gewoon zijn idee) om de Dutch Tenere Association uit te nodigen om een paar ervaren rotten uit te lenen om ons te begeleiden op de offroadrit van zondag. In ruil kan ik een stand aanbieden voor informatie over onze machine, de tenere geschiedenis en een aantal zeer interessante jaarboeken e.d.

Ik kan dan wellicht ook onze duitse vrienden van Retro-raid uitnodigen om te kijken naar hun snuisterijen en hun voorbeeld-S10. Kedo wil misschien ook wel langskomen. Dan hebben we wel iets minder tijd om te rijden, maar meer tijd om er een meeting van te maken.

Hoe zien jullie dat zitten? Ik organiseer het, maar ik wil wel iet organiseren waar de meesten achter staan. reageren graag in het andere topic :W

Nomiis in "XTZ750 supertenere MEETING 20 (en 19) mei"
 
Waarom zit er zoveel prijs verschil tussen een carb-revisieset van bijv. japparts(39,-) en motozoom(22,-)? Gisteren aan die pilot screw gedraaid en terug gedraaid en gok eens, geen lek meer. :) magische vingers? Ik snap er de b..... van. Nu maar gewoon de hele boel vervangen dan gebruikt hij tenminste ook wat minder brandstof.
Komend loon staat er veel op het verlanglijstje, maar eens kijken hoe ver ik kom.
nieuwe schijven en blokken, carb-revisieset, handkappen en nieuwe kleurtjes.
 
Vervang bij je carbrevisie iig je naaldbuizen, dat kan nogal schelen in het verbruik. Bij die revisiesetjes wil het nog wel eens verschillen wat er precies bij zit. Zelf bestel ik vrijwel alles bij KEDO, overzichtelijke niet al te dure site met goede productbeschrijvingen etc. Die Pilot-screw zitten volgens mij 2 o-ringetjes op:
www.yamahamotorcyclespares.co.uk/sp...HA+XTZ750+SUPER+TENERE++1989+CARBURETOR&uID=0

Hoewel ik er bij KEDO maar een kan vinden:
http://kedo.com/ssl/php/art_detail....608f6c0f356c13&f_page=ArtDetail&f_param=30132
Ook KEDO heet carb-revisie setjes maar daar staat niet bij welke ringetjes er precies bij zitten:
http://kedo.com/link/94013_gb.html
 
Shit ja die site vergeet ik inderdaad altijd, beetje onoverzichtelijke site maar je kunt ze ook gewoon mailen volgens mij, die gasten hebben wel verstand van zaken :)

(wat zie ik nou dutchdude, aan het kijken naar een Stelvio? Ook hier een zwak voor Guzzi's, staat hier nog een V65 TT in de tuin te wachten tot hij opgeknapt wordt...)
 
nou het is nog niet echt actief kijken hoor, moet wat om te dromen hebben toch??
maar als mogelijke opvolger voor de st lijkt de stelvio me wel heel geschikt idd. Geen beemer en toch een tourmachine met ballen, die v-twin heeft mijn hart gestolen, altijd heel lekker om naar te luisteren.

voor een lijstje van wat ze van de bdst38 hebben bij mikuni-topham, stuur me een pb met je mailadre sdan mail ik het door.
 
Laatst bewerkt:
gooi ze in de bak ,ik had ook van die ouwe meuk,je zet ze eronder en binnen een paar maanden begint het ergens anders of bij de flens of in de bochten.
 
Voor mij maakt het niet uit. Ik wil alleen voorkomen dat iemand zegt :"Had je maar iets geroepen, dan had ik met wat lasrupsen of popnagels nog 1,2 of 3 jaar vooruit gekund o.i.d."
 
gooi ze in de bak ,ik had ook van die ouwe meuk,je zet ze eronder en binnen een paar maanden begint het ergens anders of bij de flens of in de bochten.

Heb m'n standaard uitlaat vooralsnog even opgehangen in de houtopslag, je weet nooit.
 
Dag Allen, ik praat eigenlijk nooit mee, maar heb wel (met veel pret moet ik zeggen) af en aan op het st forum meegelezen.
Helaas ben ik sinds een week st loos, aangezien een stel onverlaten mijn tweewielige liefde hebben gestolen... '( '(
Ik heb er niet veel hoop op dat 'm ooit ga terug zien (volgens de politie had ik meer kans op marktplaats dan bij hun) maar als er ergens word gespeurd naar tenere's dan is het hier wel, dus bij deze een oproep.
Als iemand een st ziet uit 1993 met framenr 3LD080735 die wordt aangeboden dan zou ik het meer dan op prijs stellen als je me een mailtje stuurt. *O*
Ik heb voor het winnende mailtje een beloning van 100,- (is niet heel veel maar ben hard aan het sparen voor een nieuwe motor)
full


Bij voorbaat dank!!

Oh ja bijna vergeten ik woon in amsterdam (daar is 'ie ook gestolen)
Hij is mintgroen met paars en wit (er waren een aantal zeer baanbrekende designers bij Yamaha aan het werk in '93)
er zit een laser uitlaat op
hij heeft stalen remleidingen
Verlaagd ruitje (blanco)
handvat verwarming

wederom bij voorbaat dank!!
 
Unieke kleurstelling inderdaad. In ieder geval herkenbaar. Heel k*t voor je. Ik hoop dat ze hem snel terugvinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan