XTZ 750 Super Ténéré - Deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rikus Lubbers was de rijder, Ton van Heugten/Fritz Kiggen hebben met een TR-1 in zijspanuitvoering meegedaan aan PD.

[afbeelding]

Och ja Rikus Lubbers en Ton Van heugten en Fritsz kiggen, wat een tijden vergeleken met nu, ik heb de vergelijking wel eens gehoord, toen waren het ijzeren mannen op houten motoren, nu is het andersom, gedouched en wel een interview voor de tv was toen ondenkbaar, wie was Rikus Lubbers ook alweer? :} :}
 
Ik wil mijn Garmin (660) gaan gebruiken op de Suup, maar ben nog geen geschikte houder of constructie tegengekomen.

Wie van jullie gebruikt Garmin Zumo als navigatie ? En hoe heb je die bevestigd ? (evt foto's)
 
En hij is er!

379860_10200534934170258_1623005589_n.jpg


Na 5 kilometer rijden kom ik de eerste africa twin tegen en die jaagt als een malle langs me heen! ik netjes blijven rijden ;)
 
Ik wil mijn Garmin (660) gaan gebruiken op de Suup, maar ben nog geen geschikte houder of constructie tegengekomen.

Wie van jullie gebruikt Garmin Zumo als navigatie ? En hoe heb je die bevestigd ? (evt foto's)

Heb hem gewoon op het stuur met de bijgeleverde RAM-Mount aan de rechter kant. Enige nadeel wat ik heb ondervonden dat ik het knipperlampje voor rechts en het neutraal lampje niet kan zien zonder even uit het zadel te komen.

foto_zps5e858f07.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste vraag is dat ik een schroef nodig heb voor de koppeling. (naam ff kwijt) De afsluiting van het koppelingshuis. Mist heel lullig 1 schroefje!?!
En de ketting staat tegen de bok als ik hem wegzet, maar als je erop zit natuurlijk niet, is dat normaal?

Voor de rest vandaag een dikke 120km meteen gereden en was echt genieten, brede lach door de nieuwe brommer! kortom geweldig!
 
Eerste vraag is dat ik een schroef nodig heb voor de koppeling. (naam ff kwijt) De afsluiting van het koppelingshuis. Mist heel lullig 1 schroefje!?!
En de ketting staat tegen de bok als ik hem wegzet, maar als je erop zit natuurlijk niet, is dat normaal?

Voor de rest vandaag een dikke 120km meteen gereden en was echt genieten, brede lach door de nieuwe brommer! kortom geweldig!

Een foto zegt meer dan duizend woorden.. Weet niet precies wat/welke je bedoeld..

Leuke fiets he.. pk of 50 erbij en niet meer wijd lopen en we hebben de perfecte fiets.
 
Eerste vraag is dat ik een schroef nodig heb voor de koppeling. (naam ff kwijt) De afsluiting van het koppelingshuis. Mist heel lullig 1 schroefje!?!
En de ketting staat tegen de bok als ik hem wegzet, maar als je erop zit natuurlijk niet, is dat normaal?

Voor de rest vandaag een dikke 120km meteen gereden en was echt genieten, brede lach door de nieuwe brommer! kortom geweldig!
Welkom bij de club!

Zoals Pim al schreef, maak ff een foto van dan weten we welk boutje je nodig hebt. Waarschijnlijk heb ik hem wel liggen.

Wat bedoel je met de ketting staat tegen de bok? Welke bok?
 
@Alfred, bedankt, ik heb de ST zelf zo verbouwd. Ik zit nog vol ideeën, dus nog lang niet klaar. Heerlijk!
 
Dag allemaal! Laat ik me even voorstellen, Yannick is de naam, al wat langer op het forum actief en ruim 2 jaar op een KLE 500 gereden.
De KLE heeft nu plaats gemaakt voor een XTZ750 én een XT600 :)

De xtz heb ik gekocht met een defecte koppeling, maar nu ik bezig ben kom ik (uiteraard) nog wel wat dingetjes tegen.

De vorige eigenaar heeft de motor voorzien van een Arrow dakar replica uitlaat, mooi ding opzich! Maar nu doet zich het probleem voor dat de motor aanzienlijk te rijk loopt. Carburateurs open gemaakt om even te kijken wat voor sproeiers erin zitten, maar dat is allang niet meer leesbaar.
Nu dus mijn vraag aan jullie, is er iemand met een gelijkwaardige motor, met dus alleen een andere demper, die mij kan vertellen wat voor maat sproeiers erin zitten.
Uiteindelijk moeten er nog K&N's en een dynojet kitje inkomen, maar dat moet financieel nu even een maandje wachten ;)
 
Sonauto, mooie fiets en welkom hier.
Heb jij overigens last van omhoog gegooid water van het voorwiel bij nat wegdek, zo met je andere cockpit? Ik ben nl. zelf bezig ook een en ander aan te passen.

Yudb welkom hier.
Standaard hoofdsproeier is 142,5. Check gelijk of de naalden en buizen nog in goede staat zijn. Met name de naaldbuizen slijten relatief snel en zorgen voor een te rijk mengsel. Ergens in het forum is ook een link naar het werkplaatshandboek. Ik heb overigens nog een gereviseerde koppelingskorf over.

Alfred,
Heb zelf de 950 Adv. gehad. Op zich een wereldfiets, maar ook wat karakterloos (ik kreeg geen band met die fiets, zelfs niet na 40.000 km) en een vaag aanvoelende voorkant.
 
Laatst bewerkt:
Yudb welkom hier.
Standaard hoofdsproeier is 142,5. Check gelijk of de naalden en buizen nog in goede staat zijn. Met name de naaldbuizen slijten relatief snel en zorgen voor een te rijk mengsel. Ergens in het forum is ook een link naar het werkplaatshandboek. Ik heb overigens nog een gereviseerde koppelingskorf over.

Dat is de sproeier onder het 'haakje' met die o-ring toch?
Weet je ook de maten van de andere sproeiers? Ik denk nl. dat die ook niet origineel zijn.
En door welke maat zal ik ze vervangen met de andere uitlaat? 145 als hoofdsproeier? of moet ik groter gaan denken?
 
Vandaag de olie gepeilt na 500km rijden met de verse olie. Zat nog aan de goede helft van de pijlstok. Alleen ik rook er wel benzine lucht in. Beetje raar want de vorige eigenaar liet de kraantjes altijd open staan en ik heb ze juist na het verversen van de olie na elke rit weer dicht gedaan. Zelf nog busje Forte door de benzine gedaan bij de laatste tankbeurt..

@yudb, welkom 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan