XTZebra
geblokkeerd account
Ro1710,
De XTZ750 is een waardevaste motor, waar ik errug veel plezier van heb gehad.
Hoezo mijn post? Als ST-kenner (lid van de Nederlandse Teneréclub) http/tenere0.tripod.com/FRAME.html heb ik bij menige garagehouder een mooie Tenere zien staan, met rechtercarterdeel geopend, dan wist ik weer hoelaat het was. Een Supermooie fiets naar de haaie.
Toen ik zelf een tikkend geluid hoorde direct mijn motor stil gezet en af laten voeren per aanhanger naar de dealer. Transmissieveren idd gescheurd en gaan zwerven. Koppelingskorf was met drie boutjes vastgezet aan het grote tandwiel. Helaas waren twee boutjes al los en óók door het blok gaan zwerven. Mijn geluk? Alles lag onderin het carter. Echt gezwijnd.
Zorg dat dit jou niet gebeurd. De investering is erg klein in verhouding tot de schade. (Je kunt van een TRX op de sloop vaak nog wel een 2de hands korfje vinden, mocht het nodig zijn.)
Betreffende dat schakelen in zijn één, zou je schakelwals kunnen zijn. Maar waarom zou die nu ineens stuk gaan?? Normaal gebeurd dat niet. Hopelijk geen afval in je versnellingsbak gevallen? Neutraalindicator zou zelfde verhaal kunnen zijn. Ik zou maar eens vragen aan Adri Wagener of hij het zo uit zijn hoofd weet. Ik kan je wel aan zijn nummer helpen, indien je wilt. Hij is een particulier die al twee blokken heeft gesplitst en heel enthousiast off-road rijdt met zijn aangepaste ST.
Betreffende de gelijkrichter, je moet idd het orgineel OEM onderdeel van de 850 hebben, mét koelribben.
Take care,
XTZebra
(Nu een DRZ400)
De XTZ750 is een waardevaste motor, waar ik errug veel plezier van heb gehad.
Hoezo mijn post? Als ST-kenner (lid van de Nederlandse Teneréclub) http/tenere0.tripod.com/FRAME.html heb ik bij menige garagehouder een mooie Tenere zien staan, met rechtercarterdeel geopend, dan wist ik weer hoelaat het was. Een Supermooie fiets naar de haaie.
Toen ik zelf een tikkend geluid hoorde direct mijn motor stil gezet en af laten voeren per aanhanger naar de dealer. Transmissieveren idd gescheurd en gaan zwerven. Koppelingskorf was met drie boutjes vastgezet aan het grote tandwiel. Helaas waren twee boutjes al los en óók door het blok gaan zwerven. Mijn geluk? Alles lag onderin het carter. Echt gezwijnd.
Zorg dat dit jou niet gebeurd. De investering is erg klein in verhouding tot de schade. (Je kunt van een TRX op de sloop vaak nog wel een 2de hands korfje vinden, mocht het nodig zijn.)
Betreffende dat schakelen in zijn één, zou je schakelwals kunnen zijn. Maar waarom zou die nu ineens stuk gaan?? Normaal gebeurd dat niet. Hopelijk geen afval in je versnellingsbak gevallen? Neutraalindicator zou zelfde verhaal kunnen zijn. Ik zou maar eens vragen aan Adri Wagener of hij het zo uit zijn hoofd weet. Ik kan je wel aan zijn nummer helpen, indien je wilt. Hij is een particulier die al twee blokken heeft gesplitst en heel enthousiast off-road rijdt met zijn aangepaste ST.
Betreffende de gelijkrichter, je moet idd het orgineel OEM onderdeel van de 850 hebben, mét koelribben.
Take care,
XTZebra
(Nu een DRZ400)
Laatst bewerkt: