XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
dustseal kan handig zijn schoonmaken ervan kom je ook een hele end, ikzelf zie geen reden mn vorkseals te vervangen als ik alleen de veren en olie vervang, gewoon bewaren tot wel lek en dan alsnog doen. Dan hoeft nu ook niet de hele boel eruit, kan gewoon gemonteerd zoals op mijn page. Die slides kunnen idd slijten (daar zijn ze voor) maar heb ze zelf nog niet moeten hoeven vervangen destijds
 
Grrrr wat een ellende. Gisteren de hele dag bezig geweest met m'n motor, olie wissel, nieuwe pakking bij dynamo deksel, nieuwe remblokjes achter (waarvoor ik eerst de borgpennen moest uitboren die zaten vastgevreten grrr) en m'n wielen met noppen d'r onder.

Dus met frisse moed vanmorgen op weg gegaan. En ja hoor, net 5 a 10 km onderweg, slaat 'ie ineens af, op de snelweg. In de stromende regen natuurlijk. Geen fut meer in te krijgen. Ik ga zo de motor met een aanhanger ophalen en kijken wat er aan de hand is. Zal wel iets elektrisch zijn. Wel flink balen ik had wel zin in een dagje crossen.
 
Post van 3LDré in topic 'XTZ 750 Super Tenere'

@ 3LDré en Baffo: ik heb van promoto de progressieve voorveren binnen en ook een paar forkseals = Gabelsimmerringset. Dit zijn volgens mij nr. 6 en 25 (23x-23145-LO) op pag. d13 van de partscatalogue. In het hoofdstuk 7 over het chassis pag. 7-30 wordt benoemd om bij vorkoliewissel ook nieuw te gebruiken 2x een dust-seal (23x-23144-LO) en 2x metal-slide (3GM-23125-00). In de beschrijving van 3LDé lees ik hier niks over. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

en ik zal morgen een plaatje "schieten" _O- van mijn installatie!

time sure flies!

Zoals Baffo ook al melde, die seals vervangen kan natuurlijk geen kwaad maar als het niet lekt is er ook niet echt een noodzaak voor. Ook ik heb ze niet vervangen (en had/heb ook geen lek). Alleen de veren + olie is op zich vrij eenvoudig. Terwijl alles uit elkaar te halen voor het vervangen van die forkseals toch wel veel meer werk is.

Grrrr wat een ellende. Gisteren de hele dag bezig geweest met m'n motor, olie wissel, nieuwe pakking bij dynamo deksel, nieuwe remblokjes achter (waarvoor ik eerst de borgpennen moest uitboren die zaten vastgevreten grrr) en m'n wielen met noppen d'r onder.

Dus met frisse moed vanmorgen op weg gegaan. En ja hoor, net 5 a 10 km onderweg, slaat 'ie ineens af, op de snelweg. In de stromende regen natuurlijk. Geen fut meer in te krijgen. Ik ga zo de motor met een aanhanger ophalen en kijken wat er aan de hand is. Zal wel iets elektrisch zijn. Wel flink balen ik had wel zin in een dagje crossen.

Das flink $@*&
Weet je al wat de oorzaak was/is? Toch niet gewoon vergeten je kraantjes open te zetten. :X
Die borgpennen kunnen idd flink wat irritatie veroorzaken, je hebt ze toch wel weer met "remmenvet" teruggezet he? Anders heb je het de volgende keer weer.
Bij mij zit er bij de achterremklauw trouwens 1 zo'n pen met schroefdraad en de andere is gewoon glad met een klein gaatje aan de achterkant waar een splitpennetje doorheenzit. Of het nou origineel is of niet makkelijker is het zeker.
 
*O* Ik heb een deel 2 aangemaakt. *O*
Mischien is het handig als eenieder ff checkt of in deel 1 er nog dingen staan die je gelinkt wilt hebben in deel2 kweetnie of dat nog kan als hier een slotje opkomt.

XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Uiteraard sta ik helemaal open voor wijzigingen en/of toevoegingen in de openingspost, laat maar horen.
 
Uiteraard sta ik helemaal open voor wijzigingen en/of toevoegingen in de openingspost, laat maar horen.

-Pff ik ben ondervertegenwoordigt, nie eens een link naar mn site...
http://baffo.home.dyndns.org (die werkt ook als ik van ISP zou wisselen)
-en veelste weinig over de combi 15 tands, dynojet stage 2, absorptie demper, 320mm remschijven, radiale rempomp en en en...
-Misschien een mooi middenbokken en valbeugel verhaal en
uitlaatdempers en bochten assorti verhaal, en banden?
-(er is trouwens -nu- een 320mm remschijf inkoop actie in D he, hiero
http://www.rohmann.de/discus/messages/7/28115.html )
-Die vergelijking vink leuk maar zowel de getoonde als de gelinkte zijn slecht leesbaar, en ff downloadgrootte bij de pdf zetten?
 
Laatst bewerkt:
-Pff ik ben ondervertegenwoordigt, nie eens een link naar mn site...
Geregeld, en bovenaan de lijst hé.
-en veelste weinig over de combi 15 tands, dynojet stage 2, absorptie demper, 320mm remschijven, radiale rempomp en en en...
-Misschien een mooi middenbokken en valbeugel verhaal en
uitlaatdempers en bochten assorti verhaal, en banden?
Vandaar dus ook de vraag aan eenieder om even door het topic heen te wandelen en nuttige info te linken zodat ik die erbij kan plaatsen. Het was niet mijn bedoeling om er in m'n ééntje een soort van XTZ site van te maken. Dat wat er staat, of komt te staan, is ooit of zal ooit ergens vermeld staan.
We doen het wel ff samen hé.
-(er is trouwens -nu- een 320mm remschijf inkoop actie in D he, hiero
http://www.rohmann.de/discus/messages/7/28115.html )
Ik heb de link naar het forum erbijgezet, die inkoopactie heb je nu hier vermeld en ik neem aan dat die van tijdelijke aard is.
-Die vergelijking vink leuk maar zowel de getoonde als de gelinkte zijn slecht leesbaar, en ff downloadgrootte bij de pdf zetten?
De gelinkte heb ik aangepast, de geplaatste krijg ik niet duidelijker (de 100k grens he)ik zal het nog wel eens proberen.
Die bestandsgroote, ik heb 'm vanmiddag ff geopend om te zien wat het was maar niet op de grootte gelet was iets van 30 mb ofzo. Waar ie staat staat er ook geen grootte bij. Heb ff geen zin om 'm weer te openen, is er niet iemand die 'm toch nog nodig heeft? Zie hier:
http://www.motorgoedkoop.nl/motor-onderdeel/2812.htm

Wel heel apart trouwens, een gratis download bij een webwinkel :? goeie zaak natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
OK ook aangepast.
Ik heb het lijstje toch iets duidelijker gekregen (4 losse delen van gemaakt). Veel duidelijker kan ie niet zonder de layout te verprutsen.

Wanneer gaan we nou bij deel 2 verder? Kan ie?
Wat mij betreft wel, weet niet hoe de rest er over denkt?
 
full





:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]




We gaan verder op:

XTZ 750 Super Tenere - Deel 2



8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Er werd in dmv een topicreport gereageerd, er zat blijkbaar nog geen slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan