Paar maanden geleden kwam er een xtz 750 op marktplaats voorbij.
Betreft deze motor met veel xtz spullen.
Omdat er een geheel nieuwe kappenset bij zat trok het direct mijn aandacht.
Alles bleek wel in België te staan en de frames (er zit nog een extra frame bij) stonden op Belgisch kenteken.
Na eerst even uitgezocht te hebben hoe het over importeren uit B gaat contact gezocht met de verkoper en een mooi prijsje afgesproken.
Op een zaterdag met de motortrailer naar B afgereisd om alles op te halen.
Thuis meteen de aanhanger in de garage gestald om de volgende ochtend alles uit te pakken.
Ik liep meteen tegen een niet geheel onvoorzien probleem aan.
Ondanks mijn garage van 35m2 kon ik niets meer opbergen.
Hierop besloten afscheid te nemen van al mijn xt600 spullen incl een half voltooid project.
Als eerste heb ik het reserve blok uit elkaar gehaald.
Helaas viel deze een beetje tegen want ik kwam nogal wat dingetjes tegen.
Een gebroken veer aan de achterkant van de koppelingkorf
Een doorgeslagen koppakking
doorgeslagen???? dat ding is aan het wegrotten.
De waterpomp zat vol met drap.
Een oliefilter die niet goed zat
De cilinder en kop, tja…..
Gelukkig heb ik nog een blok (of 6) dus deze gaat in onderdelen op het schap.
Het andere blok is inmiddels ook al gedemonteerd en daarvan is de staat tig keer beter.
In een later stadium ga ik dit blok vanaf nul weer opbouwen.
Eerst ga ik het rollend gedeelte van de suup uit elkaar halen en reviseren (waar nodig)
Na alles uit elkaar gehaald te hebben ben ik met het frame aan de gang gegaan.
Met een staalborstel in de boorkop heb ik alle roestplekken kaal gekregen.
De rest van het frame is geschuurd en heb ik in een anti roest en primer van de action gezet.
Daarna in de grondverf om vervolgens een paar bussen trafic red van motip er op los te laten.
Tussentijds heb ik de balhoofdlagers eruit gemept.
Yamaha heeft voor de onderste lagerschaal 2 fukking kleine uitsparingen vrij gehouden waardoor je altijd loopt te klooien.
Nu zal er wel speciaal gereedschap voor te koop zijn maar de reguliere lagertrekkers etc passen niet en om tig euro uit te geven is ook weer een dingetje.
De bovenste lagerschaal is makkelijker te verwijderen en deze moet er eerst ut zodat je net even wat meer ruimte krijgt om de onderste lagerschaal te lijf te gaan.
Tijdenlang heb ik met kromme schroevendraaiers, warmstoken etc lopen klooien maar nu was mijn oog gevallen op een schuine voeglbeitel voor nog geen tientje.
Met de slijptol heb ik dee iets afgeschuind en wonderbaarlijk sla ik met een paar ferme tikken de lagerschaal eruit.
Nadat de 1e levering van Kedo binnen was kon ik de rest aanpakken.
1 x 40160 Front Brake Master Cylinder Repair Kit
1 x 41717 Rear Brake Master Cylinder Repair Kit (incl. Mounting Paste)
10 x 799104012A M4x12 Countersunk Head Screw Stainless Steel, 1 Piece
1 x 21150 Fork Oil Seals, 1 Pair, (43x55x10.5mm)
1 x 90015 Taper Steering Bearing Set incl. Dust Seal
1 x 30926TI Aluminium Handlebar 'Enduro', High Type, Severe Offset, (Screwed-On Strut), Titanium Coloured, (W:H:D) 800x162x117mm
1 x 50004 Mirror, LH, Black, Arm Length approx. 120mm
1 x 50003 Mirror, RH, Black, Arm Length approx. 120mm
1 x 30002 O-Ring for e.g. Speedometer-/Tachometer Cable, OEM reference # 93210-14104
2 x 26609 Chain Slider (Ring) incl. Bolt and Small Parts, ready to mount, All Balls Racing diam. 34/8, width 24, made of durable high strength polyurethane
1 x 28204 Chain Protector, Swingarm, OEM Reference # 3LD-22151-00 (matchind bolt see item 29168)
1 x 91760 X-Ring Chain Kit, extremely strengthened 16/46Z (112Links) DID530VX3 (endless/gold)
1 x 20008 Front Fender NOST, White (ACERBIS)
1 x 41745 Handlebar Grip 'Eighties', black, 1 pair, length 127mm, diameter 32mm, suitable for 22mm handlebars, open ends
1 x 22383 Handlebar Grip 'Foam Grip', black, length 133mm, 1 Pair
1 x 40949 Brake Light Switch, hydraulic M10x1.25 (90°, 100cm Connection Lead)
De vorkpoten waren hierna aan de beurt.
De voorvelg is in goudkleur gespoten.
Voor nu eerst maar eens deze post posten anders ben ik alles kwijt.
Betreft deze motor met veel xtz spullen.
Omdat er een geheel nieuwe kappenset bij zat trok het direct mijn aandacht.
Alles bleek wel in België te staan en de frames (er zit nog een extra frame bij) stonden op Belgisch kenteken.
Na eerst even uitgezocht te hebben hoe het over importeren uit B gaat contact gezocht met de verkoper en een mooi prijsje afgesproken.
Op een zaterdag met de motortrailer naar B afgereisd om alles op te halen.
Thuis meteen de aanhanger in de garage gestald om de volgende ochtend alles uit te pakken.
Ik liep meteen tegen een niet geheel onvoorzien probleem aan.
Ondanks mijn garage van 35m2 kon ik niets meer opbergen.
Hierop besloten afscheid te nemen van al mijn xt600 spullen incl een half voltooid project.
Als eerste heb ik het reserve blok uit elkaar gehaald.
Helaas viel deze een beetje tegen want ik kwam nogal wat dingetjes tegen.
Een gebroken veer aan de achterkant van de koppelingkorf
Een doorgeslagen koppakking
doorgeslagen???? dat ding is aan het wegrotten.
De waterpomp zat vol met drap.
Een oliefilter die niet goed zat
De cilinder en kop, tja…..
Gelukkig heb ik nog een blok (of 6) dus deze gaat in onderdelen op het schap.
Het andere blok is inmiddels ook al gedemonteerd en daarvan is de staat tig keer beter.
In een later stadium ga ik dit blok vanaf nul weer opbouwen.
Eerst ga ik het rollend gedeelte van de suup uit elkaar halen en reviseren (waar nodig)
Na alles uit elkaar gehaald te hebben ben ik met het frame aan de gang gegaan.
Met een staalborstel in de boorkop heb ik alle roestplekken kaal gekregen.
De rest van het frame is geschuurd en heb ik in een anti roest en primer van de action gezet.
Daarna in de grondverf om vervolgens een paar bussen trafic red van motip er op los te laten.
Tussentijds heb ik de balhoofdlagers eruit gemept.
Yamaha heeft voor de onderste lagerschaal 2 fukking kleine uitsparingen vrij gehouden waardoor je altijd loopt te klooien.
Nu zal er wel speciaal gereedschap voor te koop zijn maar de reguliere lagertrekkers etc passen niet en om tig euro uit te geven is ook weer een dingetje.
De bovenste lagerschaal is makkelijker te verwijderen en deze moet er eerst ut zodat je net even wat meer ruimte krijgt om de onderste lagerschaal te lijf te gaan.
Tijdenlang heb ik met kromme schroevendraaiers, warmstoken etc lopen klooien maar nu was mijn oog gevallen op een schuine voeglbeitel voor nog geen tientje.
Met de slijptol heb ik dee iets afgeschuind en wonderbaarlijk sla ik met een paar ferme tikken de lagerschaal eruit.
Nadat de 1e levering van Kedo binnen was kon ik de rest aanpakken.
1 x 40160 Front Brake Master Cylinder Repair Kit
1 x 41717 Rear Brake Master Cylinder Repair Kit (incl. Mounting Paste)
10 x 799104012A M4x12 Countersunk Head Screw Stainless Steel, 1 Piece
1 x 21150 Fork Oil Seals, 1 Pair, (43x55x10.5mm)
1 x 90015 Taper Steering Bearing Set incl. Dust Seal
1 x 30926TI Aluminium Handlebar 'Enduro', High Type, Severe Offset, (Screwed-On Strut), Titanium Coloured, (W:H:D) 800x162x117mm
1 x 50004 Mirror, LH, Black, Arm Length approx. 120mm
1 x 50003 Mirror, RH, Black, Arm Length approx. 120mm
1 x 30002 O-Ring for e.g. Speedometer-/Tachometer Cable, OEM reference # 93210-14104
2 x 26609 Chain Slider (Ring) incl. Bolt and Small Parts, ready to mount, All Balls Racing diam. 34/8, width 24, made of durable high strength polyurethane
1 x 28204 Chain Protector, Swingarm, OEM Reference # 3LD-22151-00 (matchind bolt see item 29168)
1 x 91760 X-Ring Chain Kit, extremely strengthened 16/46Z (112Links) DID530VX3 (endless/gold)
1 x 20008 Front Fender NOST, White (ACERBIS)
1 x 41745 Handlebar Grip 'Eighties', black, 1 pair, length 127mm, diameter 32mm, suitable for 22mm handlebars, open ends
1 x 22383 Handlebar Grip 'Foam Grip', black, length 133mm, 1 Pair
1 x 40949 Brake Light Switch, hydraulic M10x1.25 (90°, 100cm Connection Lead)
De vorkpoten waren hierna aan de beurt.
De voorvelg is in goudkleur gespoten.
Voor nu eerst maar eens deze post posten anders ben ik alles kwijt.