XTZ750 Super Ténéré - Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben eigenlijk van plan om mijn auto te dumpen en alles op de motor te gaan doen en daarom overweeg ik de montage van een kofferset (geen topkoffer, alleen zij..)

wie van jullie heeft dat ook en kan eens wat foto's posten van wat het is en wat het kostte...
 
@bindi,

Ik reis het hele jaar door met de pony.

Ik gebruik alleen topkoffer en een rugzakkie (die weer in topkoffer past) tijdens het forenzen. Wat heb je nodig?
 
Over bagage.

Ik kan vier weken alleen met de pony op stap, van 11 juli tot 8 augustus 2010.

Mijn plan is om met de pony door de UK te reizen en onderweg een stuk of vijf 'airsoft-skirms' mee te pikken (Ik weet het: ik ben een beetje gestoord, maar je moet toch wat te doen hebben als je niks te doen hebt.) Ik neem ook een paar boeken mee.

Als bagage neem ik een complete kampeeruitrusting mee en die stop ik in een plunjezak van het leger. Die zet ik dwars bovenop de gitaarkoffer (vanaf het zadel achteruitstekend over het achterspatbord heen) vast met twee spanbandjes aan de handgrepen voor de duo. Daar bovenop bevestig ik een XL-sporttas (of een nog aan te schaffen tweede plunjezak) voor ondergoed en koffie, ook weer met spanbandjes aan de handgrepen voor de duo.

Omdat de pony niet achterover moet storten heb ik voorop nog een tanktas voor camera's, toiletspullen en andere kleine rotzooi en die is ook weer handig voor de wegenkaart en navigatiepapiertjes.

Achter de oren van de Pony plak ik een enorme 'L', zodat ik niet vergeet dat ik links moet rijden...

;)
 
Achter de oren van de Pony plak ik een enorme 'L',

paardrijles?? :)

'airsoft-skirms' Ben ik de enige die niet weet wat dat zijn ?
 
@bindi,

Ik reis het hele jaar door met de pony.

Ik gebruik alleen topkoffer en een rugzakkie (die weer in topkoffer past) tijdens het forenzen. Wat heb je nodig?
op zich weing maar aangezien ik in textiel handel (o.a.) en er nog wel eens een stapel shirts o.i.d. ergens heen moet leek het me wel handig.
 
Voor de statistieken (en de beste wensen voor 2010):

31 december 2008 kocht ik mijn pony voor 1500 euro. Shell-kleuren, uit 1992, 36.000 km op de teller.
Ik heb tot en met maart 2009 ongeveer 1000 euro betaald aan achterstallig onderhoud.
Dat betekende: Nieuwe achter- en voorband, nieuwe lagers in het achterwiel en nieuw tandwielset, een komplete remrevisie, nieuwe koppelingskabel (2x), grote beurt: luchtfilter, bougies e.d.

Na 15.000 km (51.000 op de teller) begin december 2009 heb ik nieuwe lagers in het achterwiel en een nieuwe kettingset gemonteerd. Ook de achterremblokken waren helemaal weg.
Mijn pony is nagenoeg standaard. Ik heb alleen het voorruitje verwijderd en de rubbers van de steppies gehaald.
Hij rijdt 1:13, maar in de wintermaaden ongeveer 1:11,5.
15.000 km gedeeld door 365 dagen betekent, dat ik elke dag ongeveer 41 km op mijn pony heb gereden in 2009.
Gemiddelde bespaarde reistijd in 2009: 200 werkdagen x 1 uur file-besparing per dag: 200 uur = 5 werkweken.
Aan- uitkleedtijd per keer gemiddeld 1 minuut 52 seconden.
Gehoorbeschadiging aan linker oor wegens slechte audiobescherming en beginnershelm.
In 2009 12x door regen nat tot op het bot.
Gevaarlijkste actie 2009: inhaalmanoeuvre binnendoor in bocht op snelweg A17 bij StandaardBuiten.
Domste actie 2009: Parijs-Dakartje spelen op strand van Europoort.
Onderuit gegaan in 2009: 1x op hetzelfde strand, terwijl ik werd gesleept door een 4x4 Nissan pick-up truck.
Gevaarlijkste rit 2009: 28 november 2009, vanuit Aarschot Belgie in het donker in storm en stromende regen weer naar huis na een weekendje skirmen.
Koudste rit in 2009: 3 januari 2009, -6 graden, cadeautje kopen voor Bram, zonder voering en met zomerhandschoenen aan.
Slechtste zicht 2009: natte sneeuw op de A16 in 3e week januari.
1x gecontroleerd op alcohol in het verkeer in 2009 (wel gedronken, maar negatief), 1x van de weg gehaald voor te hard rijden, 1x geflitst bij een stoplicht in Dordrecht voor te hard rijden (optrekken).
In 2009 heb ik 1 ritje georganiseerd voor ST-ponies op dit forum. Totaal inclusief mijzelf, drie (3) deelnemers (zie fotosessie deel 4).

In 2010 hoop ik op meer deelnemers... ;)
 
Over bagage.

Ik kan vier weken alleen met de pony op stap, van 11 juli tot 8 augustus 2010.

Mijn plan is om met de pony door de UK te reizen en onderweg een stuk of vijf 'airsoft-skirms' mee te pikken (Ik weet het: ik ben een beetje gestoord, maar je moet toch wat te doen hebben als je niks te doen hebt.) Ik neem ook een paar boeken mee.

Als bagage neem ik een complete kampeeruitrusting mee en die stop ik in een plunjezak van het leger. Die zet ik dwars bovenop de gitaarkoffer (vanaf het zadel achteruitstekend over het achterspatbord heen) vast met twee spanbandjes aan de handgrepen voor de duo. Daar bovenop bevestig ik een XL-sporttas (of een nog aan te schaffen tweede plunjezak) voor ondergoed en koffie, ook weer met spanbandjes aan de handgrepen voor de duo.

Omdat de pony niet achterover moet storten heb ik voorop nog een tanktas voor camera's, toiletspullen en andere kleine rotzooi en die is ook weer handig voor de wegenkaart en navigatiepapiertjes.

Achter de oren van de Pony plak ik een enorme 'L', zodat ik niet vergeet dat ik links moet rijden...

;)

Zou je niet naar 2 zijtassen op zoek gaan.......dan hoef je minder hoog te stapelen. Op onderstaande foto's zie je hoe wij op stap waren afgelopen zomer.
Wat mij tegenviel was de oranje plunjebaal. Die zit nog niet zo hoog, maar was door z'n gewicht (+/- 12 kg??) al knap vervelend. Daarin zaten tent, 2 slaapzakken 2 matjes en wat schoenen/ kleding .

Kook/eetspulletjes/toiletspul, de 'kleine' kleding, boeken, zaklampies, water, deel van het eten zaten in de zijtassen, en de rest in de tanktas.

In allerlei combi's gereden die vakantie, eerst 2000km zonder vriendin, maar wel al met alle zooi. En natuurlijk zonder zooi, of alleen met zijtassen.


Wat het verschil altijd maakte was die verrekte oranje zak erbovenop. Daar wordt het wel topzwaar van, dat dode gewicht. Waarmee ik maar wil zeggen dat je beter het gewicht zo laag mogelijk moet houden. Echt waar. als ik jou was zou ik in ieder geval die gitaar bovenop binden, die weegt niks. En niet die plunjebaal op de gitaar gooien.

Ik had er eerst een hard hoofd in, dat m'n vriendin (per trein nagereisd) er ook nog bij moest, maar toen ze eenmaal zat merkte ik nauwelijks verschil. (Nou moet ik zeggen dat mijn vriendin erg goed achterop zit, en lekker meedoet. Heb ik nooit last van. )en met z'n tweetjes nog eens 3000 km erbijgereden.

Ergo: die dooie 12 kilo plunjebaal is stukken vervelender dan iemand achterop die weet wat ze doet. Maar ook: op het rechte eind gaat het allemaal wel, maar met langzaam rijden in de stad, manouvreren, en in de bergen met krappe haarspeldjes is die plunjebaal een rotding.
We zijn op deze manier 10 passen van 1900m tot 2300m overgekomen in 3 dagen......want op doorreis. Het gros van de andere motoren maar makkelijk tuffen daar....veelal zonder bagage.

P8030113.jpg


P8030116.jpg


P8030117.jpg
 
Laatst bewerkt:
flinke, goeie rugzak (40 liter, 10 kilo bagage) werkt voor mij uitstekend in combinatie met twee lichte bagagerolletjes. En voor met zn tweeen plus bagage hebben ze wat mij betreft de auto uitgevonden. :+
Of 2 motoren natuurlijk. :]
 
Laatst bewerkt:
ben vanuit de bergsport gewend om dagen met een rugzak van zo'n 15 kilo te lopen, dus zitten op een motor valt wel mee. Daarbij kan de rugzak net aan steunen op de bagagerol die vlak achter mn kont ligt. :)
 
Laatst bewerkt:
ben vanuit de bergsport gewend om dagen met een rugzak van zo'n 15 kilo te lopen, dus zitten op een motor valt wel mee. Daarbij kan de rugzak net aan steunen op de bagagerol die vlak achter mn kont ligt. :)

nou, moet ik nie an denken hoor, zo;n bult op de rug, puur vanwege de veiligheid: er rijden zat idioten rond op de weg, dus het hoeft natuurlijk niet aan jou te liggen als je een schuiver maakt [ok soms wel :X ] en dan zo'n bult, could hurt you for life.
 
als je toch op je bek gaat doet zo'n rugzak er ook niet meer toe :-)

moet je maar een volvo kopen :-)
 
lekker zacht juist, die bult !!
en die volvo heb ik ook al :+
maar sowieso, lange motorvakanties zijn niet echt mn ding. Een paar dagen, leuk, maar voor lange vakanties pak ik de V70, ook al omdat dat met mn gezin een stuk praktischer is.... Afijn, ieder zn ding.
 
Als we het nou toch over koekbliksels hebben......ik stap zodadelijk lekker in de................... Alfa Romeo 156 SW :P om oud en nieuw in Polen door te brengen. Vannacht even rustig door duitsland heen })


:W :W :W
 
Laatst bewerkt:
Hopen dat je zover komt met dat ding.

Neem ff een dekentje mee, het kan koud zijn in Duitsland.

:+
 
Nou hopelijk straks iedereen weer fris en fruitig met alle vingers 2010 in , mijn streven is toch om op korte termijn de xtz weer tot leven te blazen.
Ik heb nu sleutel ruimte gevonden waar ie droog staat en waar ik in weer en wind kan klussen (hopelijk maakt dat het verschil).

mensen geniet straks van de champagne enne tot in 2010

@mathijs er kan ook een radiator een stuurschakelaars voor verlichting links en een voor starten rechts op marktplaats erbij alles in goed gebruikte staat.
ruilen in... is altijd een optie.
 
Nou hopelijk straks iedereen weer fris en fruitig met alle vingers 2010 in , mijn streven is toch om op korte termijn de xtz weer tot leven te blazen.
Ik heb nu sleutel ruimte gevonden waar ie droog staat en waar ik in weer en wind kan klussen (hopelijk maakt dat het verschil).

mensen geniet straks van de champagne enne tot in 2010

@mathijs er kan ook een radiator een stuurschakelaars voor verlichting links en een voor starten rechts op marktplaats erbij alles in goed gebruikte staat.
ruilen in... is altijd een optie.

Hey Ron: mail :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan