Xv 1000

jobo

Die hard MF'er
4 jul 2003
494
0
Ik heb een Caferacer gebouwd van een XV 920 echter nu hangt er een xv 1000 blok onder . Na 3 jaar bouwen (effectieve bouw tijd half jaar) is het moment gekomen om te starten.


Hij loopt wel echter zou gruwelijk slecht, achterste cil sloeg gelijk aan de voorste na 5 min.

Wat zou het kunnen zijn;
-Nokken assen niet "op tijd"
-Ik heb de ontsteking van de 920 zit op het 1000 xv blok.(vliegwiel van de 1000 is er opgebleven)
-stekkers bobines omgedraaid (reeds getest)


Volgens de branddriehoek heb je drie zaken nodig brandstof, lucht en ontsteking.
Brandstof en lucht is in de hand.


Wie het weet mag het zeggen.
 

patrickZ

MF veteraan
3 jul 2005
4.346
224
Amsterdam baby!!
www.fastsailing.nl
misschien moet je beginnen om te kijken hoeveel verschil er is tussen de soorten ontsteking,
is die vd 920 (veel) anders dan de 1000?
zou zo maar daar iets mee te maken kunnen hebben,
als je niets met de motor gedaan hebt (uit elkaar) lijkt het mij onlogisch dat de nokkenas versprongen is..
carburateurs schoon?
wellicht dat de 920 een andere timing heeft dan de 1000....

succes!
 

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.731
172
40
Eindhoven
Zit er benzine in de tank en hoe oud?

Dan de timing van de nokkenassen te controleren.
Dan de klepspeling
Dan eens de krukas met de hand draaien om een hele grove inschatting of je redelijke compressie hebt
Dan de vonk en timing van de vonk
Dan brandstof in de carbs/goede vlotterhoogte/spoeiers open/alles schoon

Zitten er 920 carbs op of 1000?
 

jobo

Die hard MF'er
4 jul 2003
494
0
Blok is los geweest. cilinders er af et cetera. Inderdaad 920 carburateurs op de 1000 cc.
Ik ga alles nog eens van a tot z nalopen. :)
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.576
282
50
wezemaal
-Ik heb de ontsteking van de 920 zit op het 1000 xv blok.(vliegwiel van de 1000 is er opgebleven)
kontroleren of de "nok" op beide vliegwielen op dezelfde graden staan tov het BDP. maakt niet uit voor een motor of die op 40° of 180° voor BDP staan , dat is ingecalculeerd in de CDI. maar dan heb je dus wel een bijhorende CDI nodig. gebruik je bv een "40°CDI" met een "180° vliegwiel" gaat je onsteking 140° te vroeg komen

als er dus een verschil opzit, zowel CDI als vliegwiel van dezelfde motor gebruiken.
 

jobo

Die hard MF'er
4 jul 2003
494
0
Zit er benzine in de tank en hoe oud?

Dan de timing van de nokkenassen te controleren.
Dan de klepspeling
Dan eens de krukas met de hand draaien om een hele grove inschatting of je redelijke compressie hebt
Dan de vonk en timing van de vonk
Dan brandstof in de carbs/goede vlotterhoogte/spoeiers open/alles schoon

Zitten er 920 carbs op of 1000?
:)
 
Laatst bewerkt:

jobo

Die hard MF'er
4 jul 2003
494
0
kontroleren of de "nok" op beide vliegwielen op dezelfde graden staan tov het BDP. maakt niet uit voor een motor of die op 40° of 180° voor BDP staan , dat is ingecalculeerd in de CDI. maar dan heb je dus wel een bijhorende CDI nodig. gebruik je bv een "40°CDI" met een "180° vliegwiel" gaat je onsteking 140° te vroeg komen

als er dus een verschil opzit, zowel CDI als vliegwiel van dezelfde motor gebruiken.
Owkeee.....da's klare taal! Ik heb het vliegwiel van de xv 1000 in gebruik en de cdi van de 920. Dus dat kan het verschil maken. Ik heb geen CDI van een xv 1000....zou ik ongestraft het vliegwiel van de 920 op een 1000 blok kunnen zetten?
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.576
282
50
wezemaal
Owkeee.....da's klare taal! Ik heb het vliegwiel van de xv 1000 in gebruik en de cdi van de 920. Dus dat kan het verschil maken. Ik heb geen CDI van een xv 1000....zou ik ongestraft het vliegwiel van de 920 op een 1000 blok kunnen zetten?
Als de nok voor de impulsen op dezelfde graden staan tov het BDP wel
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.576
282
50
wezemaal
Jan, Ik ga het vliegwiel aan de CDI aanpassen dus... 1000 vliegwiel eraf en 920 erop dan pas het weer bij elkaar .
houd ze gewoon eens naast mekaar,dan zie je dat toch gewoon ?
zitten de pick-ups bij beide blokken op dezelfde plaats ?