XV1100 (virago) oplaad probleem

timmus

MF'er
17 apr 2009
42
0
Amsterdam
Geachte motor rijders
Ik heb een Virago 1986 maar krijg het laadprobleem niet opgelost;
Ik heb de stator vervangen 2ehandsje (zat sluiting in de oude naar massa) deze meet goed;
Mijn spannings regelaar / geijkrichter meet ook correct diodes laten maar een kant door...
Nu meet ik stationair 13,05 volt , maar als ik meer gas geef maar 12,4V (lijkt eigenlijk of het niets doet)

Voordat ik een nieuwe spannings regelaar koop wilde ik het hier eerst vragen
Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad??

Bedankt vast
Tim
 
Geachte motor rijders
Ik heb een Virago 1986 maar krijg het laadprobleem niet opgelost;
Ik heb de stator vervangen 2ehandsje (zat sluiting in de oude naar massa) deze meet goed;
Mijn spannings regelaar / geijkrichter meet ook correct diodes laten maar een kant door...
Nu meet ik stationair 13,05 volt , maar als ik meer gas geef maar 12,4V (lijkt eigenlijk of het niets doet)

Voordat ik een nieuwe spannings regelaar koop wilde ik het hier eerst vragen
Heeft iemand dit wel eens aan de hand gehad??

Bedankt vast
Tim
Dat doet mijn Kawasaki volgens mij ook 🤔 heb ik al eens gemeten.
Bij gas kakt het wat in.

Of het helemaal normaal is weet ik niet. Kan der niet echt wat van denken maar alleen de onderhoudsvrije accu's gaan niet zolang mee.
Maar dat was met de supermagna ook zo, 2 of 3 jaar.
Die lade trouwens ook een 1/2 Volt te weinig.
 
Normaal is t niet, het zou van 13,04 naar iets van 14,5 moeten gaan met 2000 toeren of hoger;
Maar ik weet nu niet of het de spanningsregelaar is of iets anders....
Erzit ook een soort vacuum systeem in die de onstekings snelheid regelt...
Maar weet niet of dat in hetzelfde circuit zit...
 
Normaal is t niet, het zou van 13,04 naar iets van 14,5 moeten gaan met 2000 toeren of hoger;
Maar ik weet nu niet of het de spanningsregelaar is of iets anders....
Erzit ook een soort vacuum systeem in die de onstekings snelheid regelt...
Maar weet niet of dat in hetzelfde circuit zit...
Vacuumsysteem die de ontstekingssnelheid regelt. Oké
 
Het vacuüm zuigt aan de vonken die via de ontstekings kabel naar de bogie gaan.
Die gaan dan minder snel door de kabel.

Oftewel de ontsteking vervroeging.
Die overigens vaak via een verdraaiing van de opnemer gaat die aangesloten zit op een vacuüm bediende actuator.
Ik was al een heel klein beetje aan het nadenken totdat de telefoon uitviel :o :+
 
Ik ook niet hoor, maar ik dacht misschien weet iemand dit...
Ik vind het vreemd dat er meer spanning gegenereerd word bij lager toeren, is de spannings regelaar dan toch misschien defect?
Ik meet geen rare dingen...
Goed question 👍

Ik weet het niet. De mijne heeft het volgens mij ook. Maar dan moet ik het nu nog even weer eens meten voor de zekerheid.
 
Ik heb het gevonden denk ik;,
Meneer Thijs op Youtube, moet nog wel een nieuwe bestellen maar
Dan zou het de spanningsregelaar moeten zijn...
Whowww, de gelijkrichter dus waarschijnlijk.
Waarschijnlijk is het toch een 2 in 1, een gelijkrichter met spanningsregelaar, omdat ie gekoeld moet worden zo te zien 🤔

Of zijn het toch 2 losse onderdelen wat ook wel eens voorkomt.
 
Whowww, de gelijkrichter dus waarschijnlijk.
Waarschijnlijk is het toch een 2 in 1, een gelijkrichter met spanningsregelaar, omdat ie gekoeld moet worden zo te zien 🤔

Of zijn het toch 2 losse onderdelen wat ook wel eens voorkomt.
Bij echt oudjes soms twee onderdelen.

Bij xv's is het 2 in 1.
 
1648568076344.png


Zo zou die er uit moeten zien, of met een draadje er aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan