XV250 hoog stationair, geen valse lucht.

Wincake

MF'er
21 okt 2012
161
0
Tijdje geleden dat ik heb gepost, een aantal probleemloze motortjes mogen bezitten. Maar nu met de aanschaf van een 2e hands XV250'je zit ik met het volgende:

Zodra de motor wordt gestart loopt ie lekker laag stationair. Op het moment dat ik gas geen en loslaat (ook laat schieten) dan blijft het toerental hangen een stuk hoger dan stationair. Ik heb alle rubbers + luchtinlaat gecontroleerd op lekken d.m.v. deo.

Nu kwam ik er vandaag achter dat zodra ik het ronde stuk metaal waar het veringsmechanisme op zit voor het gas, zowel als waar de 2 gaskabels aan bevestigt zitten, niet helemaal terug tegen de stationairschroef gaan. Ik moet deze ongever een halve milimeter terugduwen met de hand om m'n oude stationair toerental terug te krijgen. Dit is natuurlijk te doen maar erg lastig tijdens het rijden.

Ik heb geprobeerd dit van de buitenkant te smeren, maar het maakt geen verschil.

Moet het veertje eraf, kopervet erop en terug, of zit het ergens anders in?

Dank!
 
Het interessante is de kabels gaan niet zo soepel als op m'n ZZR600, maar zodra de benzinetank eraf is gaan ze soepeler. Maar lijken nergens klem te zitten of van positie te veranderen. De speling op de gashendel is ong. 3mm. Hoort de "gas terug" kabel lossig te zijn waar hij op de carburator vastzit?
 
sluitkabel zo afstellen dat je gaskleppen tot tegen aanslag kunt trekken
Heel eigenlijk mag dat niet. Tenminste, volgens mijn dealer toendertijd. Ik had de sluitkabel ook strak afgesteld.

In theorie heeft de dealer gelijk omdat het een veiligheid is, zodat het gas niet blijft hangen.
De veer zou eigenlijk het werk moeten doen.

Maar ik zou ook eerst de sluitkabel strakker zetten en kijken of dat altijd goed werkt.
 
Met sluitkabel wordt bedoeld die soort gas terug kabel? Die heb ik namelijk nu even helemaal losgehaald bij de schuif en het werkt nu zoals ik bij de ZZR600 gewend ben. Dus geen plakkende gaskabel/schuif.
 
Met sluitkabel wordt bedoeld die soort gas terug kabel? Die heb ik namelijk nu even helemaal losgehaald bij de schuif en het werkt nu zoals ik bij de ZZR600 gewend ben. Dus geen plakkende gaskabel/schuif.
Jep:t

Die hoeft er ook niet persé op, ik heb jaren zonder gereden.

Alleen als de gaskabel ooit eens een keer blijft hangen moet je wel de koppeling intrekken8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan