Tijdje geleden dat ik heb gepost, een aantal probleemloze motortjes mogen bezitten. Maar nu met de aanschaf van een 2e hands XV250'je zit ik met het volgende:
Zodra de motor wordt gestart loopt ie lekker laag stationair. Op het moment dat ik gas geen en loslaat (ook laat schieten) dan blijft het toerental hangen een stuk hoger dan stationair. Ik heb alle rubbers + luchtinlaat gecontroleerd op lekken d.m.v. deo.
Nu kwam ik er vandaag achter dat zodra ik het ronde stuk metaal waar het veringsmechanisme op zit voor het gas, zowel als waar de 2 gaskabels aan bevestigt zitten, niet helemaal terug tegen de stationairschroef gaan. Ik moet deze ongever een halve milimeter terugduwen met de hand om m'n oude stationair toerental terug te krijgen. Dit is natuurlijk te doen maar erg lastig tijdens het rijden.
Ik heb geprobeerd dit van de buitenkant te smeren, maar het maakt geen verschil.
Moet het veertje eraf, kopervet erop en terug, of zit het ergens anders in?
Dank!
Zodra de motor wordt gestart loopt ie lekker laag stationair. Op het moment dat ik gas geen en loslaat (ook laat schieten) dan blijft het toerental hangen een stuk hoger dan stationair. Ik heb alle rubbers + luchtinlaat gecontroleerd op lekken d.m.v. deo.
Nu kwam ik er vandaag achter dat zodra ik het ronde stuk metaal waar het veringsmechanisme op zit voor het gas, zowel als waar de 2 gaskabels aan bevestigt zitten, niet helemaal terug tegen de stationairschroef gaan. Ik moet deze ongever een halve milimeter terugduwen met de hand om m'n oude stationair toerental terug te krijgen. Dit is natuurlijk te doen maar erg lastig tijdens het rijden.
Ik heb geprobeerd dit van de buitenkant te smeren, maar het maakt geen verschil.
Moet het veertje eraf, kopervet erop en terug, of zit het ergens anders in?
Dank!