XV250 virago problemen

Ducati1984

MF'er
2 mei 2003
90
0
omg. Eindhoven
hallo
ik heb een xv250 yamaha virago en sinds paar dagen rijd ik er niet meer prettig op rond: als ik afrem slaat ie af, je zou nu denken statinair toerental te laag dus ik bij schroeven,maar nee was het niet nu maakt ie te veel toerenstationair en slaat nog steeds af, ik moet gas op ophouden tijden remmen, tijdens stilstand wil ik voorkomen dat hij afslaat.
nu vanmiddag terug gereden naar huis 25 km: kwam thuis motor stinkt naar rotte eieren bij de cilinderkoppen!! ;( en hij slaat nog steeds af als ik hem na warm draaien stationair laat lopen.

wat kan hier allemaal aan de hand zijn? ik kom er niet meer uit
(ps ik heb geen verkeerde brandstof getankt)

groeten theun
 
ow verkeerde plaats ik wilde hem bij techniek neer zetten waar hij eigenlijk ook hoort?
kan dit nog of moet de moderator dat doen?

groeten theun
 
Hier kunnen verschillende zaken de oorzaak zijn:
a. carburateurs verkeerd afgesteld (of sproeier verstopt)
b. verkeerde speling van de bougies.
c. lekkende koppakkingen
d. verstopte benzine leiding.
e. Ontsteking staat verkeerd.
f. klepspeling verkeerd.

Effe zoeken dus...ik zou bij punt A. beginnen.
suc6.

Viragoman. 8-)
 
Lijkt erop of je carburateur(s) bevriezen. Dit kan al gebeuren bij een paar graden boven nul. Er is een middeltje voor dat je aan je benzine toevoegt. Volgens mij heet het tunap. :]
 
hallo

het probleem is in middels opgelost: de accu zat zonder water terwijl er 4 maanden geleden nieuwe in is gezet die helemaal vol water zat! hoe al dit water heeft kunnen verdwijnen is mij een raadsel niet via het overkook slangetje want daar was niks aan het zien: verdampt? waardoor dan? ik ga hem iig in de gaten houden en zo nodig bijvullen, hierdoor kwam ook die rotte eieren lucht.

en het slecht lopen bij lage toeren had te maken met scheuren in het spruitstuk die in het begin toen ik hem kocht nog niet helemaal door waren maar door het rijden en de temperatuurverschillen toch open zijn gegaan heeft ie valse lucht aan kunnen zuigen wat dus een onregelmatiger verloop van de toeren gaf: alles dichtgekit met siliconenkit en nu ben ik weer op de baan :)

groet theun
 
Ik hoop voor je dat de problemen opgelost zijn. Ik rij zelf ook een virago 250. En zodra het weer kouder wordt dan beginnen bij mij de problemen die jij hier boven beschrijft. Dus stil vallen bij het afremmen et, en uiteindelijk steeds slechter lopen van de motor tot dat deze er mee stopt doordat de bougies zijn vetgeslagen. Naar alle waarschijnlijkheid is het carburateur bevriezing, en dat is niet op te lossen bij deze motor :( .
 
hallo,

na het aanpassen heb ik nog niet veel gereden alleen maar korte stukjes van 8 km (testrondes) en van morgen weer naar eindhoven omdat ik niks meer gemerkt heb tot vanmorgendus weer '( na 20km was het weer raak ik moest gas op op blijven houden om hem niet af te laten staan voor het stoplicht.
terug weg verliep ook niet naar behoren en toen ik thuis was ben ik ff nieuwe bougies gaan halen en tijden het halen deed hij het wel weer goed met de oude bougies en daarna de nieuwe erin ook weer geen problemen!!??

bevriezen van carb dat is het toch niet: na 20 km is alles lekker op temperatuur en dan kan die toch niet eens bevriezen?! starten gaat altijd nog goed!

groeten theun
 
Bevriezing is het waarschijnlijk wel. Ik kan altijd de eerste 5 a 6km normaal rijden. Daarna beginnen de problemen pas eik. En dat komt echt door de buitentemp. Met dit weer houdt dat in dat je 's ochtends (als het koud is) problemen krijgt, en 's middags (lekker zonnetje etc.) geen problemen meer heb.
 
Heb ook het probleem van bevriezing gehad bij een Honda Rebel 250 die ik ooit had. Ik heb het probleem opgelost door in de luchtfilterkast een fitting met een 15 watt gloeilampje te monteren met een schakelaartje op het stuur.
Het gloeilampje verwarmt de lucht net voldoende om de carburateur niet te laten bevriezen.
Wel over je contactslot monteren anders is je accu 's morgens geheid leeg. 8-)
 
nu met nieuwe bougies er in maakt ie op de speedbaan ipv van 6000 toeren bij 120 km/h nu 7400 toeren bij 130 km/h
door de nieuwe bougies heeft hij ongeveer een hoger toerental van max 7900 (voorheen 6400) gekregen en rijdt hij nu ook 130 km/h ipv 120-125 ?! wie kan dit verklaren?
de oude bougies hadden een goede verbranding: waren koffiemelk bruin en ik heb niks meer versteld aan de carb..
nu heb ik vandaag geen problemen gehad met het afslaan :)
hopelijk was het dit en kan ik vanaf nu echt betrouwbaar rijden.

alleen nog probleem met de voorvork die is lek (keerringen) omdat de chromenstang beschadigd is ter hoogte van de ringen niet te zien is inwendig ben bezig nieuwe chromenstangen te regelen maar dat valt niet mee: iemand nog 2 buizen liggen? mail me dan!!

groeten theun
 
Terug
Bovenaan Onderaan