CarrDenn
Rookie
Ik ben in het bezit van een Yamaha XV535 van 1992 met een paar overgebleven problemen.
Deze liep in eerste instantie op 1 cilinder en haalde daardoor nog geen 80 km/u.
Nu loopt deze onregelmatig stationair, met af en toe misfires en backfires.
Maar, rijden en starten zonder problemen. Beide bougies vonken zonder problemen.
Valt niet uit zolang de stationair schroef niet te laag is ingesteld.
Wat vreemd is dat wanneer je hebt gereden en het stationair 'redelijk' stabiel blijft, je erna de motor uitzet en weer aanzet het stationair opeens veel te hoog staat en je deze weer moet aanpassen. Daarna is deze weer te laag en kan je het weer aanpassen. Zo blijf je bezig. Als hij hoog in de toeren zit, en je geeft een heel klein beetje gas of laat koppeling komen, dan zakken de toeren omlaag.
Verder, bij het stationair lopen en je geeft gas, dan loopt het gas bij loslaten maar langzaam terug, ligt niet aan de gaskabel en er is geen valse lucht, dit is allemaal al gecontroleerd.
Wat is gedaan:
- De carbs zijn gereviseerd en hebben een ultrasoonbad gehad.
- Beide membranen waren gescheurd, deze zijn vervangen en werken nu weer prima.
- Inlaatrubbers zijn vervangen (waren droog en gescheurd).
- Ze zijn synchroon en afgesteld volgens fabrieks instellingen
- Kleppen zijn gecontroleerd en afgesteld.
- Nieuw bougies, die vonken prima.
- Aftermarket 'open' uitlaat vervangen met een originele.
- Nieuw benzine, met forta 1
- Nieuw olie, oliefilter
Voor dat ik de carbs weer uit elkaar ga halen (véél werk) wil ik eerst andere opties bekijken.
Hij rijdt op zich prima heeft ook flink wat vermogen, maar de overgebleven problemen met het stationair blijft op dit moment een raadsel.
Deze liep in eerste instantie op 1 cilinder en haalde daardoor nog geen 80 km/u.
Nu loopt deze onregelmatig stationair, met af en toe misfires en backfires.
Maar, rijden en starten zonder problemen. Beide bougies vonken zonder problemen.
Valt niet uit zolang de stationair schroef niet te laag is ingesteld.
Wat vreemd is dat wanneer je hebt gereden en het stationair 'redelijk' stabiel blijft, je erna de motor uitzet en weer aanzet het stationair opeens veel te hoog staat en je deze weer moet aanpassen. Daarna is deze weer te laag en kan je het weer aanpassen. Zo blijf je bezig. Als hij hoog in de toeren zit, en je geeft een heel klein beetje gas of laat koppeling komen, dan zakken de toeren omlaag.
Verder, bij het stationair lopen en je geeft gas, dan loopt het gas bij loslaten maar langzaam terug, ligt niet aan de gaskabel en er is geen valse lucht, dit is allemaal al gecontroleerd.
Wat is gedaan:
- De carbs zijn gereviseerd en hebben een ultrasoonbad gehad.
- Beide membranen waren gescheurd, deze zijn vervangen en werken nu weer prima.
- Inlaatrubbers zijn vervangen (waren droog en gescheurd).
- Ze zijn synchroon en afgesteld volgens fabrieks instellingen
- Kleppen zijn gecontroleerd en afgesteld.
- Nieuw bougies, die vonken prima.
- Aftermarket 'open' uitlaat vervangen met een originele.
- Nieuw benzine, met forta 1
- Nieuw olie, oliefilter
Voor dat ik de carbs weer uit elkaar ga halen (véél werk) wil ik eerst andere opties bekijken.
Hij rijdt op zich prima heeft ook flink wat vermogen, maar de overgebleven problemen met het stationair blijft op dit moment een raadsel.
Laatst bewerkt: