XV750 knallen in de pijp en smoren op de choke

GeerT-VIS

MF'er
30 mrt 2003
42
0
Oosterhout Gld.
Dag allemaal,

Ik heb een XV 750 bobber uit 1982. Sindskort heb ik 2 problemen die tegelijkertijd zijn opgetreden; knallen in de pijp bij gas los en wanneer ik alleen al naar de choke kijk dan slaat het blok af. Maakt niet uit of de motor koud of warm is.
Ook komt er altijd nog 1 knal uit de uitlaat wanneer ik 'm uit zet, als uitsmijter. En bij langer doorstarten is de eerste slag ook vaak met een fikse knal. Soms houdt de motor ook heel lichtjes en kort in bij gelijke snelheid, maar dat is bijna niet te merken.

Waar moet ik beginnen? Remmenreiniger op de carbs zorgt niet voor verhoogd toerental. Kunnen de carbs zomaar van de 1 op andere dag ander gedrag vertonen?! Of moet ik het ergens anders zoeken?
 
Het knallen heeft m.i. te maken met onverbrande benzine in de uitlaat. Wat weer duidt op carburateur probleempjes. De dingen eraf, schoonmaken en misschien opnieuw afstellen.

De carbs eraf halen is trouwens een pokke werk. Ze gaan er maar aan een kant eruit. Ik heb een sleutel tien verbogen om de inlaatrubber te demonteren.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan