Hyro
Die hard MF'er
- 31 jul 2013
- 517
- 164
Middag allemaal, Bij deze wil ik ook graag mijn projectje tonen.
Ooit eens begonnen aan een project omdat ik het gewoon leuk vind om te sleutelen, alle motoren die ik tot nu heb gehad heb ik behoorlijk gepimpt en dat vind ik nou eenmaal gewoon leuk.
De lucht van olie en benzine, moeren bouten en gereedschap, noem het wat je wil, maar ik wordt er blij van
Na een nare scheiding was de zin er even af, het geld even op en het algemene gevoel van krijg de t*ring maar bleef het project staan.
nadat de zin en de financiën weer een beetje op orde waren kreeg ik een ongeluk met mijn MT10 en deed niet alles meer wat ik zou willen en bij gebrek aan 1 arm was er weinig te sleutelen.
Toen dat weer heel was en wederom de zin terug was besloot ik dezelfde arm op een andere plek weer te breken bij een karatetoernooi (weer een operatie en een stuk metaal rijker) dus weer geen tijd/mogelihjkheid en door de teleurstelling ook even geen zin.
Zo ver het "zielige" gedeelte van mijn leven (Boehoe) uiteindelijk de zin weer opgepakt maar er achtergekomen dat er een gedeelte door lekkage in de schuur eigenlijk wel te ver was om nog wat leuks mee te doen in een beetje afzienbare tijd.
dus weer balen tot mijn oog op een advertentie viel van caferacer.nl die een mooie tank in de aanbieding had. Nieuwsgierig en toch weer de kriebels krijgend klikte ik op de advertentie en zag dat een set met subframe en zadel betrof voor een, jawel, virago
Echt, kan je van die dingen een caferacer bouwen? als je het me zo had gezegd had ik de mannen met witte jassen voor je gebeld.....
Maar goed, de nieuwsgierigheid won het en ik ging op zoek naar een virago, werkelijk geen idee wat die dingen kosten en of ze er nog in fatsoenlijke staat zijn, we praten immers over richting 82 tot 86 ofzo?
De aanbiedingen op oa Marktplaats waren niet bemoedigend, ja er waren prachtige exemplaren te koop, glimmend en al, prachtige machines met al even prachtige prijzen.
Korte rekensom leerde dat die mooie glimmende tank en het perfect ogende zadel pakweg voor rond de € 2000,- aan waarde aan de fiets gaven, en dat zou ik er nou net als eerste afslopen.
die dingen tweedehands op marktplaats zetten zou dat nooit opleveren, dus om nou een fiets te kopen en ronde de € 2000,- minus de opbrengst van pakweg € 500,- direct af te schrijven vond ik best zonde (ook van die mooie fietsen trouwens)
dus toch maar in de ijskast..... tot je het gevoel weer krijgt van "ik wil het.....NU!" tja, je blijft net een kind he
dus verder zoeken, lang verhaal kort, ik kwam een XV920 tegen zonder zadel en zonder tank, kwam dat even goed uit! lopend blok, carbs reeds gereviseerd en gereinigd, te mooi gewoon, dus een berichtje sturen om te onderhandelen over de prijs, nou ja vragen wat zijn laagste prijs was en dan meteen ja of nee zeggen, ik had uiteindelijk nog een bescheiden budget.
Het antwoord kwam vrij vlot, € 500,- en dan was ik de gelukkige eigenaar, uiteindelijk was dat een bedrag waar ik mee uit de voeten kon (was uiteindelijk ook echt een hele nette prijs, mensen waren echt supervriendelijk, eerlijk en netjes in de afhandeling)
dus de motor op een aanhanger en onderweg!
Eenmaal thuis aangekomen uiteraard de boel even bekijken, er nog een extra rondje omheen lopen en niet geheel ontevreden!
Ziet er allemaal prima uit, en wat er minder uitziet gaat er toch vanaf, dus who cares?
Tot zover deel 1, de rest volgt later (ben nu ook aan het werk )
Ooit eens begonnen aan een project omdat ik het gewoon leuk vind om te sleutelen, alle motoren die ik tot nu heb gehad heb ik behoorlijk gepimpt en dat vind ik nou eenmaal gewoon leuk.
De lucht van olie en benzine, moeren bouten en gereedschap, noem het wat je wil, maar ik wordt er blij van
Na een nare scheiding was de zin er even af, het geld even op en het algemene gevoel van krijg de t*ring maar bleef het project staan.
nadat de zin en de financiën weer een beetje op orde waren kreeg ik een ongeluk met mijn MT10 en deed niet alles meer wat ik zou willen en bij gebrek aan 1 arm was er weinig te sleutelen.
Toen dat weer heel was en wederom de zin terug was besloot ik dezelfde arm op een andere plek weer te breken bij een karatetoernooi (weer een operatie en een stuk metaal rijker) dus weer geen tijd/mogelihjkheid en door de teleurstelling ook even geen zin.
Zo ver het "zielige" gedeelte van mijn leven (Boehoe) uiteindelijk de zin weer opgepakt maar er achtergekomen dat er een gedeelte door lekkage in de schuur eigenlijk wel te ver was om nog wat leuks mee te doen in een beetje afzienbare tijd.
dus weer balen tot mijn oog op een advertentie viel van caferacer.nl die een mooie tank in de aanbieding had. Nieuwsgierig en toch weer de kriebels krijgend klikte ik op de advertentie en zag dat een set met subframe en zadel betrof voor een, jawel, virago
Echt, kan je van die dingen een caferacer bouwen? als je het me zo had gezegd had ik de mannen met witte jassen voor je gebeld.....
Maar goed, de nieuwsgierigheid won het en ik ging op zoek naar een virago, werkelijk geen idee wat die dingen kosten en of ze er nog in fatsoenlijke staat zijn, we praten immers over richting 82 tot 86 ofzo?
De aanbiedingen op oa Marktplaats waren niet bemoedigend, ja er waren prachtige exemplaren te koop, glimmend en al, prachtige machines met al even prachtige prijzen.
Korte rekensom leerde dat die mooie glimmende tank en het perfect ogende zadel pakweg voor rond de € 2000,- aan waarde aan de fiets gaven, en dat zou ik er nou net als eerste afslopen.
die dingen tweedehands op marktplaats zetten zou dat nooit opleveren, dus om nou een fiets te kopen en ronde de € 2000,- minus de opbrengst van pakweg € 500,- direct af te schrijven vond ik best zonde (ook van die mooie fietsen trouwens)
dus toch maar in de ijskast..... tot je het gevoel weer krijgt van "ik wil het.....NU!" tja, je blijft net een kind he
dus verder zoeken, lang verhaal kort, ik kwam een XV920 tegen zonder zadel en zonder tank, kwam dat even goed uit! lopend blok, carbs reeds gereviseerd en gereinigd, te mooi gewoon, dus een berichtje sturen om te onderhandelen over de prijs, nou ja vragen wat zijn laagste prijs was en dan meteen ja of nee zeggen, ik had uiteindelijk nog een bescheiden budget.
Het antwoord kwam vrij vlot, € 500,- en dan was ik de gelukkige eigenaar, uiteindelijk was dat een bedrag waar ik mee uit de voeten kon (was uiteindelijk ook echt een hele nette prijs, mensen waren echt supervriendelijk, eerlijk en netjes in de afhandeling)
dus de motor op een aanhanger en onderweg!
Eenmaal thuis aangekomen uiteraard de boel even bekijken, er nog een extra rondje omheen lopen en niet geheel ontevreden!
Ziet er allemaal prima uit, en wat er minder uitziet gaat er toch vanaf, dus who cares?
Tot zover deel 1, de rest volgt later (ben nu ook aan het werk )
Laatst bewerkt: