XV920 Cafe project (alweer eentje??)

Weer een (kleine) update, ik heb weer wat zaken geregeld en gedaan, weer vooruitgang, al gaan de dingetjes nu wat langzamer omdat het de kleinere dingetjes zijn.

IMG_0558.jpeg


Ik heb toch besloten om de tank anders aan te pakken, ik ben toch bang dat de originele dikte van de tank niet voldoende zou zijn om de kranen stevig genoeg vast te zetten.
Dus dan maar een plaatje eronder fixen dat dik genoeg is om er normaal draad in te tappen.

Plaatjes maken dus, gaten boren en draad tappen, en dat x2 uiteraard.

IMG_0562.jpeg


Zit alweer prima dus, nu alleen nog even beslissen of ik ze wil lassen of solderen, misschien iemand ervaring met een 2 componenten kit of iets van dien aard??

maar goed, de spullen zijn weer klaar en we gaan weer eens kijken wat we verder kunnen doen.
Ik heb de velgen toch nog maar even onder handen genomen, bij nader inzien wilde ik toch zeker zijn en heb ze helemaal gestraald, het mooie van stralen met alugrid is dat ze meteen "geschuurd" zijn en dus spuitklaar.
Ze zijn eerst in de primer gezet en vervolgens in de kleur gespoten (zijdelans zwart in dit geval)

Dus weer andere klusjes opzoeken, de schetsplaten. Die waren ook al gestraald dus die kunnen in de primer, checken op oneffenheden en dan in kleur.

IMG_0596.jpeg


Even drogen en dan weer kijken wat er nog wacht (genoeg, geloof me)
Maar ik kan meteen even beugeltjes maken voor de knippertjes "voor", heb al eens getest met een (te slap) stukje blik om te zien of het wat was en dat beviel me wel, dus nu een plaatje maken van een steviger stuk metaal.

IMG_0592.jpeg


Met een busje erbij zit dat helemaal prima, schuurpapiertje erover, in de primer en dan weer zijdeglans zwart en het is weer klaar, zelfs nog een linker en rechter versie gemaakt..... moet niet gekker worden.....

IMG_0602.jpeg


Zo ziet dat er uit ongeveer, pakweg, bij benadering.

Ondertussen (eigenlijk al weer drie dagen later) zijn de schetsplaten droog.

IMG_0594.jpeg


Dus maar even kijken hoe het staat, het eerste wat me al niet bevalt is dat de pook niet zwart/zwart is, lijkt meer een hele donkere blauwgrijze kleur te zijn.
Dus maar weer de spuitbussen tevoorschijn toveren (heb ondertussen een familiedoos van dat spul aangeschaft_O-)

IMG_0597.jpeg


Dus die ook maar te drogen gehangen (met zijn broertje uiteraard) en daarna alles maar weer in elkaar gepeuterd.
Ondertussen ook de kans gehad om een eindje RVS draadeind te bemachtigen en een asje/stangetje/dingetje te maken voor de rempook.

IMG_0610.jpeg


Om het draadeind heb ik een aluminium jasje gemaakt (de maat was dusdanig dat er met het RVS draadeind een schroefdraad in getapt kon worden, dus het zit echt briljant) met 2 RVS moertjes was het compleet en het past perfect, nu de boel nog even verder in de primer en in kleur en dan zit dat ook weer in elkaar.

Ik heb ondertussen ook de schakelpook op maat gemaakt (nog geen foto's van) en de linker schetsplaat is uiteraard ook in kleur, maar ik moet de rest daar nog even verder afmaken, dat betreft dan de as tussen de pook en het blok.

IMG_0589.jpeg


Verder ook nog even met de remklauw in de weer geweest, de cup zat echt muurvast, geen beweging in te krijgen, geprobeerd om hem vol te gieten met wd40, geen effect, geprobeerd de cup te draaien (erin of eruit was al helemaal een no-go) en dat was met een hoop moeite wel enigszins gelukt, echter zat ie na 2 minuten alweer muurvast.

Na een hoop geklooi ervoor gekozen om de klauw te sparen en de cup op te geven, ik kon hem er niet zonder schade uitkrijgen, no problem, een nieuwe besteld incl. de rubbertjes zodat in ieder geval weer "vers" is (op zich zijn remmen toch wel belangrijk....)

Dus, de fik erin, de brander op de klauw gezet en dan even wachten totdat de boel warm werd, geprobeerd de cup eerst te draaien.
Dat heeft even geduurd, leek wel of die vastgekit zat.....
Nadat hij kon draaien geprobeerd de boel eruit te trekken, dat lukte uiteindelijk, de cup is er nu uit, wel beschadigd, maar er komt een nieuwe voor en de klauw is nog onbeschadigd (de verf was al niet de mooiste, dus die in de bak met "te stralen" onderdelen.

Nou, dat dus....

Volgende keer weer verder!

Vrolijk pasen!
 
Laatst bewerkt:
Nou, een klein updateje dan....

De laatste keer zitten vloeken en tieren op de remklauw en vooral de muurvastzittende cylinder, deze had ik er met gepast geweld uitgerost en ondertussen ook weer een nieuwe besteld, uiteindelijk is dit niet het grootste bedrag.

Fotootje maar weer, dat zegt immers meer dan 1000 woorden....

IMG_0632.jpeg


Een aangepaste schakelpook, deze komt van een Honda CB400, past precies voor dit doel, dus maar even de gaten aanpassen en alles op maat maken. Het gat moet iets groter, toen de boor er bijna doorheen was bleek het een soort ring/bus te zijn die er toen ook uitviel, zal een soort lager-achtig geval geweest zijn, prima, zal niet meer compleet uitslijten met mijn gebruik.

IMG_0633.jpeg


De schakelset er weer op, de boel in elkaar flansen en dan pas maken.

IMG_0634.jpeg


De schakelpook er op gezet, meteen een rvs boutje erin, en dan met een draadeind (uiteraard ook rvs) pas maken.
Moet de originele bouten ook nodig eens aanpakken, ze zien er niet uit, wil ze uiteindelijk ook rvs en misschien ook anders, nou ja, later zorg.

IMG_0635.jpeg


Het schakelpookje zit er toch best netjes op zo?

IMG_0636.jpeg


Maar even de globale afstelling nemen, als het goed is zitten binnenkort de banden er ook omheen en kan ik even proefzitten om de juiste hoek te bepalen, ik kan wat betreft de afstelling nog alle kanten op.

IMG_0637.jpeg


Kijk dat is pas draad tappen, de buis is net klein genoeg/groot genoeg (hoe je het maar bekijkt) om het rvs draadeind er doorheen te "boren", er wordt dan meteen draad getapt zodat het draadeind er netjes en vast in komt te zitten. (was toeval dat de maat zo paste, het is een alu buisje wat ik jaren heb liggen)

IMG_0638.jpeg


En zo ziet het er dan compleet uit, de roest op het buisje komt van het stuk ijzer waar het op gelegen heeft (enige jaren) alu roest echt niet hoor (voor de puristen, niet zoals het ijzer "rood" roest, oxideren doen in feite alle metalen, behalve goud en andere edelmetalen, zucht, alle autisten tevreden zo? _O- )

IMG_0640.jpeg


En zo ziet het geheel er dan uit, het is een probeersel, wat ik vooral wil weten is of de as niet buigt met het schakelen, en dat doet ie dus niet.
Schakelen gaat heel erg soepel zo, en ben dus wederom best tevreden!
 
Dat alu buisje is inderdaad een goeie toevoeging :t Of dat roest zal me aan mn anus oxideren. Ik zou hem alleen zwart maken in jouw geval of dat mooie grijs van je kappen. Deze blokken schakelen nogal agrarisch als je het vergelijkt met moderne motoren, maarja..... Om het goed te laten werken is een goed afgestelde koppeling heel belangrijk, die moet echt goed vrij komen. Je kunt ook nog de as waar het schakelarmpje op zit polijsten. Maakt ook uit, maar dat is in jou geval niet echt handig, daarvoor moet het blok open.
 
Dat alu buisje is inderdaad een goeie toevoeging :t Of dat roest zal me aan mn anus oxideren. Ik zou hem alleen zwart maken in jouw geval of dat mooie grijs van je kappen. Deze blokken schakelen nogal agrarisch als je het vergelijkt met moderne motoren, maarja..... Om het goed te laten werken is een goed afgestelde koppeling heel belangrijk, die moet echt goed vrij komen. Je kunt ook nog de as waar het schakelarmpje op zit polijsten. Maakt ook uit, maar dat is in jou geval niet echt handig, daarvoor moet het blok open.
De asjes zijn inmiddels (beide zijden, dus ook de rem as) zwart gespoten, polijsten doe ik niet, heb eigenlijk helemaal geen chroom of glimmende zaken.
Moet ook het luchtfilter nog even zwart zien te krijgen want die is nu wel helemaal chroom :/
Maar ach, we hebben nog een rijdende motor voor de zonnige dagen, nog tijd genoeg.
 
Even niks wat betreft de 920, wel de Harley van een nieuw stuur voorzien....

IMG_0691.jpeg


Voor..... (tijdens een wasbeurt)

IMG_0693.jpeg


Met stuur eraf, ziet er een beetje onthoofd uit.....
C69983E4-F67E-4FE4-8C4B-F0E28A061429.jpg


het nieuwe stuur passen....

24816EE3-6CF3-47DD-9817-3869ECFB04A9.jpg


En het nieuwe stuur..... wel nog even nieuwe handvatten kopen, de linker heb ik zowat af moeten branden zo vast zat ie, nu beschadigd en dan maar nieuwe erop, komt wel weer....

Voor zover even het breking news tussen door, goed weekend!
 
Heb weer het een en ander bericht en gedaan, heel weinig tijd, maar er komt snel een update aan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan