Xv920 start niet ( meer)

lost_one51

Rookie
29 apr 2007
10
0
Arnhem
Ik probeer nu mijn laatste stukje hoop hier in het forum te plaatsen:
Xv920 uit '89, heeft goed gelopen, maar heeft het aloude startmotor probleem, is mee te leven, maar de laatste tijd is er meer aan de hand: starten doet hij niet (meer).
wel stroom, starterbobine vervangen, aarde opnieuw aangesloten, kontakten nagekeken, startknop schoongemaakt, luchtfilter vervangen, bedrading nagelopen....helaas geen klik, geen stoot niks
lampen en dash board doet het allemaal

heel soms start hij wel en dan loopt hij goed. ben er door wat het nog kan zijn.
 
YEEEHAAA hij doet het weer!
Kabel tros in de koplamp was de boosdoener: connector van startknop naar startrelais was te erg ge-oxydeerd en gaf geen aarde meer door.
***** Hulde aan Theaterbeest voor het geven van de noodzakelijke hulp en de multimeter die piept bij aarde! ****

Nu de koplamp weer aan krijgen, maar rijden kan nu weer!
Nice! Mooi dat hij het weer doet :)
 
YEEEHAAA hij doet het weer!
Kabel tros in de koplamp was de boosdoener: connector van startknop naar startrelais was te erg ge-oxydeerd en gaf geen aarde meer door.
***** Hulde aan Theaterbeest voor het geven van de noodzakelijke hulp en de multimeter die piept bij aarde! ****

Nu de koplamp weer aan krijgen, maar rijden kan nu weer!

graag gedaan :)
veel plezier ermee, en de rest kan je nu ook zelf :P
 
Als de motor van de ene op de andere dag niet meer start kan het haast niets anders zijn als een electrisch probleem.
De XV`s hebben echt snel een probleem met starten als de accu niet voldoende vol is of deze aan het eind van zijn leven is, maar voor dat deze conclusie getrokken wordt is het zinnig om na de accu met een echte acculader te hebben geladen(dus niet een druppellader, deze houdt alleen de accu ongeveer op zijn huidige peil) om toch maar eens de massakabel van de accu aan het blok te controleren, schoon te maken en opnieuw aan te sluiten, dit geld ook voor de dikke kabels aan de accu en startmotor.
Als dit goed is kan er naar kleinere storingen gezocht worden als dat nodig is !!

Als er niet de door de Yamaha voorgeschreven olie is gebruikt SE of SF 10W30, 15W40 of 20W40 dan is het heel goed mogelijk dat er starter/koppeling of versnellingsproblemen zijn, vaag of minder vaag.
Alle synthetische olien liggen aan de basis van deze problemen net als alle 0W of 5W olien, die zijn niet geschikt voor deze motoren !!!!!
De goede door Yamaha voorgeschreven olien voor deze motoren, `t klinkt gek maar zijn bere goedkoop in 4,5 literkannen bij diverse supermarkten te koop bij Aldi, Liddl, Action.

Met de koppeling en startkoppeling in de olie lijkt mij een motorfiets olie synthetisch of semi synthetisch een betere keuze dan een minerale Aldi/Lidl. Die olie is meer iets voor een Opel Kadett, Guzzi of Dnepr.
Mijn TR1 gaat al 150000 km een volsynthetische olie in, gaat goed, hij is niet anders gewend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan