XVS1100A dragstar stuur vervangen

frankwijers

Die hard MF'er
7 jul 2009
701
0
Hallo,

ik wil het stuur van mijn dragstar gaan vervangen door een LSL stuur waardoor ik iets meer voorover zit. Met het standaard stuur heb ik de neiging iets te ver onderuit te glijden waardoor ik na verloop van tijd wat last krijg van mijn ellebogen (hang te veel achterover).
Nu heb ik het nieuwe stuur vandaag binnen gekregen en vanavond probeerde ik het een en ander over te zetten. Nu is dit mijn eerste keer dat ik zoiets doe, dus ik loop tegen wat dingen aan. Ik heb ondertussen al gevonden dat ik voor het vastzetten handvat lijm nodig heb (misschien mooi moment om ook handvat verwarming te nemen).
Maar het grootste "issue" dat ik heb, bij het loshalen van de stuurgewichten zag ik dat in het standaard stuur een schroefdraad zit, die in het LSL stuur niet zit. Is dit een soort busje dat erin geslagen is of zo (en zo ja, kan ik die er op een maniet uit halen)? Kan ik deze los kopen om in het nieuwe stuur te zetten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Frank

Hoi Frank,

Wanneer ik google op stuur gewichten zie ik het busje er al bij zitten. Die zet uit met aandraaien (zwarte busje).

Foto's van de klus zijn altijd leuk *D

Bijlagen

• Screenshot_2024-04-20-21-23-43-381_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2024-04-20-21-23-43-381_com.android.chrome.jpg
    130,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Hoi Frank goed kijken wat je loshaald hoe zit het vast,zitten er nokjes op de handels die in het stuur moeten vallen etc kabels binnen door getrokken zijn ,als je geluk hebt loopt alles buitenom,monteer eerst het nieuwe stuur en ga proef zitten misschien zit het net niet goed heb je alles voor niets gedaan succes.

Hi Frank, ik heb een paar jaar geleden een XVS 1100A gehad (model 2006) Daar zaten geen stuurgewichten aan het stuur. Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat een XVS 1100A die standaard heeft. Ik heb indertijd de handvaten verwisseld. Verwarmd er af en verchroomd er op. Ik kan niet zeggen dat ik ooit het gevoel heb gehad dat ik iets miste. Als ik niet vanachter aangereden was voor het stoplicht, had ik m waarschijnlijk nog steeds. Zonder gewichtjes aan t stuur.;)

Terug
Bovenaan Onderaan