Yamaha 3wheel motorscooter

26 jan 2010
85
0
Amsterdam
lmw_2.jpg



Eindelijk,

Yamaha komt binnenkort met een eigen versie van de steeds populairder wordende 3wheel motorscooter (codenaam LMW=Leaning Multi-Wheel)). Grootste voordeel die ik al direct zie: de voorvelgen zijn volgens mij 14 inch en daarmee beduidend groter dan de Piaggio/Peugeot familie. Gepland voor 2014.
 
Oke, maar zit er dan een 300 cc blokje in of pakken ze het goed aan deze keer?
Hmmm...bedenk nu ineens, pas is natuurlijk die x max 400 uitgekomen.
Volgens mij gaan ze dat blokje erin stoppen.
Maar echt leuk zou natuurlijk het nieuwe T max blok maar gezien de prijs lijkt me dat onwaarschijnlijk ;)
 
binnen kort maar is even bij van der kuinder kieken :P

Ehhhhmmmm er valt mij iets op ding heeft een jiffy :+
Dus geen lock systeem ????
 
Laatst bewerkt:
Voor onder de 4000 euro kan er geen locksysteem op. Wel netjes dat het gewicht laag blijft, het is immers maar 125cc en dan telt elke kilo, IMHO.
 
Mooi licht en grote voorwielen (=comfort), maar de vormgeving (hij oogt fragiel) en de motorisering valt een beetje tegen. Op zijn minst had ik een pittige 300cc verwacht (en dan maar 5500 euro). Toch een tegenvaller.
 
Ik zie mijzelf zo'n ding echt wel aanschaffen. Hoewel ik wel eerst een proefritje moet gaan regelen op een driewieler...
 
De andere grote fabrikanten (vooral Honda en Suzuki) zullen nu binnenkort ook een eigen model in de markt zetten. dat kan alleen maar een positief effect hebben op de prijsstelling. Daarnaast staan japanse motoren ook voor perfecte kwaliteit. Dus prima zet van Yamaha. Nu nog een pittigere motor in de Tricity (in ieder geval 250 cc).
 
4000 euro voor een driewieler? interessant!, perfect als pekelfiets in de slechtere dagen van het jaar?
Meer grip op ijs etc.. lijkt me echt ideaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan