Yamaha Aerox 100cc met heel veel accessoires

THE MUD

MF veteraan
22 aug 2004
3.958
73
Tolkamer (GLD)
Beste mede-forummers,

Na enig wikken en wegen toch maar besloten om mijn Yamaha Aerox 100CC maar weer te koop te zetten. Ik rijd er zo nu en dan nog op want de scooter is immers erg handig en stiekem vind ik het nog leuk ook maar ik wil simpelweg weer eens wat anders proberen :) .

Bouwjaar: 2000
Kilometers: +/- 16.000KM
Locatie: Regio Arnhem-Wageningen (Gelderland)

Deze motorscooter is lekker compact en wendbaar (ideaal voor stadsverkeer en stilstaande snelwegen want je bent stukken kleiner dan een motorfiets of normale motorscooter en dus ook voor mensen met een beperkte stalling), ook zit je natuurlijk redelijk beschut achter je kappen, heb je een handige opbergruimte onder het zadel voor o.a. helm + slot en kun je op de treeplank ook de nodige spullen/tas kwijt.

Het is geen snelheidsmonster 9pk AC (115km @ teller maar schat zo'n 90/95 echte) maar wel lekker betrouwbaar en er zijn genoeg opvoerspulletjes voor te koop + met andere afstelling gaat deze ook wat harder.

Accessoires:
- Voorkap van een 50cc vloeistofgekoelde Yamaha Aerox met grille (originele 100cc voorkap erbij)
- Yamaha Duoseat zonder passagiershandvatten (originele 100cc Duoseat erbij)
- Facelift (2004) Yamaha zadel
- Originele Yamaha zwarte Z-kappen (standaard zilverkleurige)
- Chromen Buzetti zijstandaard (nieuwstaat)
- Alu ophoogblokje
- Stage 6 SSP Chromen rempotdeksel (nieuwstaat)
- Stage 6 280mm Edelstaal Monsterdisk (nieuwstaat)
- Stage 6 4-zuigerige remklauw (nieuwstaat)
- Str8 matzwart sportstuur + clamp (nieuwstaat), vind dit persoonlijk veel mooier en de originele teller wijkt bij deze scooters gigantisch af. Alle kabels + stekkers + telleraandrijving zitten er gewoon op en zijn netjes afgetaped. Kan dus zo weer een origineel stuur + teller op.
- BCD Carbon look halogeen koplamp (originele erbij)
- Malossi variateurkit
- 21mm Dell'ortho carburateur
- Technigas RS2 100cc uitlaat (misschien 150km oud) standaard 100cc uitlaat erbij

Conditie:
Deze motorscooter verkeert in nette staat, alles werkt naar behoren (verlichting zowel groot- als dimlicht, claxon, elektrische start, alle sloten met originele sleutel, knipperlichten, remlicht, plaatwerk is de originele set (geen opknapte schadescooter) en ziet er zeer netjes uit (foto's zijn slecht maar is in het echt mooi knalrood met zwart) ook is de vering voor en achter Paoli gewoon netjes en goed.

Vraagprijs:
Er is veel aan deze scooter gedaan en er zit veel geld in. Daarom lijkt 1250,- me een zeer nette vraagprijs.

Minpunten:
- Achterband is aan vervanging toe (25,- + 5,- montage)
- Afstelling kan beter, dan gaan de prestaties ook omhoog

Foto's:
1340201587_6_WvAg.jpeg

1340201603_6_ADn1.jpeg

kentekenloos1.jpg

kentekenloos2.jpg

1340201653_6_E8nF.jpeg

1340201682_6_hAeU.jpeg

1340201713_6_pmcp.jpeg

1340201737_6_rGwP.jpeg

Zelf zo gekocht:
1055953668_6__s73.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag weer 120 probleemloze snelweg km's erbij gereden. Was vanmiddag en zonet te spotten op de A12 en de A18. Veel vreemde gezichten van koekblikkers en motorrijders :P

Beestje loopt 95 echte km's schat ik maar met beter afstellen valt er meer (105/110 echte km's?) te halen. Kon in de 100km stukken prima meekomen/inhalen maar vanaf Zevenaar reed bijna iedereen me voorbij ;(

Is inderdaad ideaal voor woon-werk verkeer (tenzij je in Maastricht woont en in Groningen werkt ;)). De topsnelheid is niet zo hoog maar in files (en die heb je nogal veel in dit land) rijd je overal tussendoor en ook in stadsverkeer schiet je overal tussendoor. Je bent immers veel kleiner en wendbaarder dan een motorfiets/lompe motorscooter + je neemt nog mooi wat handige spulletjes + werkspullen + slot mee onder de buddy en e.v.t. nog een grote tas op de treeplank.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag weer 120 probleemloze snelweg km's erbij gereden. Was vanmiddag en zonet te spotten op de A12 en de A18. Veel vreemde gezichten van koekblikkers en motorrijders :P

Beestje loopt 95 echte km's schat ik maar met beter afstellen valt er meer (105/110 echte km's?) te halen. Kon in de 100km stukken prima meekomen/inhalen maar vanaf Zevenaar reed bijna iedereen me voorbij ;(

Is inderdaad ideaal voor woon-werk verkeer (tenzij je in Maastricht woont en in Groningen werkt ;)). De topsnelheid is niet zo hoog maar in files (en die heb je nogal veel in dit land) rijd je overal tussendoor en ook in stadsverkeer schiet je overal tussendoor. Je bent immers veel kleiner en wendbaarder dan een motorfiets/lompe motorscooter + je neemt nog mooi wat handige spulletjes + werkspullen + slot mee onder de buddy en e.v.t. nog een grote tas op de treeplank.

_O- Ik keek vanmiddag wel even raar op ja :+
 
Antraciet van kleur die tijdje links achter me bleef rijden? Of was het zwart of die groene tint of.........ik weet het niet meer :X .

Wat dacht je toen je het zag en dacht je gelijk van "He die heb ik op MF gespot" ? ;)

Weet nog wel dat er bij Zevenaar een zilveren 206 met 2 petjes erin voorbij kwam die lyrisch uit het raam hingen om te kijken, zwaaien, etc. Die dachten waarschijnlijk dat ik een 16 jarige was die stiekem met zijn opgevoerde scootertje over de snelweg reed en die zullen vroeger ook wel zo'n ding gehad hebben _O- .
 
Laatst bewerkt:
Er zit nu een 21mm carburateur onder (standaard 16mm) en hij is nog niet goed afgesteld maar hij verbruikte gisteren 3.5 Liter per 60km (1:17). Dan moet ik er wel bij zeggen dat dit vrijwel allemaal volgas was (i.v.m. snelweg) maar natuurlijk hoef je dan ook niet steeds te stoppen en weer op te trekken.

En natuurlijk nog wat olie (2takt). Oliepomp en olietank zitten nog gewoon gemonteerd en aangesloten (dus niet zelf mengen maar gewoon euri 95 tanken en olie in een apart tankje). Ik gebruik zelf altijd Castrol Power RS volledig synthetisch olie (opvolger van Castrol TTS) voor het behoud van de motor.

Ik was van plan om er een 17.5 of 19mm onder te knopen en hem perfect af te stellen (zodat het zuiniger werd en nog beter reed) maar dit is er tot op heden nog niet van gekomen.
 
Laatst bewerkt:
95 met een 100cc met 21mm carb?

Mijn Puchje reed 105 met een 70cc en 19mm carb.

95 met een 100cc...
Tssssss

Hehe... Even een nuance... Had toen al een hekel aan overbodig plastic op een tweewieler, sinds ik motor rij is dat alleen maar erger geworden.
 
110, 120, 130, geen enkel probleem... :P. Leuk dinkie voor in de stad oid.
Ik heb bewust geen 180cc Runner genomen om een aantal redenen :X .
95 met een 100cc met 21mm carb?

Mijn Puchje reed 105 met een 70cc en 19mm carb.

95 met een 100cc...
Tssssss
Dit is een lekker laagtoerige en betrouwbare gietijzeren cilinder. Heb niet zo'n zin om elke keer als ik even een boodschapje ga doen 2x een zuiger moeten te verwisselen en elke 2 weken een volledige blokrevisie. Dus voor mij geen hoogtoerig zwaar opgefokt spul ;) .
Leuk dingetje voor erbij :)

Ben je toevallig op zoek naar een auto? Ruilen tegen mijn Fiat Bravo 1.4 met pioneer radio en Parrot carkit ck3100 een optie?

Voor meer info kijk bij de advertentie

http://www.speurders.nl/overzicht/goedkope-leuke-fiat-bravo-1-4-89998646.html?q=fiat+bravo *D
Ik ben op zoek naar een auto maar dan vooral naar een Volkswagen Caddy MK3 TDI of een Porsche 964. Ik wil je Bravo best inruilen maar dan zal je flink bij moeten leggen want ik zet hem gelijk te koop of rijd hem naar de 1e de beste handelaar en die geven er vrij weinig voor zoals je waarschijnlijk zelf al weet ;) .

Is inderdaad een leuk dingetje, rijd er momenteel zelf mee omdat ik toevallig net mijn auto's verkocht heb en heb er stiekem nog best wel schik mee. Enerzijds twijfel ik ook om haar te verkopen want ze is zo handig, ze kost zo weinig en ik heb er stiekem best schik mee (niet doorvertellen aan andere mensen op het motor forum :X ) maarja anderzijds wil ik ook weer eens wat anders proberen en niet weer een compleet wagen/scooter/motor/fietsenpark in/om het huis hebben staan.
 
Laatst bewerkt:
Antraciet van kleur die tijdje links achter me bleef rijden? Of was het zwart of die groene tint of.........ik weet het niet meer :X .

Wat dacht je toen je het zag en dacht je gelijk van "He die heb ik op MF gespot" ? ;)

Nee, meer beige-achtig, een lichte kleur. Wist helemaal niet dat je ook hier zat, kwam toevallig in dit topic :P

Maar, zoals je zelf al zegt, hier kan je wel een paar km gewoon volgas mee rijden, dat lukt met een opgefokt dingetje waar std. 50cc onder zit dus echt niet :N

Succes met de verkoop verder ;)
 
Aan wat voor prijs bijbetaling zat je te denken? (bij inruil bravo)

Ik zie dat op marktplaats ook een aerox 100cc wordt aangeboden voor 875 in zeer nette staat (zonder sportstuur).

Ik hoor het graag
 
Dan moet je die mooi kopen :W .
Ik mis ongeveer 700,- aan accessoires bij dat exemplaar maar verder is hij natuurlijk prima vergelijkbaar |( Is overigens de goedkoopste die je tegenkwam op Marktplaats en zo weet ik ook wel Bravo's voor 50,- :z .

EDIT:
Ik heb zojuist even een lijstje voor je gemaakt. Dit zijn prijzen van goedkope bekende webshops (dealer prijzen liggen hoger) en ik heb geen verzendkosten meegerekend. Wel moet ik erbij zeggen dat ik niet alles nieuw heb gekocht en dat sommige dingen er al langer op zitten.


- Voorkap van een 50cc vloeistofgekoelde Yamaha Aerox met grille (originele 100cc voorkap erbij) 77,48 voorkap + 18,27 grille
- Yamaha Duoseat zonder passagiershandvatten (originele 100cc Duoseat erbij) 65,51
- Facelift Yamaha zadel 113,05
- Originele facelift Yamaha zwarte Z-kappen 67,92 (2x 33,96)
- Chromen Buzetti zijstandaard (nieuwstaat) 28,57
- Alu ophoogblokje 8,53
- Stage 6 SSP Chromen rempotdeksel (nieuwstaat) 12,52
- Stage 6 280mm Edelstaal Monsterdisk (nieuwstaat) 153,69
- Stage 6 4-zuigerige remklauw (nieuwstaat) 79,83 klauw + 31,82 adapter
- Str8 matzwart sportstuur + clamp (nieuwstaat) 20,59 stuur + 30,24 clamp
- BCD Carbon look halogeen koplamp (originele erbij) 59,95
- Malossi variateurkit 70,95
- 21mm Dell'ortho carburateur 83,63
- Technigas RS2 100cc uitlaat (misschien 150km oud) standaard 100cc uitlaat erbij 135,45

Totaal: 1058,-
 
Laatst bewerkt:
Leuk al die opties, maar opties is voorjezelf. Je moet jezelf niet rijk rekenen omdat je er nog meer plastic op gebouwd hebt!
 
Dit is een lekker laagtoerige en betrouwbare gietijzeren cilinder. Heb niet zo'n zin om elke keer als ik even een boodschapje ga doen 2x een zuiger moeten te verwisselen en elke 2 weken een volledige blokrevisie. Dus voor mij geen hoogtoerig zwaar opgefokt spul ;) .

Maar, zoals je zelf al zegt, hier kan je wel een paar km gewoon volgas mee rijden, dat lukt met een opgefokt dingetje waar std. 50cc onder zit dus echt niet :N

Alleen dat hoogtoerige klopt, de rest niet O-)
Ben er zonder problemen, met een fietskar erachter, volgas van Hengelo naar Texel toe gereden (ja, met een stukje boot... tis geen waterfiets).
Ok, ok... Zonder problemen... Fietskar sloeg in Sneek op een rotonde over de kop waarbij de as van het wiel van de kar doormidden brak. Even naar de fietsenmaker en :]

Eigenlijk best gek... In die tijd reed ik 105 in een korte broek en shirtje, nu doe ik als ik 50 ga rijden een vol motorpak aan.

[me="Grolschaholic"]mompelt iets over verstand en jaren :Y[/me]

Maargoed, succes met de verkoop!
 
@ Sjohnie: Reken mezelf niet rijk maar de vraagprijs lijkt me hierdoor wel erg scherp. Enne plastic :? geloof dat meeste opties niet bepaald van plastic zijn en bijvoorbeeld de complete Big Brake kit vind ik toch wel een erg fijne toevoeging.
@ Grolschaholic: Umz :?
@ Xandervdb: Doe een serieus bod met inruil en doe een bod dat je die Bravo zo wegdoet aan een handelaar/gegadigde en gewoon cash only ;)
 
Ik bied 500 euro. ga zelf mijn motor tekoop zetten, wil een appie rsv aan schaffen ma vind zonde om daar mee na het werk terijden en dit lijkt me de oplossing :D bedoel wezep/zwolle is tedoen op een scooter en daar reed ik vroeger ook op . aerox for the win he xD
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan