Yamaha Aerox 125cc

Michael125cc

Rookie
16 feb 2009
3
0
Hallo,

ik heb zojuist een Yamaha Aerox 125cc 2 takt gekocht, origineel is het een 100cc maar het blok is vervangen met een 125cc minarelli blok en ook zit er een nieuwe 125cc malossi cilinder op en een yasuni snelle uitlaad, de verkoper vertelde me dat hij nu rond de 125-130 km/u moet lopen en omdat de spoeier nu nog te groot is moet er een perfecte spoeier in en dan zal die 135-140 moeten lopen werdt mij verteld.. al ben ik daar niet zo zeker van en wil ik jullie mening vragen,

ook wil ik weten wat ik er zoal aan kan doen om me motor wat harder te laten trekke en was topsnelheid erbij, het liefst wil ik het verbruik laten zoals het is en niet dat ie 1:10 gaat lopen ofzo, dan gaat het me teveel kosten,

Groetjes Michael
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je in je handen mag klappen als je arox 110 echte km per uur haalt.
 
en bij opvoeren gaat het verbruik toenemen en de kosten van onderhoud stijgen ook flink.
Je kan een grotere carb erop laten zetten, andere vario, andere koppeling, etc etc..
Je koppel zal wel verbeteren maar verwacht niet teveel in de topsnelheid..
 
maar de verkoper is egt betrouwbaar en een specialist in motor scooters van 100 tot 200cc.. en hij verteld me egt dat hij als de spoeier goed is dat ie dan rond de 135-140 moet lopen..
wordt nu een beetje door de war gegooit haha
 
125cc minarelli blok bestaat niet naar mijn weten.

wel weet ik dat een 100cc aerox niet vooruit te branden is.

halen hoogstens 85
 
weet je dat zeker :S?
ik kwam daar en hij zij ja deze aerox is 125cc met 125cc malossi cilinder dus ik zeg van ja kan wel 125cc malossi cilinder hebben maar dat maakt het geheel nog niet 125cc dan moet het blok ook 125cc zijn dus ik zeg wa voor blok zit eronder zegt ie minarelli blok en het geheel is 125cc ja..

dus kweet nu even niet wat ik ermee aanmoet
 
als je een (niet te verkrijgen) 125cc cilinder gemonteerd hebt is het een 125cc. Heeft het blok niks mee te maken.

Ben bang dat je gewoon een ietwat snelle 100cc hebt en die kan op de teller over de max 120 aangeven maar in het echt is dat krap 100km/u.

Die van mij liep met originele cilinder maar wel her en der een beetje geholpen net over de 120 op de teller.
Naast m'n wagen was dat echt heel net 100km/u.

Geheel origineel liep ze met veel moeite 85km/u (echte kmters)
 
standaart 100cc cilinder is zo bagger laag getimed, puur gedaan voor de slijtvastheid/betrouwbaarheid.
 
Mijn Aerox 100 liep op de teller 90 km maar ik werd door vrachtauto's ingehaald met een verschil van zeker 7 a 8 km/uur.
Als je weet dat die échte 86 kmh lopen dan kan je je dus wel voorstellen wat de echte topsnelheid van een aerox 100 is..........
 
Vergeet ook niet dat veel van die truckers hun begrenzer er tussen uitgesloopt hebben, er rijden er genoeg rond die tegen de 100km/u lopen. Die halen het liefst collega's in die 99km/u rijden, want daar halen ze een enorme tijdwinst mee.
Zelf op een VivaCity100 gereden, liep toch zonder tegenwind dik 100 km/u, maar ook hiermee ging ik liever niet mee over de snelweg (behalve korte stukjes dan).
De B200 is toch een stuk prettiger, maar ja, 't is ook veel meer scooter. Wel een stuk zuiniger trouwens zo'n 4-takt.
 
Hallo,

Heb zelf een Aerox 100 gehad waar ik zelf het één en ander aan had gedaan, origineel liep ie zo'n 100 op de teller en dat is ca 85 echte.
Heb toen de volgende onderdelen erop gezet;

Malossi vario (9,3 gr rollen)
Malossi koppeling
Polini kevlar snaar
Delorto 22mm (origineel=16mm)
O.Luchtfilter aangepast
Polini 124 cc alucilinder stage 2 getuned
Compressie verhoogt (kop gevlakt)
Malossi vertanding (langere eindoverbrenging)
Giannelli Sprint speciaal voor de Aerox 100, eigenlijk de enige die goed werkte.
(heb ook andere uitlaten getest maar deze gaven minder vermogen of een veel te hoog toerental en weing koppel )

Met deze delen was de topsnelheid ca 135 km/h op de teller en 115 km/h echt , de teller geeft bij hogere snelheden dus een behoorlijke afwijking ! Natuurlijk trok ie wel een heel stuk beter.
En dat verhaal van die sproeier is natuurlijk onzin !
Je ziet wel wat er allemaal gebeuren moet, en dat lukt je niet alleen met andere sproeier, ondanks je uitlaat en cilinder.

met Giannelli uitlaat
gianaerox.jpg

links Malossi 124 cc gietyzer, midden Polini 124 cc alu, rechts Origineel
cilnders.jpg

eigenbrouwsel uitlaat
pijpe3.jpg

techniegas uitlaat
tgrs.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenstaande rox ziet er wel dik uit! Leuk als BBK speelgoed!

Maaruh het blijft een luchtgekoeld scooter blokje dus echt snelheid valt daar niet mee te halen..

Stel die Aerox loopt 135 echte km, dan zou ik het niet kopen! Denk dat je teveel onderhoud zal krijgen en al gauw een warmloper
 
Verkoper??

Je zegt een specialist => in een winkel gekocht => waarom maakt die verkoper hem dan niet in orde voor de verkoop!

??
 
hey mijn eerste Leonardo had MH-BL-59 :z

Wel leuk zo'n 2takt scheurijzertje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan