Yamaha: Bouten altijd van rechts naar links???

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.560
113.009
Rèswèk
Is het zo? Ik zit nu, bij het herbouwen van de FII telkens in de sheets te kijken maar het lijkt er steeds meer op dat ik aan kan nemen dat alle bouten die dwars op het frame staan altijd van rechts naar links ingerstoken worden en de moer er aan de linkerkant opgezet wordt. Bij de LC zit dat ook zo, zie ik. Is dat altijd zo en is daar een reden voor?
 
Misschien een theorie, maar wat ik heb opgemerkt is dat een aantal bouten voor frame montage van het blok meestal niet meer kunnen worden verwijdert omdat er later een afdekkap, een olieleiding of een ander item in de weg zit. Mocht de moer loslopen, dan blijft de bout als steunpunt nog aanwezig. Kan dat een verklaring zijn?
 
Misschien een theorie, maar wat ik heb opgemerkt is dat een aantal bouten voor frame montage van het blok meestal niet meer kunnen worden verwijdert omdat er later een afdekkap, een olieleiding of een ander item in de weg zit. Mocht de moer loslopen, dan blijft de bout als steunpunt nog aanwezig. Kan dat een verklaring zijn?
Klinkt aannemelijk.
 
3eece2ca-3b21-4c7c-a716-a11577be5df9.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan