Yamaha BT1100 olie lampje blijft aan staan, wat kan het nog meer zijn?

T.Smit

Rookie
3 aug 2020
11
1
Bij mijn Bulldog bouwjaar 2001 heb ik al een tijdje last dat mijn olie lampje bleef aanstaan ondanks dat er voldoende olie inzit. Ik ben gaan zoeken wat het kon zijn de draden doorgemeten en kwam tot de conclusie dat de olie level verklikker vast was gaan zitten.
Na deze te hebben schoon gemaakt, bleef het probleem zich toch nog meer dan een week zich aan doen. Hierna was het opeens weg voor 3 maanden.
Vorige maand deed het zelfde probleem zich weer voor(olie lampje aan maar voldoende olie). Dit keer heb een nieuwe olie level verklikker gekocht, besteld bij een yahama genuine dealer.
Na het installeren van dit onderdeel. Helaas nog steeds het olie lampje. Wie weet wat het nog meer zou kunnen zijn?
 
Kleine update,

Lampje brand nog. Na alles te hebben doorgemeten en verklikker te hebben vervangen, te veel olie erin gegooid te hebben(Bleek ook niet te helpen). Dus toen maar op en neer naar Zwitserland te rijden met een Rood lampje in mijn gezicht. Het moet in de connectie met mijn dashboardcomputer zitten of in het dashboard zelf, helaas nog geen geduld gehad om hier mijzelf in te verdiepen

Dank voor al Jullie hulp. Ik ga langzaam verder zoeken.

Gr,

Tom
 
Van die niveau sensor kun je een temperatuur sensor houder maken ;) heb je veel meer aan, druk sensor kan nog vrij eenvoudig op een banjobout op een van de koppen gemaakt worden. Dan ben je er wel. Niveau sensor is het minst nodig naar mijn mening.

Later,

Loek
 
Dat geloof ik meteen. Maar een BT1100 heeft een glaasje waar je het niveau kan zien. Dus makkelijk te checken voor elk ritje. Druk is wat moeilijker te checken zonder meter.... dus ik zou die kiezen.

En als je niveau voor het ritje goed is moet het wel raar lopen als er 1 liter wegloopt tijdens je ritje.... er zit 3,7 liter in ofzo. Da's best een plens.

Nou ja, we dwalen af. Ik heb verder geen idee waar TS het probleem kan zoeken helaas
 
Wat moet je ermee?

Serieuze vraag?
Het is een mooi compact digitaal oliedruk en olietemperatuur metertje, dus daarvoor zou je het kunnen gebruiken :?

Even alle gekheid op een stok.... het is inderdaad niet 100% on-topic, maar aangezien de BT1100 geen van deze beide aan boord heeft is het misschien een optie... Nu de olieniveausensor van TS ook al niet meer werkt heeft hij helemaal niks meer wat dat betreft.
 
Serieuze vraag?
Het is een mooi compact digitaal oliedruk en olietemperatuur metertje, dus daarvoor zou je het kunnen gebruiken :?

Even alle gekheid op een stok.... het is inderdaad niet 100% on-topic, maar aangezien de BT1100 geen van deze beide aan boord heeft is het misschien een optie... Nu de olieniveausensor van TS ook al niet meer werkt heeft hij helemaal niks meer wat dat betreft.
Ik zie het anders: het feit dat Yamaha geen oliedruk- en olietemperatuurmeter heeft, bewijst dat die geen nut hebben. Het feit dat andere merken geen olieniveaumeter hebben, bewijst dat dit metertje ook geen nut heeft.
 
Serieuze vraag?
Het is een mooi compact digitaal oliedruk en olietemperatuur metertje, dus daarvoor zou je het kunnen gebruiken :?

Even alle gekheid op een stok.... het is inderdaad niet 100% on-topic, maar aangezien de BT1100 geen van deze beide aan boord heeft is het misschien een optie... Nu de olieniveausensor van TS ook al niet meer werkt heeft hij helemaal niks meer wat dat betreft.
TS heeft nog een kijk glaasje. Als die vol zit kan die gewoon rijden.
Als ie niet lekt en niet rookt is de oliedruk okay.
 
Niveau sensor is wel beter dan druk sensor. Heel veel motoren zijn al stuk voordat de druk wegvalt.

Ja niveausensor is geweldig -O-
Vandaar dat ik nu een kabouter in mijn blok heb ondanks dat er ruim voldoende olie in zat.
Iets met dragracen en langdurig met het voorwiel zo,n halve meter boven het asfalt rijden. Dit terwijl de olie dan achter in het blok zit en de oliepick-up voor in het blok.
Dus oliesensor signaleerde geen gebrek aan olie maar totaal geen oliedruk:(
 
Ja niveausensor is geweldig -O-
Vandaar dat ik nu een kabouter in mijn blok heb ondanks dat er ruim voldoende olie in zat.
Iets met dragracen en langdurig met het voorwiel zo,n halve meter boven het asfalt rijden. Dit terwijl de olie dan achter in het blok zit en de oliepick-up voor in het blok.
Dus oliesensor signaleerde geen gebrek aan olie maar totaal geen oliedruk:(
Je heb natuurlijk harstikke gelijk , maar dan vraag je ook weer iets van een apparaat waar het niet voor bedoeld is. Je bent ook een knappe vent als je de BT1100 omhoog krijgt voor meer dan 10 seconden.
 
Ja niveausensor is geweldig -O-
Vandaar dat ik nu een kabouter in mijn blok heb ondanks dat er ruim voldoende olie in zat.
Iets met dragracen en langdurig met het voorwiel zo,n halve meter boven het asfalt rijden. Dit terwijl de olie dan achter in het blok zit en de oliepick-up voor in het blok.
Dus oliesensor signaleerde geen gebrek aan olie maar totaal geen oliedruk:(
Heb jij dan tijd om op het meterje te kijken tijdens het dragracen ? _O- En dan nog zou je al te laat zijn als je het zou zien.
 
Dat geloof ik meteen. Maar een BT1100 heeft een glaasje waar je het niveau kan zien. Dus makkelijk te checken voor elk ritje. Druk is wat moeilijker te checken zonder meter.... dus ik zou die kiezen.

En als je niveau voor het ritje goed is moet het wel raar lopen als er 1 liter wegloopt tijdens je ritje.... er zit 3,7 liter in ofzo. Da's best een plens.

Nou ja, we dwalen af. Ik heb verder geen idee waar TS het probleem kan zoeken helaas

3.0 Liter
Als bij een koude motor het peil zo is, dan is het goed:
1598702626117.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan