Yamaha bulldog 1100 instrumenten paneel valt uit en houdt in

Jimmy bulldog

Rookie
15 jul 2020
2
1
Hallo allen,

Ik heb afgelopen maand een Yamaha Bulldog 1100 aangeschafd en sinds vandaag valt steeds het instrumentenpaneel uit en springt dan vervolgens weer aan. Dit gebeurt als ik het toerental verhoog zowel in zijn neutraal als in overige versnellingen en dus op snelheid. Het uit en inschakelen van het instrumentenpaneel gebeurt nu constant tijdens het rijden. Een bijkomend effect is dat de motor in zijn versnelling, dus tijdens het rijden, in is gaan houden. Hij doet dit bij koude en warme motor, bij warme motor wel meer en heviger. Als ik gas zou blijven geven gaat hij echt "bokken". Ik heb nu de stekkerverbindingen achter de koplamp en onder het balhoofd ingespoten en wat heen en weer geschoven, helaas zonder resulaat.
Heeft iemand toevallig het zelfde meegemaakt? Of heeft er iemand tips waar ik mijn zoektocht moet gaan voortzetten?

Alvast bedankt voor uw reactie🙏🏽🙏🏽
 
Welk model is het ?
Van voor of na 2005 ?
Kijk ook je massa aansluiting op het frame na, die zit in de spray van het achterwiel en kan oxideren en daardoor een slechte verbinding maken.
Kijk ook de accu aansluitingen na, het lijkt mij dat de accu niet goed aangesloten is en dan gaat de CDI kuren vertonen.
Als het een model is van na 2005 en het digitale display valt weg of geeft rare cijfers dan is het defect.
Het pre 2005 model heeft wel eens het probleem dat de klok op 0.00 gaat tijdens het starten.
Kijk ook eens op FB vooral de in de Engelse en Duitse BT1100 groepen zit veel technische kennis.

En blijf van het gas af tijdens een koude start, de choke is een by-pass systeem en ga je dan aan het gas lurken tijdens het starten dan kan je een te arm mengsel waardoor de motor "terug gaat slaan" en dat vind je startkoppeling niet leuk
Zelfde blok:

 
eerst de accu polen corrosie vrij maken en opnieuw aansluiten. controleer ook de laadspanning, belast en onbelast.

de teller die bij starten op 0.00 springt is een bekend euvel. voorheen WAS er een fabrieks garantie oplossing nm. een condensator die de tijdelijke spanning dip opvangt. had ook te maken met de startmotor die op dat moment even blokkeert bij starten.
de startmotor wil wel eens 'torderen'. is te zien aan de draadeinden die scheef staan.
 
Nog een linkie hier om zo nu en dan eens wat te posten of te lezen.
 
eerst de accu polen corrosie vrij maken en opnieuw aansluiten. controleer ook de laadspanning, belast en onbelast.

de teller die bij starten op 0.00 springt is een bekend euvel. voorheen WAS er een fabrieks garantie oplossing nm. een condensator die de tijdelijke spanning dip opvangt. had ook te maken met de startmotor die op dat moment even blokkeert bij starten.
de startmotor wil wel eens 'torderen'. is te zien aan de draadeinden die scheef staan.
Google maar eens op "twisted bolts v-star."

1595147070305.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan