Yamaha connector: Wie weet het typenr ?

Bramb0

Easy like Monday morning
Donateur
7 okt 2018
3.592
3.893
Drechtsteden
Op mijn Yamaha MT-07 uit 2015 kom ik wat connectoren tegen voor de richtingaanwijzers (zie foto). Het enige dat ik erover kan vinden, is dat het een "Yamaha OEM connector" is, maar die (zo lijkt het) ook wel door o.a. Honda gebruikt wordt. Ik denk niet dat Yamaha zelf begonnen is met het ontwikkelen van connectoren, het zal wel een bestaand type zijn dat wellicht door meerdere fabrikanten geproduceerd wordt.

Weet iemand het typenummer van deze connector?

Ik kan dan mijn nieuwe richtingaanwijzers (die ik nog moet uitzoeken overigens) netjes monteren en weer naar origineel terugbouwen, mocht dat ooit nodig zijn. Daarbij heb ik een hekel aan prutsen in de bedrading, daar wordt eea meestal niet betrouwbaarder van. Je kunt wel adaptersetjes vinden (deze connector aan de ene kant, een AMP schuifstekker aan de andere kant) speciaal voor vervangende richtingaanwijzers, maar het liefst vermijd ik onnodige stekkers in de bedrading.,



yamaha_oem.JPG
 
Ik denk niet dat je aftermarket richtingaanwijzers met "Yamaha plug" zult vinden.
De complete sets die ik gevonden heb, zijn bij levering voorzien van de adapterset.

Gezien de lage stroombehoefte van LED knipperbollen, zou ik me niet druk maken over extra stekkers. Gewoon adaptersetje erin pluggen, en klaar is Klara.

Vervolgens kun je kiezen wat je wilt.
 
Ik denk niet dat je aftermarket richtingaanwijzers met "Yamaha plug" zult vinden.
Die ben ik inderdaad nog niet tegen gekomen (ook niet specifiek naar gezocht) en vandaar mijn zoektocht naar deze stekkertjes, die knijp ik er dan zelf aan.

Gezien de lage stroombehoefte van LED knipperbollen, zou ik me niet druk maken over extra stekkers. Gewoon adaptersetje erin pluggen, en klaar is Klara.

Vervolgens kun je kiezen wat je wilt.
Dat kan. En waarschijnlijk kom ik daar uiteindelijk ook wel op uit. Tenzij iemand mij kan zeggen welke stekkers dit zijn.
 
De LED-knippers die je officieel bij de Yamaha dealer bestelt specifiek voor (in mijn geval) de MT09 hebben ook een adapterkabel ertussen.
De meeste speciale stekkers die ik ken hebben vaak een tang nodig die minstens 400-500 euro kost.
Het lijkt me sterk dat je dat ervoor over hebt om een probleem op te lossen die niet bestaat.
 
@kirill007 Zover ik de stekkers kan bekijken in mijn MT, lijkt het er sterk op dat het normale "crimp terminals" zijn. Daar heb je een tang voor nodig. Op mijn werk hebben we die beschikbaar en een weekendje lenen is altijd mogelijk.
 
@Bramb0 welke is van de knipper en welke van de draadboom???

Als de linkse aan de draadboom zit zou het bij mij gauw opgelost... Connector van knipper eraf, ader vertinnen en in de connector douwen, tapeje erom, gaan... Voor de andere net zo, alleen langer aanstrippen en de connector voldouwen met koperdraad, tapeje, klaar.. Da's geen advies maar wel hoe ik het aan zou sluiten...
 
@Bramb0 welke is van de knipper en welke van de draadboom???

Als de linkse aan de draadboom zit zou het bij mij gauw opgelost... Connector van knipper eraf, ader vertinnen en in de connector douwen, tapeje erom, gaan... Voor de andere net zo, alleen langer aanstrippen en de connector voldouwen met koperdraad, tapeje, klaar.. Da's geen advies maar wel hoe ik het aan zou sluiten...
Nou ja krimpkous IPV tapje lijkt me verstandig...
 
Je zou even bij Rick Donkers Auto Electra kunnen gaan shoppen...
Daar ga ik zeker eens zoeken!

@Bramb0 welke is van de knipper en welke van de draadboom???

Als de linkse aan de draadboom zit zou het bij mij gauw opgelost... Connector van knipper eraf, ader vertinnen en in de connector douwen, tapeje erom, gaan... Voor de andere net zo, alleen langer aanstrippen en de connector voldouwen met koperdraad, tapeje, klaar.. Da's geen advies maar wel hoe ik het aan zou sluiten...
Even uit m'n hoofd is het precies omgekeerd. Dank voor de tip, maar adertjes in een connectortje duwen is niet mijn stijl. Beroepsmatig heb ik daar (en van andere zaken, zoals aders strippen en in elkaar draaien) al zoveel ellende van gezien, dat ik dat liever anders oplos. En het heeft geen haast he, hele winter de tijd.

Bekijk bijlage 1442695
Die adaptersetjes ken ik, dat is plan B.
 
Dank voor de tip, maar adertjes in een connectortje duwen is niet mijn stijl. Beroepsmatig heb ik daar (en van andere zaken, zoals aders strippen en in elkaar draaien) al zoveel ellende van gezien, dat ik dat liever anders oplos.
Ja okee, dat is jouw keuze... Ik ben van die ellende, ook beroepsmatig verschoond gebleven. Waarschijnlijk heb ik in mijn omgeving betere beunhazen. Werk nog steeds volgens het BDR en "Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat" principe :Y
de ellende is natuurlijk ook niet te overzien als er een richtingaanwijzerdraadje losschiet, hele fabrieken kunnen dan afbranden, provincies overstromen, oorlogen uitbreken... Voor de komma denken...

---> :+ !!!!
 
@Rob RD Haha ik ben ook wel meer van het praktisch denken & doen. Maar als je ooit een motor hebt gehad waar een vorige eigenaar aan heeft zitten klooien met o.a. kroonsteentjes, niet gehinderd door enige kennis, waardoor er allerlei zaken steeds mee stoppen (de ontsteking om maar iets te noemen), dan leer je daar wel van. Nog nooit een kabelboom gezien waar zoveel in geknipt en weer “gerepareerd” was. Deze MT is dat gelukkig bespaard gebleven.

Ik heb de kennis en de tijd om het ten eerste net zo goed te maken als het was en ten tweede weer 100% origineel te maken als het niet bevalt, of als de motor weer plaats maakt voor een andere.
 
Maar als je ooit een motor hebt gehad waar een vorige eigenaar aan heeft zitten klooien met o.a. kroonsteentjes, niet gehinderd door enige kennis
Ik ben specialist daarin...
Hier ben ik met onze nieuwste aanwinst, een GT250, met een volledig vergriepte draadboom bezig. Uit de koplamp hangen kroonstenen, te dunne draden, gesmolten connectors.

IMG-20191109-WA0003.jpg
 
Uiteraard, ik haal alles uit elkaar en begin van scratch af aan met terugbouwen.. Hier zitten ook nog kortsluitingen in, slechte contacten in schakelaars en contactslot... best een hele leuke uitdaging.
Zonder schema maak je het jezelf een stuk moeilijkerder, dat is het eerste wat ik opzoek, het gulle interweb... Even een nieuwe draadboom kopen is geen optie, in dit geval, de storingen zitten echt overal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan