Yamaha crossmotor schiet uit 3e versnelling

Mp33

Rookie
13 jul 2020
11
0
Goedendag,

Ik ga een Yamaha crossmotor kopen die uit zijn 3e versnelling schiet. Nu kan ik de motor voor een eerlijke prijs kopen naar mijn idee. Alleen kan het uit versnelling schieten verschillende oorzaken hebben. Stel dat ik uit ga van het meest negatieve scenario dat de bak een revisie nodig heeft, wat zijn de kosten daar dan ongeveer van (ik wil het zelf gaan uitvoeren als een soort winterproject). Het gaat om een Yamaha WR426F uit 2002.

Ook ben ik op zoek naar een webshop waar dit soort onderdelen verkocht worden. Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Goedendag,

Ik ga een Yamaha crossmotor kopen die uit zijn 3e versnelling schiet. Nu kan ik de motor voor een eerlijke prijs kopen naar mijn idee. Alleen kan het uit versnelling schieten verschillende oorzaken hebben. Stel dat ik uit ga van het meest negatieve scenario dat de bak een revisie nodig heeft, wat zijn de kosten daar dan ongeveer van (ik wil het zelf gaan uitvoeren als een soort winterproject). Het gaat om een Yamaha Wr400F uit 2002.

Ook ben ik op zoek naar een webshop waar dit soort onderdelen verkocht worden. Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt!
Laat staan, draai je om en loop weg.


Ten eerste is de wr400f alleen gebouwd in 1999-2000 dus 2002 klopt waarschijnlijk niet.
Ga je er toch mee in zee dan kan je rekening houden met flinke achterstallig onderhoud want dit blok is een zeer onderhoudsgevoelig blokje.
Dat houdt in dat je regelmatig onderhoud moet uitvoeren en het uit zijn versnelling schieten is iets waar je nog wel even mee door kan rijden tot een volgende revisie en daar zal hij ongetwijfeld aan toe zijn.

Dus mijn advies: “laat staan, draai je om en loop weg” de revisie is het niet meer waard.
 
Als je hieraan begint kun je het hele blok gaan reviseren als er achterstallig onderhoud is. Dit is al snel erg duur en niet meer rendabel. Als er iets mis is met de versnellingsbak dan worden de kosten alleen maar hoger.
 
Laat staan, draai je om en loop weg.


Ten eerste is de wr400f alleen gebouwd in 1999-2000 dus 2002 klopt waarschijnlijk niet.
Ga je er toch mee in zee dan kan je rekening houden met flinke achterstallig onderhoud want dit blok is een zeer onderhoudsgevoelig blokje.
Dat houdt in dat je regelmatig onderhoud moet uitvoeren en het uit zijn versnelling schieten is iets waar je nog wel even mee door kan rijden tot een volgende revisie en daar zal hij ongetwijfeld aan toe zijn.

Dus mijn advies: “laat staan, draai je om en loop weg” de revisie is het niet meer waard.
Correctie inderdaad. Het is een WR426F. Zijn die ook zo onderhoudsgevoelig?
 
Jep.
Maar wat wil je met die wr gaan doen?
Wil je lekker in een zandbak crossen of wil je toertochtjes gaan rjden?
 
Ik heb zelf een WR426 gehad,deze was ongebouwd tot SM,prima fietsje reed ook lekker op de openbare weg,
had er zo mee naar Zuid Europa gereden;),als de bak uit z,n versnelling schiet zal er een schakelvork waarschijnlijk krom zijn.
Als hij altijd als crosser gebruikt is dan zal de slijtage een stuk hoger zijn dan zo 1 als ik had,dus met een complete revisie
kan je dan wel rekening houden,dus belangrijk om te weten of dat al eens gebeurd is en hoeveel uur de motor gereden heeft,
de kosten zijn afhankelijk van wat er allemaal aan gedaan moet worden en of je het zelf kan of moet uitbesteden.
Je zou dat eens bij een crossmotorzaak kunnen vragen.
 
Laatst bewerkt:
die dingen zijn nu zo oud, daar is zeer waarschijnlijk geen historie over terug te vinden..

je moet er wat mazzel mee hebben om een redelijke te treffen.
 
die dingen zijn nu zo oud, daar is zeer waarschijnlijk geen historie over terug te vinden..

je moet er wat mazzel mee hebben om een redelijke te treffen.
Ja dat had ik toen wel,gebruikte nauwelijks olie en reed zeer goed,top was 165,niet verkeerd voor zo,n klein motortje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan