Yamaha Cygnus

Eergister een paarse gekocht met 3000 km op de teller.
Loopt ongeveer 90-100 per uur afhankelijk van de wind en trekt redelijk snel op.
Verbruik nog niet gemeten maar schat toch zeker 1:30.
Ideaal voor alles behalve de auto(snel)weg.
 
Bouwjaar 2004 op kenteken in 2005
1e eigenaar was een agent die wat extra aansluitingen heeft laten maken rechts van de bagagehaak: 1 aansluiting voor een grote jackplug en een voor een ronde stekker met ongeveer 10 pinnetjes ???
misschien is een zwaailicht wel handig om wat respect af te dwingen bij de mede weggebruikers ;)
 
De Cygnus is inderdaad een mooie scoot.
Zag net ook de accesoires. Voor deze krijg je tenminste een net passend scherm.
Voor de Dylan bestaan helaas alleen van die aangeschroefde modellen.
Wat loopt dit model top.
Prijstechnisch zijn ze ook heel net !!!
Hoe is het met de bagage onder de buddy, past daar fatsoenlijk een integraal onder ?
Trouwens..............kunnen jullie niet een paar mooie plaatjes bij deze topic plaatsen. *D
 
Laatst bewerkt:
Bij deze wat (geleende) foto's van de CygnusX waar ik op rijd (100% standaard)


79915

79914
 
De Cygnus is inderdaad een mooie scoot.
Zag net ook de accesoires. Voor deze krijg je tenminste een net passend scherm.
Voor de Dylan bestaan helaas alleen van die aangeschroefde modellen.
Wat loopt dit model top.
Prijstechnisch zijn ze ook heel net !!!
Hoe is het met de bagage onder de buddy, past daar fatsoenlijk een integraal onder ?
Trouwens..............kunnen jullie niet een paar mooie plaatjes bij deze topic plaatsen. *D


Als je bedoelt het windscherm zoals te zien is op de site van Yamaha,dan moet ik je teleurstellen,dit is volgens mij voor een X-Max.
De schermen die voor de Cygnus te krijgen zijn,zijn identiek aan die van de Dylan.......
Integraal weet ik niet,jet wel.
 
Verbruik vandaag gemeten,1:31
Het zelfde als een Dylan.
Cygnus moet er met zijn 11 pk wat harder aan trekken,zal dus niet zuiniger zijn als een Honda.
Als ik het vergelijk met mijn DL 650 die 1:23 loopt met 70 pk dan zijn die scooters allemaal zuipers :Y :Y
 
Zag trouwens afgelopen weekend bij Motoport Echt de nieuwe Burgman 125.
Ziet er goed uit,en een stuk groter dan een Dylan en consorten.
 
Een DL650 die 1:23 loopt is wel heel erg zuinig... aan de andere kant, zo'n 125cc moet altijd vol in toeren rijden, dus dan valt 1:31 weer mee... rijd maar eens hele stukken netjes 50-60 of max 80km/u, dan loopt ie vast nog wel wat zuiniger.
 
Ik had voor mijn Honda Dylan, een bromscooter Piaggio Fly, waarmee ik 1:30 reed.
De Dylan is meestal nog net iets zuiniger, ca 1:31/32
Dus dan is in verhouding de brommer weer royaal, maar deze was net 20 kg. lichter, met nog geen 4 kW aan boord t.o.v. de Dylan.
Zijn er motoren/ motorscooters die echt nog een stuk zuiniger zijn dan 1:30 ??
 
Een DL650 die 1:23 loopt is wel heel erg zuinig... aan de andere kant, zo'n 125cc moet altijd vol in toeren rijden, dus dan valt 1:31 weer mee... rijd maar eens hele stukken netjes 50-60 of max 80km/u, dan loopt ie vast nog wel wat zuiniger.

Met mijn vorige DL650 (zonder abs)heb ik tijdens een toertocht zelfs 1:25 gehaald.
Ik weet dat het ongeloofwaardig klinkt,maar toch is het echt zo.
De nieuwe versie met dubbele bougies zou in principe nog iets zuiniger moeten zijn maar dat is me tot op heden nog niet gelukt.
 
Laatst bewerkt:
Rijdend met volgas op provinciale wegen is mijn verbruik net geen 1:30.
Onder het zadel past een fullsize SHOEI integraalhelm dankzij de speciale vorm van deze ruimte!
Overigens is 1:23 met een dl650 niet heel gek; In mijn motorverleden haalde ik hetzelfde verbruik met een NTV650.
 
Hey allen,

Ben weer terug.

Heb de Kymco bromscooter vandaag weer ingeruild op een Cygnus van een jaar oud.
Was het gekloot op het fietspad en het geduw van koekblikkers spuugzat.

Als ik nu gas geef gebeurd er tenminste iets en zit ik niet meer met een samengeknepen bilpartij op de brommer!
 
Welkom terug Theunie!....

Lijkt me ook knap frustrerend met dat geduw van die "blikkers", als ik dat af en toe zie bij de brommers.

het zal me benieuwen wanneer je weer zwaarder in de arena verschijnt! Echter voor jou doel zal ie goed voldoen.
 
Hij loopt rond de 100
Mijn verbruik is 1:30 tot 1:35
(carburateurversie)
Reeds 10000km op de klok
Ik gebruik m voor woon-werk verkeer en korte ritjes maar alleen wanneer t mooi weer is
 
Gefeliciteerd met je aankoop Theunie en welkom terug bij de motorscooterclub! Een motorscooter is inderdaad een stuk aangenamer rijden dan een bromscooter, ook al is het "slechts" een 125cc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan