Yamaha display..

Emiliogg

Rookie
17 mrt 2017
4
0
Amsterdam
Ik heb contact spray, in mijn teller gespoten zodat het moeder boord beter contact zou maken. Dit is een soort silicone spray. Nu vallen er steeds meer cijferstjes weg van mijn display...
Hoe kan ik dat oplossen?? Alvast mijn dank.
 
Nieuwe kopen. Contactspray is een sterk zuur. Zomaar op een printplaat spuiten is niet heel slim. Preventief stekkers beschermen gebruik je ook geen contactspray voor maar contactbeschermer. Een contactspray gebruik je om geoxideerde contacten schoon te maken en spoel je daarna heel snel eraf voordat je een beschermer aanbrengt.
 
Nieuwe kopen. Contactspray is een sterk zuur. Zomaar op een printplaat spuiten is niet heel slim. Preventief stekkers beschermen gebruik je ook geen contactspray voor maar contactbeschermer. Een contactspray gebruik je om geoxideerde contacten schoon te maken en spoel je daarna heel snel eraf voordat je een beschermer aanbrengt.

Heb jij enig idee of ik een los display kan aanschaffen? Of moet ik dan een compleet nieuwe
Teller?
 
Ik heb contact spray, in mijn teller gespoten zodat het moeder boord beter contact zou maken. Dit is een soort silicone spray. Nu vallen er steeds meer cijferstjes weg van mijn display...
Hoe kan ik dat oplossen?? Alvast mijn dank.

Nu niet meer zeuren dat 't aan je vriendin lag.....

Haal ergens bij een motorsloper een andere unit en prik die er in. De gegevens aangaande KM standen staan opgeslagen in de ECU en worden overgenomen door de teller-unit.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk maakt de display contact met de print via een soort geleidende rubbertjes.
Mogelijkheid 1 is dat de contactspray hiertussen zit. In dit geval is het openmaken en reinigen.
Mogelijkheid 2 is dat de contactspray deze rubbers heeft aangetast en doen uitzetten heeft. Je kan bij de betere electronicazaak zulke rubbers gaan kopen en proberen plaatsen.

Zal allesinds goedkoper zijn dan een nieuwe tellerunit. Ik heb persoonlijk nog nooit een prinplaat gesloopt door er contactspray op te spuiten. Wel al rubbers kapot gehad.
 
Zielig...SP1R Snapt het niet.... en dan pesten ze hem ook nog.... ach je kan ook niet alles weten...de truuk is om als je het niet weet, te voorkomen dat je als een totaal uilskuiken overkomt... O-) _O-
 
Wie riep mij? :+

Over die "rubbertjes" klopt wel, vaak zat ben ik het tegengekomen dat een lcd schermpje verbonden was met de printplaat door een stripje wat erg veel weg heeft van rubber (het zal uiteraard geen rubber zijn maar ik snap de vergelijking wel)
 
Die LCD wordt inderdaad verbonden door geleidend rubber. Het zijn strookjes van isolatie (wit en dan weer een streepje geleidend zwart.
Contactspray wat de meeste kennen kan op zich niet veel kwaad, ware het niet dat het hoofdbestandsdeel olie is wat niet geleid (residu). Bij het sprayen zich wel een sterk werkende deoxidator maar die is in 2 minuten verdampt. Wat je dus overhoud is die olie...
Wat beter is
quote: Caig Deoxit: maar dan wel vragen naar het juiste middel voor het doel wat je wilt bereiken.
En was benzine is ook vet. gebruik alcohol.
En lcs schermpjes losmaken gaat wel hoor, het is een gepiel.

Peter
 
@TS: En in het slechtste geval, als de tellerpartij echt om zeep is, is het geen interessante gedachte om voor een after market tellerpartij te gaan ipv een originele?

Ik loop alvast met die gedachte rond, want op 99.999km stopt mijn motor met tellen. Een nieuwe teller kost veeeeeeeeel te veel, en bij een tweedehands weet je niet precies wat de km stand is. En dan moet je nog precies weten die stand te bereiken voor je hem kan monteren ...
 
@TS: En in het slechtste geval, als de tellerpartij echt om zeep is, is het geen interessante gedachte om voor een after market tellerpartij te gaan ipv een originele?

Ik loop alvast met die gedachte rond, want op 99.999km stopt mijn motor met tellen. Een nieuwe teller kost veeeeeeeeel te veel, en bij een tweedehands weet je niet precies wat de km stand is. En dan moet je nog precies weten die stand te bereiken voor je hem kan monteren ...

Je kan hem ook gewoon monteren en ja, dan klopt de stand niet. Het is aan de persoon zelf om daar eerlijk over te zijn.

Bij sommige fietsen kan de dealer het ook aanpassen meen ik.
 
Nieuwe kopen. Contactspray is een sterk zuur. Zomaar op een printplaat spuiten is niet heel slim. Preventief stekkers beschermen gebruik je ook geen contactspray voor maar contactbeschermer. Een contactspray gebruik je om geoxideerde contacten schoon te maken en spoel je daarna heel snel eraf voordat je een beschermer aanbrengt.

Wist ik niet, ergens wel logisch want de oxidelaag valt er niet vanzelf af. Toch staat er op veel contactsprays dat het corrosie verwijderd en daarna ook beschermd. Verder ook nooit gemerkt dat het een sterk zuur is, ik zou verwachten dat je dat dan wel op de huid voelt maar daar merk ik niks van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan