Yamaha Diversion (600/900) - Fototopic

Is een fototopic over de Diversion een leuk idee?

  • Jaaaaaaah!!!

    Stemmen: 63 78,8%
  • Nou ja, als het dan moet doe ik wel mee...

    Stemmen: 1 1,3%
  • Het is te doen, maar denk maar niet dat ik hier foto's ga pl

    Stemmen: 8 10,0%
  • Ben je gek, dit is helemaal niks :(.

    Stemmen: 3 3,8%
  • Hou je stil, ik ben aan het werk.

    Stemmen: 4 5,0%
  • Foto's?

    Stemmen: 1 1,3%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Tis toch een foto topic dus bij deze nog wat:

full
 
Gevonden op de website van de YDCN:

Commando-Diversion }) :
xj600s_003.jpg


Pimp my Diversion 8-) :
xj600s_001.jpg


Speciale uitvoering, kennelijk ooit geproduceerd door Safe Motors *D :
yxj600se.jpg


Diversion 900 met Schurgers badkuip :X :
yxj900sd.jpg


Voor de liefhebbers is er ook een hele serie foto's van die off-road 900 te vinden (inclusief het verhaal erachter) en nog een paar politie-Divi's :W
 
Hoi boeke, je kan er nauwelijks naar kijken, zo blinkt hij. :+

Even een vraagje, als ik hier op het fototopic kijk, valt het me op dat de meeste diversion's hun uitlaatbochten bruin zien. De mijne dus ook.
Is hier iets aan te doen, of helemaal niet.
 
Hoi boeke, je kan er nauwelijks naar kijken, zo blinkt hij. :+

Even een vraagje, als ik hier op het fototopic kijk, valt het me op dat de meeste diversion's hun uitlaatbochten bruin zien. De mijne dus ook.
Is hier iets aan te doen, of helemaal niet.

Klopt. Da's inderdaad een vervelende afwijking van die dingen. Ze voelen zo glad als het maar kan (dus je weet dat het geen roest is), maar toch verkleuren ze. Komt door de hitte en volgens mij is er niet zoveel aan te doen. Het enige dat je kunt doen is hopen dat ze een beetje mooi verkleuren :+
 
Klopt. Da's inderdaad een vervelende afwijking van die dingen. Ze voelen zo glad als het maar kan (dus je weet dat het geen roest is), maar toch verkleuren ze. Komt door de hitte en volgens mij is er niet zoveel aan te doen. Het enige dat je kunt doen is hopen dat ze een beetje mooi verkleuren :+
Komt omdat het RVS is. Poetsen met S100 hoogglanspolish en ze worden weer helemaal wit. (hoe donkerder, des te langer moet je poetsen)
 
donderdag 09 maart 2006 20:31 schreef yama div het volgende:
Hoi boeke, je kan er nauwelijks naar kijken, zo blinkt hij. :+
Even een vraagje, als ik hier op het fototopic kijk, valt het me op dat de meeste diversion's hun uitlaatbochten bruin zien. De mijne dus ook.
Is hier iets aan te doen, of helemaal niet.

Motor is van 1996. Eens per week (ondertussen al 60000 km op de teller) afspoelen met tuinslang(koud water) en droogvrijven met zeemvel.Nog nooit chroompolish gebruikt. Voor de winter ik zet hem wel eens in de wax. En bij pekelweer gebruik ik ook wel eens siliconenolie. Zelfs de originele uitlaatbochten zien er nog als nieuw uit.
 
Uitlaatbochten van een 600 zijn van inoxstaal, die worden mooi goudkleurig vanwege de hitte. Nog meer hitte en ze zouden blauwig worden. Daar is nix mis mee, en hoeft naar mijn inziens niet weggepoetst te worden, integendeel. de bochten van ee 900 zijn standaard voorzien van gechromeerd inox. Die worden nooit bruin/blauw, en blijven zijn leven lang chroomblink. Je moet ze wel poetsen natuurlijk. Ikzelf poets mijn chroombuizen met afwassopje en zachte nylon schuurspons. Door de hitte ingebakken vuil, de fameuze putjes, kun je er met staalwol nummer NUL perfect uitwrijven, dat laat geen krassen. voor de doorrijders in de winter: laat het slijk onderaan je motor zitten, dat is een extra bescherming tegen de pekel, ofwel elke week volledig de pekel eraf spoelen. Opletten voor de achterbrug, die heeft het hard te verduren van de steenslag opgeworpen van het achterwiel: paar keer per jaar inspecteren en beginnende roest telkens wegwerken met hammerite .... zo hou ik een achtjarige doorrijd machine nog altijd in chroomblink zonder een spat roest ....
 
heey weten jullie wat mij opvalt, ik zat net ff die foto's van al die ontzettend mooie motoren te bekijken in de startpost. alleen wat ik bij geen enkele v an die duvs terug zie is de kuip die uit meerdere delen bestaat.... dat heb ik namelijk wel.
is bij mijn divje wel zo...
kijk maar:
full


je ziet naast mijn koplamp (die trouwens geel is waar ik niet blij mee ben)twee lijnen horizontaal omhoog lopen. dat is de schijdingslijn van die verschillende gedeeltes. ook zie je bij mij extra schroeven in de kap zitten....
vreemd?? of hebben jullie dit al vaker gezien?
 
heey weten jullie wat mij opvalt, ik zat net ff die foto's van al die ontzettend mooie motoren te bekijken in de startpost. alleen wat ik bij geen enkele v an die duvs terug zie is de kuip die uit meerdere delen bestaat.... dat heb ik namelijk wel.
is bij mijn divje wel zo...
kijk maar:
(Afbeelding)

je ziet naast mijn koplamp (die trouwens geel is waar ik niet blij mee ben)twee lijnen horizontaal omhoog lopen. dat is de schijdingslijn van die verschillende gedeeltes. ook zie je bij mij extra schroeven in de kap zitten....
vreemd?? of hebben jullie dit al vaker gezien?
Niet vreemd. Het eerste model ('92) had een small kuipje en kleine ruit. Er werden los kuipverbreders en een hogere ruit bijgeleverd. Al in 1993 werd een groter kuipje zonder verbreders ingevoerd.
 
eerste model ('92)? mijn divje komt uit november 1991 :Y maar ok is een logische verklaring.
ik ga binnenkort die kapjes er is af helen kijken hoe belabbert hij er dan uitziet.... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan