Yamaha Diversion Blok

Jordy112

MF'er
20 apr 2008
107
0
Beste,

Als je naar het blok kijkt van een Yamaha Diversion XJ 600(jaartal 92) dan zie je in het midden een bout zitten aan de voorkant van het motorblok, waar dient deze voor? en is het erg als daar een beetje olie uitzweet?

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Aan de voorkant van het blok, je ziet de 4 uitlaat bochten uit het blok komen.. Dan daar net onder heb je een bout zitte en daar zweet er een klein beetje olie uit.
 
Staat ie hier op?

4611_15.gif
 
Van de uitlaatbochten, precies in het midden op het blok zit een soort bult met een bout en de moer wijst naar beneden daar zit olie aan, en het zit dus in de lengterichting tegenover de kettingspanner van de nokas.
 
Toevalli wilde ik net hetzelfde probleem plaatsen.

Ik heb ook last van een groen / zwarte vloeistof op de koelribben.

Zie foto's, het is niet dat het eraf druppelt, maar na het rijden is het wel nat op de ribben. Ik denk dat het vanuit de voetpakking komt, het is alleen het geval aan 1 kant van het blok en bij een bout / draadeind dat van onder naar boven door het blok gaat.

Weet iemand of dit kwaad kan? Ik denk dat de voetpakking vervangen teveel werk is of niet?





 
Ik denk haast dat je de bout van het oliefilterdeksel bedoelt. :?

een div 600 heeft een oliefilterpatroon, ik denk dat jij de bout van het deksel van een intern filter bedoelt?

ik heb geen goede foto meer maar ik denk dat die bout de voorste nokkenaskettinggeleider (3x woordwaarde) vasthoud of juist de cilinderkop

bedoel je deze bout?
onduidelijk plaatje:
full
 
Bij mij lijkt het te komen als je vanaf je voorwiel naar achteren kijkt, van de meest rechtse cylinder het draadeind dat van onder je blok naar boven op je kleppendeksel loopt te komen. Op het kleppendeksel zit een dopmoer.

op je kleppendeksel ( H-vormig) zit volgens mij geen dopmoer, dat zal dat de bovenkant van de cilinderkop zijn?
 
zweet je blok niet gewoon? Ze staan er nog weleens om bekend dat de koppakking gaat lekken...

Een koppakking lekt niet zomaar, en is dan ook geen bekend euvel van een Div600.
Het komt doordat de motor niet goed wordt warm gereden en teveel van het blok wordt gevraagd terwijl hij nog niet op bedrijfstemperatuur is.
Dan gaat de koppakking stuk, en krijg je lekkage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan