Yamaha Diversion, is ie echt zo traag?

Daemon

MF veteraan
15 jun 2001
1.487
0
Mijn eigen motor is even bij de garage. Nu rijdt ik even op een leenmotor. Het is een Yamaha Diversion, ergens uit \'90 geloof ik met 600cc.

Nu was ik aan het kijken voor een woon- / werkmotor. Zelf zat ik te denken aan ZZR 600, GSX-R 600 / 750 of een FZR 600.

Mijn eigen motor is een SV650s. Wat mij opviel is dat het vermogen van die Diversion echt heel weinig is onder de 6000 RPM. Daarna doet hij iets, maar vanaf 140 km/u heeft ie al niet echt zin meer. Ook is hij verre van stabiel, al kun je er wel redelijk de bocht mee om (ik rij dat stomme slijtboutje hier wel aan de grond, en niet eens met m\'n eigen motor ;( ).

Wat mijn vraag nou is, die ZZR 600, GSX-R 600 / 750 of een FZR 600, zijn die ook zo \'instabiel\', en hebben die ook zo \'weinig\' vermogen? Mijn eigen motor is veel feller in alle toeren, en ik heb nimmer een wiebel in mijn stuur... Weet iemand dit?

Anders moet ik toch misschien gaan kijken in de >749 cc klasse voor een 4-cilinder?
 
Ik heb zelf anderhalf jaar rondgereden op een Diversion van \'92 en nu rijd ik sinds begin oktober op een FZR 600 van \'93.

Ja, de Diversion is echt zo traag. Je zegt dat hij redelijk de bocht om gaat, dat is waar maar bij bochten op snelheid voel je het frame (gevaarlijk) wringen en wordt het een zwabber :r .
Je klaagt over gebrek aan vermogen? Als je echt iets wilt hebben om over te klagen, probeer dan maar eens flink te remmen. Zorg wel dat je de ruimte hebt, want het ding remt voor geen meter :( .

Het is maar goed dat hij niet meer vermogen levert, want anders zou ik er vroeg of laat wel eens flink mee op mijn bek zijn gegaan :9 . Toch als opstapper een leuke motor aan gehad (ik vind het zelf beter dan gelijk starten op een racer, nu waardeer ik de FZR echt en heb ik het vertrouwen en de vaardigheid om lekker te sturen :] )

De FZR is een wereld van verschil. Dat remt geweldig en stuurt als een scheermes. En met 95PK bij een kleine 200KG gaat het als de brandweer :} . Geweldige machine, het enige wat hij gemeen heeft met de Div is het merkplaatje.
 
Ik heb zelf anderhalf jaar rondgereden op een Diversion van \'92 en nu rijd ik sinds begin oktober op een FZR 600 van \'93.

Ja, de Diversion is echt zo traag. Je zegt dat hij redelijk de bocht om gaat, dat is waar maar bij bochten op snelheid voel je het frame (gevaarlijk) wringen en wordt het een zwabber :r .
Je klaagt over gebrek aan vermogen? Als je echt iets wilt hebben om over te klagen, probeer dan maar eens flink te remmen. Zorg wel dat je de ruimte hebt, want het ding remt voor geen meter :( .

Het is maar goed dat hij niet meer vermogen levert, want anders zou ik er vroeg of laat wel eens flink mee op mijn bek zijn gegaan :9 . Toch als opstapper een leuke motor aan gehad (ik vind het zelf beter dan gelijk starten op een racer, nu waardeer ik de FZR echt en heb ik het vertrouwen en de vaardigheid om lekker te sturen :] )

De FZR is een wereld van verschil. Dat remt geweldig en stuurt als een scheermes. En met 95PK bij een kleine 200KG gaat het als de brandweer :} . Geweldige machine, het enige wat hij gemeen heeft met de Div is het merkplaatje.

ja nou je het zegt, remmen gaat ook erg slecht, toch gaat het sturen best, ook al wiebelt het allemaal... }) toch maar eens wat proefritten gaan rijden, wat een verschil moet dat dan zijn.

trouwens het achterwiel slipt snel...
 
Laatst bewerkt:
O wee als je het durft te zeggen de ZZR onstabiel is, slecht remt of wat dan ook...is echt nix mis mee...mijn all time favorite...
 
JA, de Diversion 600 IS traag... zeker als je van een YZF komt.

Het eerste gevoel dat in mijn op kwam was dat het voelde alsof er een vliegwiel enorm hard onder me rondddraaide, maar er verder niks gebeurde kwa versnelling.

Ook de geometrie is duidelijk niet gemaakt op vlot bochtenwerk... dwz je moet hem duidelijk in de bochten duwen en daarna voelt het nogal zoekerig.
 
Div600 is inderdaad een nogal waggelende fiets zonder al te veel vermogen. Div900 rijdt dan al een stuk beter (voor woon-werk).

Maar ja, die 600 is dan natuurlijk vooral gebouwd op budget.

Fazer 600 is dan al een stuk leuker, en ook niet al te duur. Misschien ook wel een idee voor woon-werk verkeer.
 
Je moet ook niet de FZR vergelijken met een Diversion, of een ZZR met een GPZ500 |( . Je vergelijkt je SV650 toch ook niet met een GS500 :? ? (Hoewel daar al weer meer logica inzit dan in de eerdere vergelijkingen)

Diversion moest geloof ik begin \'90 iets van 12.000 kosten, was het basisinstappertje van Yamaha. Net zoals de GPZ en GS instappertjes zijn, natuurlijk gaat de lage prijs te koste van de rijeigenschappen.
 
Je moet ook niet de FZR vergelijken met een Diversion,

het wordt op deze manier idd een negatief stukje over een perfecte beginnersfiets...
Ik zou deze fiets aanraden boven een sport als eerste motor.

Het vermogen is ruim voldoende voor snelweg gebruik, en met duo.

De remmen zijn niet fantastisch, maar zo hard gaat het ook allemaal niet. Voordeel is dat je je niet zo snel onderuit remt
 
het wordt op deze manier idd een negatief stukje over een perfecte beginnersfiets...
Ik zou deze fiets aanraden boven een sport als eerste motor.

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen BertV :} . Ik heb zelf met twee personen plus bagage half Europa probleemloos doorkruist met de Div. Ik heb er mooie herinneringen aan ;)
 
Je moet ook niet de FZR vergelijken met een Diversion, of een ZZR met een GPZ500 |( . Je vergelijkt je SV650 toch ook niet met een GS500 :? ? (Hoewel daar al weer meer logica inzit dan in de eerdere vergelijkingen)

Diversion moest geloof ik begin \'90 iets van 12.000 kosten, was het basisinstappertje van Yamaha. Net zoals de GPZ en GS instappertjes zijn, natuurlijk gaat de lage prijs te koste van de rijeigenschappen.

Ehhh, ik ga ze niet vergelijken. maar ik ben mij SV grotendeels gewend. dan heb je toch zoiets van \'wow\' als je op Diversion gaat rijden.

Maar je kunt er zeker goed op rijden, maar als je toch wel eens zin hebt om even gas te geven denk ik dat je heel snel uitgekeken bent op een Diversion.

Motorzaak heeft gister gebeld, er zou een hele mooie blauwe ZZR 600 staan uit \'95 met 12.000 km op de teller. Ben benieuwd, ga morgen eens kijken.
 
het wordt op deze manier idd een negatief stukje over een perfecte beginnersfiets...
Ik zou deze fiets aanraden boven een sport als eerste motor.

Het vermogen is ruim voldoende voor snelweg gebruik, en met duo.

De remmen zijn niet fantastisch, maar zo hard gaat het ook allemaal niet. Voordeel is dat je je niet zo snel onderuit remt

Ik kan het niet beter zeggen, en je leert er de grenzen van een motor mee kennen, moet je niet proberen als je eersteling een sportmotor is.
Ik moet wel zeggen dat je er toch wel wat aardig sportief mee kan rijden, als je het lef hebt tenminste (ik ben er meermaals in geslaagd in het bochtenwerk een paar racers achter te houden, maar dat lag waarschijnlijk aan de andere rijders). De acceleratie stelt niet veel voor maar als je met cst snelheid bochtjes neemt (in de Ardennen bvb. met volle bepakking) dan geeft het wel een kick als je voetsteunen telkens een bocht doorslepen.
Ik vond het eigenlijk wel een ideale motor voor hetgeen ik een motor voornamelijk gebruik (enig vervoersmiddel) en zou hem dan ook niet verkocht hebben indien ik er geen kosten aan had.
....
Maar een T-cat is eigenlijk wel op alle vlakken beter (tenzij voor de duo dan,maar daar heb ik geen last van }) .
 
Ik heb twee jaar rondgetuft op een Div600. Het is een leuke beginnersfiets. Je leert er goed op rijden omdat de fiets goed aangeeft wat de grenzen zijn. Acceleratie is prut, bochtenwerk wiebelig en remmen naadje. Voor beschaafd gebruik een prima fiets, maar voor de rest rijdt hij nog geen deuk in een pakje boter (wel in een stationwagon |( ). Het ding kost geen drol in aanschaf en is ook goedkoop in onderhoud. Verder doet hij het altijd. Tweemaal 5000km door Noorwegen scheuren met volle bepakking, bewijst dat het zeker geen slecht ding is. Als je goedkoop en probleemloos wil tuffen val je je aan een divje geen buil, wil je de sportieve boy uithangen koop dan iets anders...
 
Terug
Bovenaan Onderaan