Yamaha Diversion slipt door in alleen de 2e versnelling

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.179
10.750
Op reis
Facebook
Het probleem doet zich voor bij een Yamaha Diversion 900 uit 2001 met ongeveer 70.000 km gelopen.
Zoals al beschreven, de aandrijving valt weg en komt er vrijwel gelijk weer terug in.
Logischerwijs zou men de koppeling kunnen verdenken, maar die heeft een stukje speling en het wegvallen van vermogen/ slippen gebeurt alleen in de 2e versnelling.

Kan het zijn dat er een tand is afgebroken van de 2e versnelling, zo ja , is er een kans dat die opeens op een nare manier ergens tussen rost en de boel blokkeert ?

Owja, het is een zwarte.
De banden ook.
 
dogs versleten?

Kun je bijvoorbeeld wel in de tweede rustig aan optrekken en rijden. Maar bij meer kracht/gas/ floept t er uit, en bij gas los weer terug?

1 ontbrekende tand maakt niet uit, teveel andere die wel contact maken.
En blokkeren is blokkeren, dan zit t vast he.

Maar het fenomeen is zoals slippende koppeling bij goed gas geven? Maar wellicht niet bij rustig aan optrekken?
Zo ja: dan gesleten dogs/nokken. op t tandwiel vd versnelling.
 
Slippende koppeling voelt "zacht" aan, uit de versnelling schieten en er weer in voelt "hard", welke van de twee komt het meest overeen?
Tis niet de koppeling, maar de versnellingsbak. Tenminste, naar wat ik lees.
Een probleem met koppeling is doorgaans niet afhankelijk van een versnelling.
 
Tis niet de koppeling, maar de versnellingsbak. Tenminste, naar wat ik lees.
Een probleem met koppeling is doorgaans niet afhankelijk van een versnelling.

Denk ik ook maar wat extra diagnose kan geen kwaad.
Ik vermoed dat hij hetzelfde heeft als ik met met TDM met hoge km. stand heb gehad, eruit/erin bij wat meer belasting, later zelfs spontane kickdown acties maar die zou ik niet als slippen omschrijven. Ik hoor ook hier en daar dat Yamaha's bovengemiddeld veel een kapotte 2e versnelling hebben.
 
mijn,me,mn,m'n,muh R1 uit 1998 had ook een defecte 2e versnelling, idd dogs en vork bij 40k km al, dus komt bekend voor.
hard is het niet te noemen, er komen geen harde klappen maar het gaat zo snel dat het haast niet de koppeling kan zijn en idd , alleen in z'n 2e versnelling.
Bedankt voor de info. :t

Maar alle 3 zijn het unaniem eens, heb maar het beste antwoord geselecteerd op de meest uitgebreide omschrijving.
slot mag, hoeft niet .
 
Terug
Bovenaan Onderaan