Yamaha diversion, welke bouwjaar te nemen??

haazebr

Rookie
7 apr 2004
24
0
Den Haag
Ja sorry mensen ik weet het, weer een topic over de diversion. :Y Maar na eindeloos zoeken naar de(nog niet gevonden)info die ik zoek maak ik er toch een topic over.

De yamaha diversion 600 heeft in de jaren aantal veranderingen met zich meegebracht. Ik vroeg me af wat voor verschillen er tussen circa 1996-2003 modellen nu echt zitten.

Het uiterlijk van het 2000 model staat me best aan. Maarja daar is ook alles meegezegd.

alvast bedankt!

GreetingssZz

:]
 
96 is oude model... enkele schijf voor en wat slappere vering. 2000 (of eig van 98/99-2003) is t nieuwe model. dubbele schijf voor, iets betere vering maar nog steeds te slap kan ik je zeggen. heb zelf een zilveren diversion uit 2002. heb er nu dan ook hyperpro vering voor en achter in laten zetten en nu rijdt ie helemaal lekker. maar is natuurlijk wel persoonlijk. ga proefrijden zou ik zeggen. :P
 
Zoals sas_andrea al aangeeft zijn er tot het modeljaar 1998 bijna alleen maar cosmetische wijzigingen geweest. Voor zover ik weet is op technisch gebied alleen de benzinepomp gewijzigd: vóór 1995 werden vacuümpompen gemonteerd, vanaf 1995 electrische. Vanaf 1998 is de voorvork gewijzigd: iets dikkere poten en dubbele remschijven in plaats van een enkele. In het Toermotoren-forum is flink wat informatie over Diversions te vinden (als je het tenminste op kunt brengen om die lange topics helemaal door te lezen :P ).
 
Ok thanx jongens! dit is de info waar ik naar zocht! Dus opzich vanaf 1998 zijn er weinig technische voordelen te vinden.
 
Mag ik vragen waarom jij dan een 2002 model hebt ;)

hihi... was toevallig hoor. was eigenlijk op zoek naar een bandit oid. :o kwam toen deze tegen, wezen kijken en gekocht. wist toen nog helemaal niet van verschillen met remmen enzo. :) o ja, hij stond er ook als nieuw met een km'stand van 4600. en dat voor een prijs van 3950. daar krijg ik niet zo'n nieuwe bandit voor. :P is trouwens alweer 9 maanden geleden...

dit is m trouwens: niet op de srad van vriend letten...

Foto=AYJBRMH6
 
Laatst bewerkt:
hihi... was toevallig hoor. was eigenlijk op zoek naar een bandit oid. :o kwam toen deze tegen, wezen kijken en gekocht. wist toen nog helemaal niet van verschillen met remmen enzo. :) o ja, hij stond er ook als nieuw met een km'stand van 4600. en dat voor een prijs van 3950. daar krijg ik niet zo'n nieuwe bandit voor. :P is trouwens alweer 9 maanden geleden...

dit is m trouwens: niet op de srad van vriend letten...

(Afbeelding)

Mooie motor hoor! Ik heb nu een 2000 model op het oog met 19000km voor 2900 euro. Alleen helaas niet helemaal uit of ik het zou doen of niet wegens eventuele andere plannen :9 Erg mooie kleur by the way!
 
Ik zou je aanraden dan ook ff naar de Bandit te kijken/proefrijden. Wel wat duurder, maar een stuk strakkere fiets.
Maatje van me ging ook voor een Diversion, maar was na een proefrit op de Bandit meteen om.
 
Ik zou je aanraden dan ook ff naar de Bandit te kijken/proefrijden. Wel wat duurder, maar een stuk strakkere fiets.
Maatje van me ging ook voor een Diversion, maar was na een proefrit op de Bandit meteen om.

daar is de vering ook sh*t van. :P alleen kan je wel leukere fiets van maken met tailrisers, ander uitlaatje (veel meer keus als bij de diversion '( ) etc. en natuurlijk meer vermogen. daarom zocht ik daar zelf in eerste instantie ook naar. maar ja, budget he? weet niet hoe dat met ts zit??
 
Wat een schaamteloze poging tot verkoop...... _O-

Haha ach valt toch wel mee ;) Dat is op het juiste moment inspelen op eventuele vraag ;)

Had nog een vraag: Heeft die bandit een hogere zithoogte dan de diversion( ben namelijk vrij lang, 2,00 m :9
 
Ik ben zelf 194 en dat past goed op een Bandit.
De Diversion heb ik als lesmotor gereden en dat ging ook prima.

Ik heb zelf voor de Bandit gekozen omdat ik deze mooier vond.

Het beste kun je natuurlijk eens een proefrit maken of anders een dagje een motor huren. Heb ik toen ook gedaan.
 
Haazebr, ik zou zeker eens een proefrit maken op beide motoren. Het blijft allemaal (gelukkig) persoonlijk en een proefrit zegt meer dan wie dan ook je kan vertellen.
 
Ok thanx voor de reacties!

idd gewoon testrijden om te kijken welke motor het best bij je past dus. Alleen moet eerlijk zeggen dat ik in me broek schijt om op een motor te gaan rijden. Bedoel heb echt nog geen uur alleen gereden. Huren, iemand ideee waar je een beetje goedkoop kan huren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan