Yamaha Diversion XJ 600 S

baz84

Rookie
28 jul 2012
25
3
Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en ik ben op zoek naar een goedkopere, betrouwbare tweedehands motor, waar ik lekker twee of drie jaar op kan oefenen. :]

Ik kan nu via een collega van mijn moeder een motor overnemen. Het probleem is dat ik helemaal niet technisch ben en dus ook niet weet of dit een goede motor is. :N
Het gaat om een Yamaha Diversion XJ 600 S uit 1995. Er staat 31.000 op de teller en de verkoper vraagt er 1150 euro voor (incl. koffer en sloten). Klinkt dit als een goede prijs?

Dan had ik nog een vraagje :) De verkoper is nogal klein en had de voorvork laten verlagen, waardoor zij beter bij de grond kan. Weet iemand hoeveel centimeter zoiets scheelt? Ik ben namelijk relatief lang (1.90m) en vind de motor nu voor het mooie nét wat te laag. Maar ik hoop dat de motor precies goed is als ik dit terug laat zetten. Heeft iemand daar ervaring mee?

Concluderend: is dit een goede motor voor een beginnende, lange bestuurder? :?
 
De zithoogte tussen 600 en 900 scheelt maar 2 cm (77,5 vs 79,5). Ik heb dus een 900, ben 1.87 lang en zit prima.

Een Div is een prima beginnersfiets, en de prijs in vergelijking tot de kilometers lijken me prima. Maar goed, ik ben zelf ook ng maar een beginner, dus wacht even op de experts.

Er is hier trouwens een topic alleen maar over de Diversion - daar zul je ook de meeste kans op een reaktie krijgen!
 
Thanks voor de snelle reactie! Ik ga hem zeker ook even daar plaatsen! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan