(Yamaha diversion xj 600) tandwiel bij startmotor kapot, zie foto

CharlieK

Rookie
20 jun 2020
4
0
hallo,

Ik dacht dat me startmotor kapot was dus nieuwe erin gezet maar kwam erachter dat de tandwiel waarop hij draaid kapot is maar heb geen idee of dit zelf te maken is en hoe?

Kan iemand me tips geven of überhaupt verstellen hoe het onderdeel heet🙈
 

Bijlagen

  • 20200912_142407.jpg
    20200912_142407.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 18
  • 20200912_140515.jpg
    20200912_140515.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 20
hallo,

Ik dacht dat me startmotor kapot was dus nieuwe erin gezet maar kwam erachter dat de tandwiel waarop hij draaid kapot is maar heb geen idee of dit zelf te maken is en hoe?

Kan iemand me tips geven of überhaupt verstellen hoe het onderdeel heet🙈
Een groter probleem dan hoe het heet is het te vervangen,het blok moet er namelijk voor uit elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Een groter probleem dan hoe het heet is het te vervangen,het blok moet er namelijk voor uit elkaar.
Wow, vandaar dat die dingen geen drol kosten.

Schijnt dus vaker voor te komen.
starter_gear_fix15.jpg


Yamaha was wel erg zeker van zijn product om de startkoppeling zo weg te bouwen.

starter_gear_fix10.jpg


Ik zeg: Economisch total los of je moet wel heel erg van die div houden.
 
Supper bedankt voor alle reacties!
@Raymond W bedankt voor de fotos geeft gelijk een idee hoe het precies zit van binnen!

Ga er warschijnelijk toch een nieuwe blok inzetten, (even nadenken of ik gewoon een los blok koop of een extra div en daaraf haal)

iemand die dit al eens gedaan heeft en dit kan aanraden of afraden om zelf te doen als beginner?
 
Dat ligt er maar net aan hoe handig je ben,je heb mensen die totaal geen sleutelervaring of technisch inzicht hebben,
en dan kan je het beter door een ander laten doen.
 
Div's zijn minimaal 17 jaar (?) en maximaal 28 jaar oud. Je eigen blok uitbouwen en een ander inbouwen is niet zo moeilijk als alles makkelijk losgaat en er niks kapot gaat. Die kans is niet zo groot \, dus dan hangt het er vanaf wat je zelf kunt en wat je aan gereedschap hebt.
 
dankjewell voor alle reacties!

Heb overlegd met de garage en nagedacht over jullie reacties,
en ga de diversion uit elkaar halen en een andere zoeken om er weer 1 rijdende van te maken😅
 
Ik ga de diversion uit elkaar halen en een andere zoeken om er weer 1 rijdende van te maken😅
Dat is een goede mogelijkheid.
Koop een goede XJ en sloop je huidige motor uit elkaar voor onderdelen.
Lever het kenteken in. Ga je plezier van krijgen!

Ik heb ooit een kneus-FZ er bijgekocht. Sindsdien heb ik een sloop-FZ in onderdelen in de schuur liggen.
Echt overtollige onderdelen heb ik verkocht op Marktplaats. Betaalde bedrag voor de sloperd heb ik op deze manier al ruim terugverdiend.
Als er iets stuk gaat, is meestal het benodigde onderdeel wel aanwezig.:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan