yamaha diversion xj600 probleem

tim de meyer

Rookie
10 nov 2011
4
0
oost vlaanderen
hallo overlaatst een yamaha diversion gekocht die 4 jaar stil stond.
heb gezocht naar mijn probleem in het grote topic maar heb het niet gevonden.
bij het starten van de motor valt hij stil als men er niet direct met gaat rijden en loopt er benzine uit de luchtfilter boven carbu 3 en 4. als men met de moto gaat rijden dan loopt alles goed loopt er geen nafte uit en is hij goed. maar de dag erna is het terug hetzelfde verhaaltje?
kan iemand mij helpen ? of heeft iemand hetzelfde meegemaakt ?
 
Heb bij aanschaf het zelfde probleem gehad met mijn div 600s.
Heb de carbs ultrasoon gereinigd, en synchroom gesteld, en ook de tank gespoeld. Probleem bleef, vervolgens de ronde O ringen ( 616-23003) vervangen waarmee de vlotters in de kamer hangen.
Voor de onderdelen van de Mikuni Carbs, CMK www.mikuni.nl.
Leveren netjes de delen los. Hoop dat je div al wel een elektrische benzinepomp heeft, de oude vacuumpomp leverd problemen vooral als de motor een tijd niet gebruikt wordt, dan stromen de carbs over en loop de benzine in je motorblok.
Als je dan probeert te starten kan het voorkomen dat je startmotor vast slaat. Met alle gevolgen van dien,o.a. tandwiel aandrijving stuk.
Kijk ook even naar je oliepeil, te hoog, komt het er via je luchtfilterhuis naar buiten, zorg ook voor een schoon luchtfilter.
Succes.
 
Stromende brandstof: minstens een deel stroomt vaak een cilinder in en komt dan in de olie terecht; bewaak olie, peil en geur want op 2 manieren schadelijk.

Als de carb(s) toch open moeten, tevens vlotterNAALDJES bekijken onder microscoop. Moderne typen hebben vaak een kunstrubber sluitpuntje dat absoluut gaaf kegelvormig moet zijn, anders voortschrijdende ellende. Soms is de opvang van dat puntje ook iets rubber-achtigs dus evenzeer slijtage-kritisch.

De "aandrijving" van een vlotternaaldje is soms een glijbaan-achtig stripje; geringe vervorming, krasje of putje daarin kan de boel doen haperen, naaldje blijft hangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan