Yamaha Diversion XJ600S 25KW te koop!

Pvo

MF'er
14 apr 2005
66
0
Enschede
Aangezien ik direct na de vakantie een nieuwe baan heb, en ik tevens vanaf dat moment geen 25 kw-beperking meer heb, zet ik nu mijn motor te koop.

Bj: 02-1993
Km-stand: 45.000
Kleur: blauw-paars
Met nieuwe ketting + tandwielen
500km geleden nieuwe olie + filter
(rekeningen daarvan aanwezig)
Goeie banden
Gelaccu (in goede conditie)

25 KW op kentekenbewijs. Volvermogen setje zit erbij, boekje ook, en eventueel ook een Haynes manual.

Erg fijne motor, zonder gebreken, en zeker betrouwbaar. Rijdt echt heel makkelijk, en is voor een 25kw-motor beslist niet traag te noemen.

De vraagprijs is 1850,-

[edit] imgatt vergeten ...

full
 
Laatst bewerkt:
Humzz, ik heb vandaag me A-tje (vol vermogen) gehaald.
Opzich lijkt mij dit een leuke motor om mee te beginnen.

Kun je me wat meer info vertellen, bv benzine/olie verbruik.
Is er al een grote beurt geweest, en wanneer moet dit gebeuren ?
Neem aan dat wanneer het 25KW setje er wordt uitgesloopt, er een nieuwe RDW keuring moet komen :?
 
Goed, ik zal je precies vertellen wat je aan de motor kunt verwachten, en wat er recentelijk aan is gebeurd.

-Ketting + tandwielen zijn dus gloednieuw, evenals de olie + filter.
-Voorrem is nog niet zo lang geleden gereviceerd + nieuwe blokjes
-Achterband is ook hooguit een 2 a 3 duizend km oud, en ziet er echt perfect uit (foto wil ik wel voor je maken)
-Achterrem is versleten. Moeten nieuwe blokjes in. Schijven zijn goed.

De motor is volledig schadevrij, op 1 plek na. Op de rechterkuip zit een kras, ooit mee tegen m'n auto gestoot (klote, maar helaas)

Olieverbruik: tja, dan moet ik gokken. (Af en toe een scheutje erbij)
Benzineverbruik is vrij stabiel, en altijd rond de 1:20 .

Er staat dus 25kw op het kentekenbewijs, met als opmerking: "motor is geschikt voor licht rijbewijs". Ik weet niet of je hem opnieuw moet keuren, geen idee eigenlijk.

Mocht je interesse hebben, een proefritje kun je natuurlijk altijd even maken!
 
Is dit een geimporteerde motor, gezien Yamaha Nederland deze motor (MJ-FX-15) niet kent.
Waar heb je de motor laten ombouwen tot 25KW ?
 
ik heb hem van de vorige eigenaar als 25 kw gekocht. Het ding heeft wel een duplicaat-code (zo'n 1tje op de nummerplaat), aangezien de vorige eigenaar per ongeluk de verkeerde papieren doorgescheurd had...
 
Humzzzz, zitten hier toevallig kenners (Baksteen misschien O-) ) die mij kan vertellen in wat voor problemen ik kan komen, als ik een motor rij die op kenteken 25KW is, maar in reallife volvermogen is :?
En natuurlijk, wat voor consequenties kan dit hebben voor de verzekering, bv bij een schade gevalletje O-)
 
Humzzzz, zitten hier toevallig kenners (Baksteen misschien O-) ) die mij kan vertellen in wat voor problemen ik kan komen, als ik een motor rij die op kenteken 25KW is, maar in reallife volvermogen is :?
En natuurlijk, wat voor consequenties kan dit hebben voor de verzekering, bv bij een schade gevalletje O-)

Volgens mij is er niks aan de hand als je A hebt en je rijdt op een beperkte, je mag toch ook een 250CC Crosser rijden met minder dan 25 KW als je Groot rijbewijs hebt.

Er beginnen pas problemen als je klein hebt en je rijdt een grote motorfiets -O-

Ciaoo
Basta
 
Volgens mij is er niks aan de hand als je A hebt en je rijdt op een beperkte, je mag toch ook een 250CC Crosser rijden met minder dan 25 KW als je Groot rijbewijs hebt.

:? denk dat je me verkeerd begrijpt, wil niet beperkt gaan rijden. Dus dat 25KW setje moet er uit, maar kan blijkbaar niet op het kenteken komen te staan.
 
ik verwacht dat we gewoon nieuwe papieren moeten aanvragen bij de RDW nadat de motor op volvermogen is teruggebracht. Zal er even naar zoeken.
 
ik verwacht dat we gewoon nieuwe papieren moeten aanvragen bij de RDW nadat de motor op volvermogen is teruggebracht. Zal er even naar zoeken.

Is goed, stuur me effe een email ofzo als je meer weet (email wordt elke 5min gecontroleerd).

[edit]
En natuurlijk graag ook effe hiero vermelden, als ik op me werk ben, kan ik me thuis email niet beantwoorden (k*t Novell bordermanager).
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Deze motor is waarschijnlijk geimporteerd uit het buitenland, en stond toen al op 25KW.
De motor kan alleen op volvermogen gezet worden als Yamaha aangeeft dat deze motor zonder problemen op volvermogen kan/mag. Eventueel papieren opvragen in het land, waar de motor uit geimporteerd / omgebouwt is.

Heb net effe een tijdje aan de foon gehangen met knakker van de techinische afdeling van de RDW.
 
Volgens de website van de RDW is dit een type 4BRB. Dat is een voor de Duitse markt teruggetunede variant die daarom hoogstwaarschijnlijk niet op vol vermogen is te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan