yamaha diversion

dalisa

Rookie
11 nov 2006
3
0
delft
Iemand vertelde dat ik hier misschien de oplossing voor mijn probleem kan vinden
nl als mijn motor langer stil staat start hij slecht en heeft geen vermogen
moet hem eerst langere tijd laten lopen er werd gezegd dat dat een veel voorkomend probleem bij dit type is en er iets aan te doen is

mijn vraag WAT ??????

bvd Opa
 
Carburateurs aftappen voor je hem wegzet, of als je dat vergeten bent in ieder geval even leeg laten lopen voor je hem gaat starten.
En als er nog geen elektrische benzinepomp op zit, dan zou ik eens overwegen om dat wel te doen. Daardoor heb je ook al snel startproblemen bij zo'n ding.
 
Ik druk hem der hier ff tussen.
Nu al 1.5 week niet meer gereden en net vanmiddag klein stukje naar een kameraad.
Beetje gemist dat rijden dus ging een beetje lomp klein stukje maar warm gereden,
En ja gas der op.

Is het dan normaal dat je dan in een keer olie moet bij vullen?
Als je dat kijk glaasje hebt, Hij was gevuld tot de bovenste streep gewoon, dus naar 5/7 km stond die in een keer iets boven het minimale streepje.

Motor reed gewoon goed niks aparts ofzo.

:W
 
Ik druk hem der hier ff tussen.
Nu al 1.5 week niet meer gereden en net vanmiddag klein stukje naar een kameraad.
Beetje gemist dat rijden dus ging een beetje lomp klein stukje maar warm gereden,
En ja gas der op.

Is het dan normaal dat je dan in een keer olie moet bij vullen?
Als je dat kijk glaasje hebt, Hij was gevuld tot de bovenste streep gewoon, dus naar 5/7 km stond die in een keer iets boven het minimale streepje.

Motor reed gewoon goed niks aparts ofzo.

:W
:? waarom maak je daar geen eigen topic voor? de TS heeft nu 1 antwoord gehad en je draait het gelijk naar jezelf toe.


@ TS, diversions hebben enkele modificaties gehad, waaronder een brandstof pomp vanwege slecht starten. Anders eens een onderhoudsbeurtje doen?
 
Iemand vertelde dat ik hier misschien de oplossing voor mijn probleem kan vinden
nl als mijn motor langer stil staat start hij slecht en heeft geen vermogen
moet hem eerst langere tijd laten lopen er werd gezegd dat dat een veel voorkomend probleem bij dit type is en er iets aan te doen is

mijn vraag WAT ??????

bvd Opa

Als alternatief voor leeg laten lopen van de carburateurs; werkt het om hem tijdens het starten even op PRI te zetten?
Hoe is je accu? Diversions zijn erg gevoelig voor een mindere accu bij het starten.

Kraantje wel van PRI afzetten zodra hij loopt!
 
Het "op pri" zetten heeft geen invloed: Op de "pri" stand word alleen de vacuum gestuurde benzinekraan overbrugd oftewel er kan dan altijd benzine naar de benzinepomp/ carbs lopen ook al draait de motor niet. Maar het vult de lege carbs niet! Dat moet nog steeds de benzinepomp doen...
 
Is het dan normaal dat je dan in een keer olie moet bij vullen?
Als je dat kijk glaasje hebt, Hij was gevuld tot de bovenste streep gewoon, dus naar 5/7 km stond die in een keer iets boven het minimale streepje.
Motor reed gewoon goed niks aparts ofzo.

Euh ...
Je moet NA het rijden wel effe een kwartiertje wachten tot alle (warme)olie terug naar onder in je carter is gezakt. En je fiets mag absoluut niet schuin staan: een heel klein beetje schuin scheelt algauw een centimeter op je kijkglaasje.
:]
 
Iemand vertelde dat ik hier misschien de oplossing voor mijn probleem kan vinden
nl als mijn motor langer stil staat start hij slecht en heeft geen vermogen
moet hem eerst langere tijd laten lopen er werd gezegd dat dat een veel voorkomend probleem bij dit type is en er iets aan te doen is
mijn vraag WAT ??????
bvd Opa

1: wat is precies "langere tijd stilstaan"? 1 week of 3 maand?

2: wat is "slecht starten"? startmotor draait moeizaam? of is het net of hij geen benzine krijgt? of ...

3: wat is "geen vermogen"? Een kouwe carburator motor heeft choke nodig, en dan kan het best zijn dat ie de eerste paar kilometer niet veel zin heeft om lekker te draaien, hangt een beetje van de algemene gezondheid van je motor af en van hoe handig je bent met de choke ... maar het is best normaal dat ie maar na een kilometer of 5 pas zin begint in te krijgen. Trouwens zolang je motor niet echt warm gereden is (10 a 15km), doe je er goed om het wat kalmer aan te doen ...
 
Ik rijd een Diversion van 1992 en heb last van dezelfde verschijnselen. Na een aantal dagen (!) start de motor slecht, vaak hulp nodig van een andere accu om de motor aan de praat te krijgen. Als 'ie dan loopt moet ik hem eerst een paar minuten (minmaal 5) laten lopen zonder gas te geven. Zo gauw ik gas geef stopt de motor abrupt. Heb alles al geprobeerd, inclusief de verschillende standen van de benzinekraan.
Als ik eindelijk kan gaan rijden duurt het inderdaad zo'n 5 kilometer totdat de motor normaal functioneert.
Vanochtend werd het nog erger, na 1,5 weken stilstaan opnieuw startproblemen. Nu draait zelfs met behulp van een andere accu de startmoter maximaal een half slagje... :(
Enig idee wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn (startmotor defect?)? Ik ben helaas volledig a-technisch..... :]
 
Gisteren na het werk motor naar buiten gereden om een ultieme startpoging te proberen. Sleutel erin, starten, lopen, wordt hier erg moe van... :Z
Het probleem van slecht lopen na een aantal dagen stilstaan blijft ook bij mij bestaan. Zou toch graag weten wat ik hier aan zou kunnen doen. :]
 
Gisteren na het werk motor naar buiten gereden om een ultieme startpoging te proberen. Sleutel erin, starten, lopen, wordt hier erg moe van... :Z
Het probleem van slecht lopen na een aantal dagen stilstaan blijft ook bij mij bestaan. Zou toch graag weten wat ik hier aan zou kunnen doen. :]

Een nieuwe accu kopen en er een elektrische benzinepomp op maken? :?
 
Mogelijk: zeer sterk vervuilde accupolen: connectors lossen: polen kuisen met schuurpapier, connectors kuisen met schuurpapier (alle oxidatie moet eraf), Connectors en polen insmeren met accupoolvet en connectors terug goed en stevig vastmaken.
Maar 95% kans dat de accu gaar is: nieuwe accu en (connectors kuisen & blabla) je problemen zijn opgelost.
Als je een neiuwe accu koopt, pak de oude mee, zodat je de coorecte koopt, zowel qua stroomsterkte als qua accupool positie ...
 
Bedankt voor de adviezen op mijn vraag. Afgelopen vrijdag even langs mijn huisdealer geweest. Constatering is dat de accu OK is, probleem veroorzaakt door startrelais wat blijft 'plakken'. Wordt bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt meegenomen, hopelijk is daarmee het probleem verholpen :?
 
handig dat ik dit lees.
volgende week haal ik me motor op als ie dan niet wil starten en met een sip gezicht naar binnen ga en de dealer bel kan ik eerst zelf es kijken wat er aan de hand is toch handig zo'n topic :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan