Yamaha Dragstar 650

Firedice

Rookie
12 aug 2011
3
0
Alkmaar
Ik heb vandaag een proefrit op een Dragstar 650 gemaakt, bouwjaar 1999.
Heerlijk gereden en al bijna verliefd.... wel al een optie op de motor gekregen, ik moet woensdag beslissen.....

En aantal vragen:
- Waar moet ik op letten als ik tot koop over ga?
- Ik heb gemerkt dat er maar 4 versnellingen opzitten ipv van 5. Kan dit kloppen, zoja wat is dan het verschil (of wat maakt dan het verschil)?

Het is mijn eerste motor en wil natuurlijk niet onvoorbereid een motor kopen.
Ik wil hiermee wel tochten maken en voor woon - werk verkeer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Koop een 1100, want zo'n 650 wil je binnen een jaar toch inruilen,scheelt je een hoop geld.
 
der staat er hier ook nog 1 onder het stof al twee jaar

iets van 60.000 gedraaid zo uit het hoofd.
krukaslagers verrot,niet te krijgen.


ik ben niet zo heel erg kapot van die "nieuwere" japanse twins eerlijk gezegd.
 
Heb er ook 1 gehad. Prima motor, rijd lekker maar op de snelweg draait ie wel wat toeren waardoor het niet echt lekker rustig rijden is.

Heb 'm na een jaar dan ook ingeruild voor een motor met meer cc'tjes (1300 midnight star)

Kan zo gauw geen punten bedenken waar je op zou moeten letten behalve de kilometerstand.
 
Zeer mooie motor, maar gezien het gebrek aan vermogen heb ik voor een ander gekozen. Hij komt echt vermogen te kort.
 
Ik rijd nu bijna een jaar met een dragstar 650 en rij er mee naar het werk en voor de fun ook in de winter dus. Ben er best tevreden van, het ding heeft me tot nu toe nog niet in de steek gelaten.
 
Ik heb ook een tijd een 650 gehad en altijd super bevallen.

Tijdloos model, onderhoudsarme cardanaandrijving en lekker wat aftermarketmeuk om hem eigen te maken. Bovendien nooit laten staan...

Bedenk wel dat je (zonder scherm) overgeleverd bent aan de wind, dus mocht woon-werk erg ver weg zijn, dan mag je alvast aan de nekspieroefeningen.
 
Ik rij al 3 jaar met een xvs 650 classic. Dit voorjaar 4 dagen naar en in Sauerland rondgereden. Perfect bevallen.
Natuurlijk zijn er motoren met meer vermogen, maar hij bevalt mij prima.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, en waar je op moet letten bij aankoop? Ik had een vriend meegenomen die verstand van motoren heeft. Heb zelf een proefrit gemaakt en hem ook laten rijden.
 
Thx allemaal,

Ik heb ondertussen een Dragstar 650 custom (lekker strak model) gekocht met weinig km (8300) uit 2002.
Ben erg blij mee !!
 
Foto's ?!?!?!?!
Ennuh, gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst!
 
Hallo daar!
Mijn DragStar 650 is te koop, door dame bereden en netjes onderhouden, met div. accessoires zoals
windscherm, valbeugel, zadeltassen met beugels, sissybar met bagagerekje, tooltasje...
Recent een beurt gehad en nieuwe banden.
Bouwjaar 1997, 44.000 km.
 
Hallo daar!
Mijn DragStar 650 is te koop, door dame bereden en netjes onderhouden, met div. accessoires zoals
windscherm, valbeugel, zadeltassen met beugels, sissybar met bagagerekje, tooltasje...
Recent een beurt gehad en nieuwe banden.
Bouwjaar 1997, 44.000 km.

Jij daar!

Foto's??
 
Terug
Bovenaan Onderaan