Yamaha dragstar 650

Wielstra

Rookie
3 mei 2020
6
0
Hallo, ik heb sindskort een Yamaha dragstar 650 uit 2001. Wanneer ik bij de 80kmh kom begint de voorkant te trillen. Nu ben ik niet echt technisch aangelegd wat betreft motors. Heeft iemand ervaring of een idee waar ik het moet zoeken.
 
Op een ipad is het lastig diagnose stellen, maar je zou kunnen beginnen met het voorwiel te laten balanceren.
 
Daar heb je gelijk in. Dat kan ik idd proberen. Ik rij voor het eerst met een windscherm. Ik heb gemerkt dat ik bij de helm ook meer vibratie heb zeg maar. Nu heb ik vanmiddag zonder scherm gereden en dat was al beter.. ook met het trillen. Maar het was er nog wel.
 
Gaat het harder trillen wanneer je nog harder gaat rijden?
Zijn de trillingen bij het stuur/handvatten of trilt heel de motor?

Ik heb zelf ook een 650 dragstar en vindt juist met scherm een stuk rustiger rijden. Met schermen kan het wel zijn dat wanneer je net iets anders zit je precies de turbulentie tegen je helm aan krijgt).
 
Hoe harder je rijdt hoe meer hij trilt. Ik heb het idee dat het bij de voorkant weg komt.
 
Je hebt waarschijnlijk een versleten voorband ook al zit er nog genoeg profiel op.
Het kan ook nog zijn dat je loszittende spaken hebt dat is een Dragstar probleem.
 
Hallo,
Ik heb de Yamaha inmiddels ingeruild, hij was me toch aan de lichte kant.
Nu heb ik een Kawasaki vulcan 1700 Nomad.
Wat een heerlijke tourmotor.
Hij heeft wel een bijgeluid, klinkt of er iets aanloopt. Bij het voorwiel. Het klinkt als een dynamo op een fiets.
Is er iemand die dit ook heeft gehad?
 
Zet er eens een krik onder zodat het voorwiel iets vrijkomt, , dan draaien. mss remklauw of spatbord waar die iets tegen aanloopt
 
Ik had ook op de Amerikaanse forum gekeken en het is waarschijnlijk de riem die te strak staat. Ik had idd bij het voorwiel gekeken maar er is niks wat aanloopt. Bedankt voor je reactie
 
Terug
Bovenaan Onderaan