Yamaha DT-1

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
Ik had hem al ergens geplaats op het forum, maar niet in de brikkencategory.

Gekregen van een maat van me: Yamaha DT 1 uit 1972. Het is het eerste type DT van yamaha. 250cc.

Ik wil hem weer lopend maken. Dan kijk ik wel of ik hem netjes ga maken, of als pekel/stadsfiets houd.

Maar ik loop een beetje vast op de ontsteking. Het onstekingshuis ligt uit elkaar en er hangen wat draden los.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een werkplaatshandboek van dit type.
Ze zijn gemaakt vanaf 1968 tot begin jaren 70.

Iemand hier die nog een WPH op zolder heeft liggen voor deze fiets. Of een digitale versie heeft.

Dit is hem zoals hij bij mij in de tuin staat, en zoals hij ooit geweest moet zijn.

full
 
Dat project ziet er ook tof uit. Maar ik moet nog kijken of ik hem origineel wil gaan maken (= hoop geld) of dat ik hem als brik hou.Die uitlaat van de mijne, of de originele?
Op marktplaats zag ik pas de 50cc uitvoering hiervan (dus ook oud modelletje met dubbele achtershocks) Ding was erg origineel, zaten zelfs de trappers nog op. :P


Als 't lukt om em origineel te maken binnen een beetje normaal budget heb je volgens mij een erg bijzondere fiets. *D
 
daar heb je nog wel eventjes werk aan als je hem terug in originele staat wil maken, maar dan heb je tenminste ook iets leuks wat je niet vaak ziet.

heb zelf een DT400MX uit 79 gehad, was me eerste motor maar daar waren al bijna niet onderdelen voor te krijgen dus dan zal dit helemaal lastig zijn.
 
Prachtig!

Doet mij denken aan mijn DT-50 waar ik de buurt mee terroriseerde. Enige dissonant was altijd de RD uitlaat die een onverlaat er aan geplakt had. Nooit aan toegekomen om dat recht te zetten. 60 snel en dan die ellendige trommels voor en achter. Dat ik daar ooit levend van afgestapt ben. O-)
 
Leuk ding. Kheb er jaren geleden een gehad om een beetje mee te crossen in de kuil bij ijmuiden of in het amsterdamse havengebied
 
Terug
Bovenaan Onderaan