Yamaha DT 175

12 mrt 2006
71
0
Belgie
hoi, binnenkort ga ik lessen en ben er helemaal klaar voor! *D Ik kan nauwelijks wachten! :]

wat ik als eerste motor in gedachten heb is een 1985 yamaha dt 175 (2-takt) die ergens te koop staat, is in nette staat.
ondanks alles wat hier gezegd wordt over de nadelen van 2-takt wil ik toch wat duidelijkheid:

ik ben absoluut niet van plan de snelweg op te gaan, maar wil hem wel gebruiken om naar school en werk te rijden (over max 70 km/u wegen) De afstand enkel is zo'n 30 km

Kan ik dat probleemloos (regelmatig) doen met zo'n beestje?

Wellicht koop ik volgende lente een zwaardere (gs500e, cb400...) maar momenteel kan ik me niks zwaarders aanschaffen om financiële redenen :) En zo'n DT lijkt me wel wat om mee te beginnen, heb nog op een MT gereden en dan was dolle pret! :]
 
Ligt er aan of je veel toeren maakt,2 takt heeft wel meer onderhoud nodig.. sowieso elke 15k km een nieuwe zuiger.... kan je niet beter even wachten en gewoon doorsparen voor een jongere motor? Wie weet wat voor ellende je met deze op je nek haalt. Al het geld wat je dan in die DT steekt is zonde, omdat je dat ook in een duurdere motor had kunnen steken.. goedkoop is meestal duurkoop. Heb me ook eens een miskoop gedaan aan een oude motor, dat doe ik nooit weer, heeft me veelste veel aan honderden euro's gekocht en met veel verlies verkocht.
 
hoi, binnenkort ga ik lessen en ben er helemaal klaar voor! *D Ik kan nauwelijks wachten! :]

Wellicht koop ik volgende lente een zwaardere (gs500e, cb400...) maar momenteel kan ik me niks zwaarders aanschaffen om financiële redenen :) En zo'n DT lijkt me wel wat om mee te beginnen, heb nog op een MT gereden en dan was dolle pret! :]

GS500 kost ook geen drol :?
 
in de lente/zomer rij ik fazer zodra er pekel gestrooit wordt spuit ik hem af
spuit ik hem in druppellader erop en pak ik een tdr of mtx 125 kan best
mijn vader reed vroeger ook op een 175cc 2t naar italie,waar jij hem voor gaat gebruiken is hij prima.
Ze hebben allebei >30.000 en nog orginele zuiger/veren.
Hij moet natuurlijk wel goed zijn,anders is het inderdaad zonde.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties!

heb intussen al iets anders gevonden, iemand zei me ook nog dat zo'n 175 2t echt gaat zuipen als je wat toeren maakt, en dat is niet wat ik wil! :N

ben naar een cb250N van 1983 gaan kijken. In vrij mooie staat, hier en daar een roestplekje op het voorspatbord maarja... start en draait goed, rookt niet, en trekt nog goed! m'n pa bevestigde dit laatste, hij heeft zelf al een aantal motoren gehad.
Hier is de advertentie: (http://www.kapaza.be/detail/2235608/Honda_cb_250_N.html)
Heb al een voorschot betaald, en die kerel stelde zelf voor dat ik het nog altijd terug kon krijgen als ik me intussen (voor het afhalen) zou bedenken

lijkt me wel wat hoor, zo'n fiets! :]

Morgen ga ik me inschrijven voor lessen *D
 
Hallo allemaal
Ik ga een DT 175 1981 kopen voor een vriend in Afrika. Ik weet geen bal van motoren. Waar moet ik op letten? Uit Togo kreeg ik al de tip te letten op olielekkage en gekletter van de krukas.
Wat zijn nog meer aandachtpunten?
Bedankt.
 
Een oude CB250 is prima voor dat doel. Die dingen rijden standaard al zuinig en je hebt er dus ook geen 2-takt olie voor nodig. Als je hem gaat gebruiken moet je er wel aan denken om regelmatig het oliepeil te controleren want oude motoren kunnen best wat verbruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan