Yamaha dt sm 50 valt onder het rijden uit

Motormuis46

Rookie
21 sep 2018
24
0
Ik heb een yamaha dt sm 50 (2005)

Als ik met de brommer rij kan ik niet vol gas geven. Na een tijdje begint de brommer te sputteren en valt het gas weg en valt die uit.

Ik heb al vanalles geprobeerd:
Heb al heel vaak de carburateur en vlotterbak nageken maar er is niks verkeerd aan. De brommer heeft ook compressie. Heb de membranen en bougie ook al gecontroleerd maar daar mankeerd ook niks aan

Zou dit iets in het blok kunnen zijn?

Als iemand het probleem weet hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
 
Ik heb een yamaha dt sm 50 (2005)

Als ik met de brommer rij kan ik niet vol gas geven. Na een tijdje begint de brommer te sputteren en valt het gas weg en valt die uit.

Ik heb al vanalles geprobeerd:
Heb al heel vaak de carburateur en vlotterbak nageken maar er is niks verkeerd aan. De brommer heeft ook compressie. Heb de membranen en bougie ook al gecontroleerd maar daar mankeerd ook niks aan

Zou dit iets in het blok kunnen zijn?

Als iemand het probleem weet hoor ik het graag.

Alvast bedankt.
Je schrijft zelf toch al wat het probleem is.:?
Yamaha dt sm 50 valt onder het rijden uit

Oplossing zou kunnen zijn:
Afsteling carb
Bobine
bougie
 
Zo,n DT heeft een zelfde soort ontsteking (Kokusan)als ik op mijn Kreidler had zitten,problemen met die ontstekingen waren defecte bobine of
pulsgever van de ontsteking,neem een bougiesleutel mee en ga rijden totdat hij er mee stopt,draai dan de bougie er uit en kijk of
hij vonkt,zo niet heb je een ontsteking probleem en dan is de pulsgever de meest waarschijnlijke die defect is.
Controleer ook of de stekkerverbindingen naar de bobine goed contact maken en corrosievrij zijn.
Je kan ook je vraag op het brommer forum plaatsen,daar zullen vast meer mensen met Yamaha DT ervaring op zitten,
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjZ3I6GtdveAhVFCuwKHd0iC44QFjAAegQIABAB&url=http://www.brommerforum.nl/&usg=AOvVaw3h1ndKrEvh-UyQvnJO6rHf
 
Laatst bewerkt:
Motormuis46, brommertopic en vragen horen niet op M-F.
Willen we niet omdat het een ander soort forummer hierheen trekt en de meeste motorrijders hebben daar niet zo'n behoefte aan.
Hou daar aub rekening mee. Volgende brommertopic gaat sowieso op slot.

Dit topic mag nog even blijven bestaan, probleem is voor een motorfiets tenslotte hetzelfde.

Is je probleem ineens ontstaan of langzaamaan verergert ?


 
Motormuis46, brommertopic en vragen horen niet op M-F.
Willen we niet omdat het een ander soort forummer hierheen trekt en de meeste motorrijders hebben daar niet zo'n behoefte aan.
Hou daar aub rekening mee. Volgende brommertopic gaat sowieso op slot.

Dit topic mag nog even blijven bestaan, probleem is voor een motorfiets tenslotte hetzelfde.

Is je probleem ineens ontstaan of langzaamaan verergert ?

Langzaam verergert
 
Trekt de tank niet vacuum?

edit:

Fuck, onder de benzineaansluiting van de Carb zit weleens het vergeten filtertje, kan trouwens ook in de benzinekraan zitten. Maar het kan best zijn dat het verstopt zit... Niet dat je het niet terugvind maar dat het schoongemaakt moet worden :Y
 
Laatst bewerkt:
Motormuis46, brommertopic en vragen horen niet op M-F.
Willen we niet omdat het een ander soort forummer hierheen trekt en de meeste motorrijders hebben daar niet zo'n behoefte aan.
Hou daar aub rekening mee. Volgende brommertopic gaat sowieso op slot.

Dit topic mag nog even blijven bestaan, probleem is voor een motorfiets tenslotte hetzelfde.

Is je probleem ineens ontstaan of langzaamaan verergert ?


Huh :?:?
 
Ik ga er van uit dat je alle filtertjes ook de verborgen gecontroleerd hebt zoals RobRD al aan geeft .
Dan blijft er niks anders over dan de bobine met elektronische onsteking (zoals een kokusan) te vervangen .
Die kan namelijk warm defect zijn. Beginnen met de goedkoopste dingen te vervangen tot dat je het probleem hebt gevonden.
Succes .

p.s. boeien of het een bromfiets motor is , werkt gewoon hetzelfde een motorfiets.
 
Ik ga er van uit dat je alle filtertjes ook de verborgen gecontroleerd hebt zoals RobRD al aan geeft .
Dan blijft er niks anders over dan de bobine met elektronische onsteking (zoals een kokusan) te vervangen .
Die kan namelijk warm defect zijn. Beginnen met de goedkoopste dingen te vervangen tot dat je het probleem hebt gevonden.
Succes .

p.s. boeien of het een bromfiets motor is , werkt gewoon hetzelfde een motorfiets.
Bedankt.

Heb alle filtertjes nagekeken en denk dat het dan toch de bobine moet zijn. Na wat onderzoek op internet en de reacties op dit forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan