Yamaha dt125 ontsteking kapot

snelle_erry

Rookie
10 sep 2022
5
3
Hallo allemaal,

Ik heb een yamaha dt125 uit 2005.
Nou is helaas de ontsteking laatst kapot gegaan. Ik heb gezocht op internet voor een nieuwe ontsteking maar deze worden niet meer verkocht. Niet door yamaha zelf en ik heb ook geen andere bedrijven gevonden die deze verkopen. Wat moet ik hier mee aan??? Kan ik ergens toch een ontsteking kopen of zal de oude ontsteking gereviseerd moeten worden? (zelfs tweedehands heb ik niet de juiste kunnen vinden) Hier moet toch wel een oplossing voor zijn?

Alle suggesties zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
snelle_erry
 

Bijlagen

  • 45943DF0-6538-46EA-8B95-AB925C8FA5A0.png
    45943DF0-6538-46EA-8B95-AB925C8FA5A0.png
    166,2 KB · Weergaven: 25
In het slechtste geval kan je die laten wikkelen. Als je naar een tweedehansje op zoek gaat, dan passen er veel meer op, waaronder die van de RD125.
 
In het slechtste geval kan je die laten wikkelen. Als je naar een tweedehansje op zoek gaat, dan passen er veel meer op, waaronder die van de RD125.
Ik zal inderdaad eens kijken of ik er bijvoorbeeld van een RD125 een tweedehanse kan vinden.

En dat wikkelen, bij wat voor zaak zouden ze dat kunnen doen? Ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk maar ik ben ook zeker heel erg bekend met ontstekingen.
 
2 tientjes koperdraad regen 300 ex kosten, en het mag foutgaan, stuk istie toch al.
Edit: Dat ene spoeltje is alleen om de CDI te voeden, de ontstekering is autonoom. Al die andere spoelen zijn voor de boordspanning. Dat spoeltje is goed te repareren hoor. Dat gaat trouwens kapot door doorslijten van de laklaag van de koperwikkeling, lak is isolatie. Dan komen de wikkelingen tegen elkaar te liggen en dat is sluiting
 
2 tientjes koperdraad regen 300 ex kosten, en het mag foutgaan, stuk istie toch al.
Edit: Dat ene spoeltje is alleen om de CDI te voeden, de ontstekering is autonoom. Al die andere spoelen zijn voor de boordspanning. Dat spoeltje is goed te repareren hoor. Dat gaat trouwens kapot door doorslijten van de laklaag van de koperwikkeling, lak is isolatie. Dan komen de wikkelingen tegen elkaar te liggen en dat is sluiting
Hangt er wel van af hoe handig TS is😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan