Yamaha Fazer 100.000

En nu een zinnige reactie; de fiets is 12 jaar oud. Dat betekend nog geen 9000 km per jaar. Das niet veel.

Als ook de onderhoudsbeurten optijd en volledig zijn uitgevoerd staat er niks in de weg deze motor te kopen. Het is een Japanner, dus (meestal) bulletproof.


Ja, maar als ik mijn dragstar inruil met 40.000 km op de teller na 9 jaar is dat opeens verschrikkelijk veel voor een cruiser.
9000 km per jaar is toch netjes.
Wat maken die jaarkilometers uit?
Op mijn dragstar heb ik jaren gehad van 2000 en 4000 km.
Waarom, omdat er een zoon geboren was.
Toen die groter werd kon ik ook weer meer rijden.


Een Fazer 1000 met onderhoudshistorie en ook nog wat slijtage onderdelen die vervangen worden.
En dan voor €1250,-.
Mooie prijs voor een mooie motor.
Kan je best nog een hoop plezier van hebben.

Er zijn er ook die een motor in 2 jaar volledig aftrappen, omdat ze toch om de 2 jaar inruilen.

De eigenaresse heeft er ruim 10 jaar opgereden omdat het een fijne motor is.

Ik zeg: DOEN!
 
Nee dat ben je niet.... :) Ook ik heb vorig jaar een fazer (600) gekocht met 16.000 km op de teller en deze was ook uit 98.

Heb er toen 1800 euro voor betaald echt een koopje *D .

Maar om antwoord te geven op de vraag van de TS:

Ik zou de onderhoudshistorie nog eens grondig bekijken! Zijn allen belangrijke dingen vervangen op het juiste moment? of komen er nog onverwachte kosten....
En zoals al vaker genoemd maak er eens een ritje op, zo kun je ook voelen hoe het rijdt.

Ik heb mijn Bulldog uit 2007 gekocht in 2008 met 2700 km op de teller.
Inmiddels zijn dat er zo'n 23000, zonder problemen.
 
Lekker zelf houden! Kan je tenminste een keer op vakantie met de motor, ik had alleen een rugzakje mee en dat is toch iets te weinig voor een lang weekend. Vakantie op de motor, mooiste wat er is :]


Kofferset houden!

Ik heb ook een kofferset van Hepco & Becker.
Met 40 liter en 30 liter koffers.
Die van 40 liter zijn echt groot.
Maar wel heel practisch met weekendjes, nachtrit e.d.

Het rek zit er niet altijd op, 20 minuten sleutelen,zonder is mooier.
Maar wel handig om te hebben, en die sets zijn best duur.
 
Wellicht begint de teller weer bij nul of telt hij niet meer verder zodat je een nieuwe cockpit moet kopen :+Ik heb even gekeken.
Het was de november editie van de Moto73 op de pagina na Gixaddict zijn GSXR1000 maar het betrof een Suzuki Bandit 650 uit 2006 met bijna een ton op de klok waar ze nog 3250,- pleuro voor vroegen.
Was wel in smetteloze staat voor de km's.

Nog even nagekeken.

Het is de Moto73 van 3 - 16 februari, Yamaha FZS 600 in de kleur rood.
Rijdt rond met 115.000 km op de teller.

Alle uitgevoerde reparaties:
bij 105.000 km een nieuwe kilometerteller kabel.
...


Kortste lijstje die ik tot nog toe heb gezien in die artikelen :+

Spreekt toch wel erg in het voordeel van een Fazer *O*

Dagwaarde volgens Moto73 is € 3.000,-
Dat vind ik wel een beetje teveel :X
 
3000 euro voor de fazer of 3250 euro voor de bandit (wel een stukje jonger).........ik vind het nogal bedragen voor fietsen waar je later echt heel veel moeite voor moet doen om ze kwijt te raken.
Voor zulke bedragen is gewoon zoveel anders te koop :Y

Zijn dat dan echt zulke moeilijke fietsen om kwijt te raken???? :? :?

Ik heb juist de ervaring dat daar altijd wel kopers voor zijn te vinden.
Dat type fietsen is bijna overal voor geschikt en spreekt zowel beginners als meer gevorderde rijders aan. Omdat het qua techniek geen extreme fietsen zijn (meestal gebaseerd op onderdelen van oudere modellen), is onderhoud relatief goedkoop en de betrouwbaarheid hoog. Dat verklaart ook de relatief lage afschrijving.
 
Zijn dat dan echt zulke moeilijke fietsen om kwijt te raken???? :? :?

Ik heb juist de ervaring dat daar altijd wel kopers voor zijn te vinden.
Dat type fietsen is bijna overal voor geschikt en spreekt zowel beginners als meer gevorderde rijders aan. Omdat het qua techniek geen extreme fietsen zijn (meestal gebaseerd op onderdelen van oudere modellen), is onderhoud relatief goedkoop en de betrouwbaarheid hoog. Dat verklaart ook de relatief lage afschrijving.

Ik denk dat er misschien wat meer aanbod is omdat dit een enorm verkoopsucces was, maar aan de andere kant, de prijs wordt bepaald door vraag en aanbod.
Als er nog veel voor gevraagd kan worden, moet er dus ook vraag naar zijn.

Maar 3000 bij 115.000 km vind ik ook wat te gek.

Als ik dat voor mn fazer had moeten betalen was ik misschien voor een jongere gsx600f gegaan. De prijzen daarvan vallen me vaak (in positieve zin) op, terwijl dat toch ook een heel erg leuke motor is. Onderhoudskosten etc van fazer tov gsx heb ik geen idee van............Ik weet wel dat de fazer beter uit de testen kwam qua rijprestaties dan de gsx, dat verklaart misschien het prijsverschil.
 
Laatst bewerkt:
Ah, de theepot.....
Ik heb er destijds ook naar gekeken, vond 'm alleen net wat te plastic-achtig ogen. Niks mis mee, al is ie qua motor gewoon wat minder "strak"dan de Fazer. De techniek onderhuids is vrijwel dezelfde als van de Bandit uit die tijd.
 
Ik hem em gehad en was er heel gelukkig mee. Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik had zelf een blauw witte en ik vind nog steeds dat dit mooiste kuipversie was. Bedenk er nog een laser en witte monoseat bij,dan was het toch een aardig plaatje. :P

motor reed heerlijk, goede zit, kon er probleemloos mee naar frankrijk rijden, en ik zou hem ook nu nog aan iedere beginner kunnen aanraden. *O*


*zucht..........vroeger................... :') *

full
 
Laatst bewerkt:
Zijn dat dan echt zulke moeilijke fietsen om kwijt te raken???? :? :?

Ik heb juist de ervaring dat daar altijd wel kopers voor zijn te vinden.
Dat type fietsen is bijna overal voor geschikt en spreekt zowel beginners als meer gevorderde rijders aan. Omdat het qua techniek geen extreme fietsen zijn (meestal gebaseerd op onderdelen van oudere modellen), is onderhoud relatief goedkoop en de betrouwbaarheid hoog. Dat verklaart ook de relatief lage afschrijving.


Natuurlijk zijn er overal wel kopers voor maar dan staat die een maand later weer te koop met nog maar 20dKm of zoiets.

Maar wat zou jij zelf doen:
Een 2006 Bandit met 95.000Km voor 3250,- of voor zo'n 750-1000 euro meer (hoewel dat dan wel gelijk 30% meer is) eenzelfde Bandit met nog geen 20.000 km op de teller.
Even ongeacht de kwaliteit van zo'n fiets.

En vraag je dan ook even af wat er nog meer te koop staat voor die 3250 euro.
 
Natuurlijk zijn er overal wel kopers voor maar dan staat die een maand later weer te koop met nog maar 20dKm of zoiets.
Maar wat zou jij zelf doen:
Een 2006 Bandit met 95.000Km voor 3250,- of voor zo'n 750-1000 euro meer (hoewel dat dan wel gelijk 30% meer is) eenzelfde Bandit met nog geen 20.000 km op de teller.
Even ongeacht de kwaliteit van zo'n fiets.
En vraag je dan ook even af wat er nog meer te koop staat voor die 3250 euro.

Geloof het of niet: ik zou eerder gaan voor de fiets met meer -reële- kilometers.
1000 kilometer of minder per jaar vind ik nooit zo geloofwaardig klinken en áls die fiets zo weinig gebruikt is, is er meestal minder goed voor gezorgd. Een maatje van me rijdt ook heel weinig. Die geeft z'n fiets écht niet elk jaar een beurtje......
Mensen staren zich blind op die lage kilometerstand. Ik heb liever een goed onderhouden fiets, uiteraard wel een die nog wat kilometers kan draaien zonder grote ingrepen, dan een slecht onderhouden gebakkie waar altijd koud mee is geragd......
 
Laatst bewerkt:
Geloof het of niet: ik zou eerder gaan voor de fiets met meer -reële- kilometers.
1000 kilometer of minder per jaar vind ik nooit zo geloofwaardig klinken en áls die fiets zo weinig gebruikt is, is er meestal minder goed voor gezorgd. Een maatje van me rijdt ook heel weinig. Die geeft z'n fiets écht niet elk jaar een beurtje......
Mensen staren zich blind op die lage kilometerstand. Ik heb liever een goed onderhouden fiets, uiteraard wel een die nog wat kilometers kan draaien zonder grote ingrepen, dan een slecht onderhouden gebakkie waar altijd koud mee is geragd......

Geloof het of niet maar mijn fiets is uit 2000 maar toen ik hem kort geleden kocht stonden er 3443km op de teller.
En ik ben er toch echt blij mee :+
 
Geloof het of niet maar mijn fiets is uit 2000 maar toen ik hem kort geleden kocht stonden er 3443km op de teller.
En ik ben er toch echt blij mee :+

Mag best. Misschien heb je mazzel en blijken dat echte kilometers en is de fiets in al die jaren netjes behandeld.

344 kilometer per jaar over 10 jaar tijd is een wel érg laag gemiddelde. Ik zou zo'n fiets toch niet snel kopen, om de redenen die ik noemde. Dat was je vraag......
Ik rijd zelf gemiddeld rond de 9000 km per jaar, meeste woon-werk. Dat houdt in dat ik die fiets gewoon nodig heb. Hij krijgt dus elk jaar z'n beurtje, daar wordt geen duppie op bespaard en ik laat twijfelachtige zaken liever eerder dan later vervangen. Een accu die me een keer heeft laten staan gaat er uit, ook al zou ie misschien nog een jaar mee kunnen gaan met wat TLC. Koud op het gas doe ik niet, die fiets moet me het volgend jaar immers ook nog naar m'n werk brengen. Vrijwel alles wat ik aan die fiets doe of heb gedaan, is een verbetering, simpelweg omdat die z'n geld dubbel en dwars opbrengt omdat ik er elke dag voordeel van heb.
Snap je wat ik bedoel?
 
Laatst bewerkt:
Snap je wat ik bedoel?

Tuurlijk, veel dingen hier op het forum en diverse vraagstellingen zijn vaak appels met peren vergelijken omdat er ook zoveel variabelen zijn.
Een BMW tourfiets met een jaar gemiddelde van 500 km is heel verdacht terwijl dit voor een SS (die een enkele keer op de zondag buiten komt) heel aannemelijk kan zijn.
Op veel vragen die op het forum gesteld worden kan geen eenduidig antwoord gegeven worden omdat er veel invalshoeken zijn of veel mitsen en maaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan