Yamaha fazer 1000 specialist met een rollenbank

YamaMocro

Die hard MF'er
25 jul 2003
259
0
Rotterdam
Ik heb sinds 2 weken een yamaha fazer 1000 bj2003, hij bevalt heel goed en rijdt naar mijn weten ook prima.
Nu wil ik de volgende beurt bij een yamaha specialist(niet dealer)laten doen die weet wat er moet gebeuren bij een fazer en die de motor ook netjes kan afstellen op de testbank.
Weet iemand een specialist in de buurt van Rotterdam, het mag ook ergens anders zijn, heb geen bezwaar om een stuk te rijden.

Alvast bedankt, :]
 
En waarom dan niet bij de Yamaha-dealer met zijn monteurs , die speciaal op Yamaha gespecialiseerde training- en opleidingen genieten?
 
En waarom dan niet bij de Yamaha-dealer met zijn monteurs , die speciaal op Yamaha gespecialiseerde training- en opleidingen genieten?
En ken je een goede yamaha dealer met zijn goed opgeleide monteurs!!!!
Safe motors wordt ook aangeduid als yamaha dealer, als ik de verhalen hier op het forum lees, wil ik mijn motor daar voor geen goud heen brengen. |(
 
Dynojet Rotterdam in Barendrecht is een goede met vermogensbank, als je de boel wil laten afstellen.
http://www.dynojet-rotterdam.nl/

Ander luchtfilter, luchtfilterhuis aanpassen, kitje en een open uitlaat geeft je ongeveer 140 pk op het achterwiel en 117 Nm. Afhankelijk van de gebruikte onderdelen (welk merk uitlaat). Ook de manier van inrijden is van belang.
 
Dynojet Rotterdam in Barendrecht is een goede met vermogensbank, als je de boel wil laten afstellen.
http://www.dynojet-rotterdam.nl/

Ander luchtfilter, luchtfilterhuis aanpassen, kitje en een open uitlaat geeft je ongeveer 140 pk op het achterwiel en 117 Nm. Afhankelijk van de gebruikte onderdelen (welk merk uitlaat). Ook de manier van inrijden is van belang.

Dank je wel fazero, ik heb ze een email gestuurd.
Weet je toevallig ook een goede yamaha specialist in de buurt van Rotterdam.

Alvast bedankt,
 
Als je praat over afstellen, neem ik aan dat je vindt dat ie beter kan lopen?

In dat geval moet ik je gelijk geven.
De 1000 is écht een heerlijke fiets, maar door een verkeerde carb afstelling kan ie wel een wat betere ademhaling in het laag gebruiken (slechte starter, wat "happerig" in het laag, "backfire" bij een open pijp) Met name in korte, langzame, bochten had ik best wel last van die happerigheid. Je kunt daardoor ook wat minder vroeg op het gas na een bocht dan je zou willen, uit angst de fiets onderuit te trekken.
Helaas is de afstelling niet simpelweg te verbeteren door wat schroefjes te verdraaien.

Ik heb na lang wikken en wegen een "jet kit" (Ivan's jet kit) gemonteerd. De kit bevat o.m. andere gasnaalden en sproeiers. Bovendien moeten er wat gaten en gaatjes "opgeruimd" worden, de vlotters opnieuw afgesteld en de gasveren ingekort.
Hoop werk, maar....wát een openbaring. Alle problemen zijn volledig opgelost. De fiets trekt nu nog beter, maar van de "happerigheid" en andere probleempjes is geen spoor meer te bekennen.
 
Als je praat over afstellen, neem ik aan dat je vindt dat ie beter kan lopen?

In dat geval moet ik je gelijk geven.
De 1000 is écht een heerlijke fiets, maar door een verkeerde carb afstelling kan ie wel een wat betere ademhaling in het laag gebruiken (slechte starter, wat "happerig" in het laag, "backfire" bij een open pijp) Met name in korte, langzame, bochten had ik best wel last van die happerigheid. Je kunt daardoor ook wat minder vroeg op het gas na een bocht dan je zou willen, uit angst de fiets onderuit te trekken.
Helaas is de afstelling niet simpelweg te verbeteren door wat schroefjes te verdraaien.

Ik heb na lang wikken en wegen een "jet kit" (Ivan's jet kit) gemonteerd. De kit bevat o.m. andere gasnaalden en sproeiers. Bovendien moeten er wat gaten en gaatjes "opgeruimd" worden, de vlotters opnieuw afgesteld en de gasveren ingekort.
Hoop werk, maar....wát een openbaring. Alle problemen zijn volledig opgelost. De fiets trekt nu nog beter, maar van de "happerigheid" en andere probleempjes is geen spoor meer te bekennen.

JanB: Door wie heb je ivan's jet kit laten inbouwen?ik heb een paar posts gelezen waarop ivan's jet kit als beste naar voren komt, de dynojet kit schijnt juist slecht te zijn voor een fazer 1000.
Ik heb de handleiding gezien en het is toch behoorlijk veel werk en je moet er verstand van hebben.
Wat heb je ervoor betaals om zo'n kit te laten installeren?
ThanX

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan